szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A tavaly tavasszal leleplezett SF90 Stradale első példányait várhatóan csak az év végén vehetik át a megrendelők.

Koronavírus-járvány
Fellélegezhet kicsit a világ, a Covid-19 ugyan nem tűnt el, de nem keseríti meg a mindennapokat. Ám visszatér-e? És mi van a betegség utóhatásaival? Cikksorozatunkban megtalál mindent, ami a koronavírus-járványról tudnia kell.
Friss cikkek a témában

A Ferrari tavaly májusban mutatta be legújabb hiperautóját, a 2013-ban kijött 963 lóerős hibrid LaFerrari szellemi örökösét, a kereken 1 000 lóerős SF90 Stradalét.

Ez az olasz gyártó első igazi plugin, vagyis elektromos hálózatról külsőleg tölthető hibrid modellje, mely hazánkban akár a zöld rendszám előnyeit is élvezheti, és amelynek első példányait már rég át kellett volna venniük a megrendelőknek. Erre azért nem került sor, mert a koronavírus-járvány miatt tavasszal hosszabb időre teljesen leállt a Ferrari gyártóüzeme.

Ferrari

A gyártás ugyan május elején újraindult, azonban az olasz cég egyes beszállítói még ekkor sem kezdték meg a termelést, így az SF90 Stradale piaci debütálása továbbra is várat magára. A vállalat vezetői azt ígérik, hogy a típus első példányait az idei év utolsó negyedévében vehetik majd át a megrendelők, és a Ferrari be kívánja tartani azon ígéretét, miszerint 2020-ban további két új modellt leplez le. Az egyik várhatóan a nyitható tetős SF90 Stradale lesz, a másik pedig egy sportosabbra faragott 812 Superfast.

Az SF90 Stradale szíve egy 90 fokos hengerszögű, 4 literes V8-as turbós benzinmotor, ami önmagában 780 lóerős teljesítményt és 800 Nm-es nyomatékot ad le, és ehhez hozzájön még 220 lóerő, melyet három villanymotor állít elő.

Ferrari

Az elektromos motorok közül egy a benzines egység és a nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó között hátul, kettő pedig az első tengelynél kapott helyet. A 7,9 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátoros plugin hibrid rendszer révén tisztán elektromos, úgynevezett eDrive módban 25 kilométert lehet megtenni. Még pedig maximum 135 km/h sebességgel.

Hibrid módban úgy viselkedik az SF90 Stradale, mint bármelyik normál hibrid autó, és ha kell, menet közben bármikor leállítja a V8-as benzinmotort. Performance módban mindig működik a belső égésű motor, Qualify módban pedig folyamatosan a legnagyobb teljesítmény, 1 000 lóerő áll a sofőr rendelkezésére.

Ferrari

Álló helyzetből alig 2,5 másodperc alatt lő ki 100-as tempóra az 1,18 méter magas, összkerékhajtású olasz sportkocsi, és a gyorsulásnak csak 340 km/h-nál szakad vége. És hogy mennyi idő kell a 0-200-as sprinthez? Nos, alig 6,7 másodperc.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!