szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A tavaly tavasszal leleplezett SF90 Stradale első példányait várhatóan csak az év végén vehetik át a megrendelők.

Koronavírus - a második hullám
Fél évvel a koronavírus-világjárvány tavaszi kitörése után megérkezett a pandémia második hulláma. A fertőzöttek számának radikális emelkedése egyre több országot kényszerít ismét korlátozások bevezetésére annak ellenére, hogy a világgazdaság még magához sem tért a tavaszi járványkitörés hatásaitól. A jelek szerint a második hullám Magyarországot is elérte. Kövesse híreinket!
Friss cikkek a témában

A Ferrari tavaly májusban mutatta be legújabb hiperautóját, a 2013-ban kijött 963 lóerős hibrid LaFerrari szellemi örökösét, a kereken 1 000 lóerős SF90 Stradalét.

Ez az olasz gyártó első igazi plugin, vagyis elektromos hálózatról külsőleg tölthető hibrid modellje, mely hazánkban akár a zöld rendszám előnyeit is élvezheti, és amelynek első példányait már rég át kellett volna venniük a megrendelőknek. Erre azért nem került sor, mert a koronavírus-járvány miatt tavasszal hosszabb időre teljesen leállt a Ferrari gyártóüzeme.

©

A gyártás ugyan május elején újraindult, azonban az olasz cég egyes beszállítói még ekkor sem kezdték meg a termelést, így az SF90 Stradale piaci debütálása továbbra is várat magára. A vállalat vezetői azt ígérik, hogy a típus első példányait az idei év utolsó negyedévében vehetik majd át a megrendelők, és a Ferrari be kívánja tartani azon ígéretét, miszerint 2020-ban további két új modellt leplez le. Az egyik várhatóan a nyitható tetős SF90 Stradale lesz, a másik pedig egy sportosabbra faragott 812 Superfast.

Az SF90 Stradale szíve egy 90 fokos hengerszögű, 4 literes V8-as turbós benzinmotor, ami önmagában 780 lóerős teljesítményt és 800 Nm-es nyomatékot ad le, és ehhez hozzájön még 220 lóerő, melyet három villanymotor állít elő.

©

Az elektromos motorok közül egy a benzines egység és a nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó között hátul, kettő pedig az első tengelynél kapott helyet. A 7,9 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátoros plugin hibrid rendszer révén tisztán elektromos, úgynevezett eDrive módban 25 kilométert lehet megtenni. Még pedig maximum 135 km/h sebességgel.

Hibrid módban úgy viselkedik az SF90 Stradale, mint bármelyik normál hibrid autó, és ha kell, menet közben bármikor leállítja a V8-as benzinmotort. Performance módban mindig működik a belső égésű motor, Qualify módban pedig folyamatosan a legnagyobb teljesítmény, 1 000 lóerő áll a sofőr rendelkezésére.

©

Álló helyzetből alig 2,5 másodperc alatt lő ki 100-as tempóra az 1,18 méter magas, összkerékhajtású olasz sportkocsi, és a gyorsulásnak csak 340 km/h-nál szakad vége. És hogy mennyi idő kell a 0-200-as sprinthez? Nos, alig 6,7 másodperc.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Spiegel: Németország jelzi, ha nincs szolidaritás menekültügyben, elapadhatnak a támogatások

Spiegel: Németország jelzi, ha nincs szolidaritás menekültügyben, elapadhatnak a támogatások

Büntetőügyekkel tűzdelt kampány Izsákon, az ellenzéknek is van sara

Büntetőügyekkel tűzdelt kampány Izsákon, az ellenzéknek is van sara

Tovább kedveskedik Trumpnak Szijjártó

Tovább kedveskedik Trumpnak Szijjártó