Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f2d8b6fd-218b-477f-9d5d-a814918c249f","c_author":"Galicza Dorina ","category":"itthon","description":"Hiába áll közelebb a pártnélküli szavazók véleménye az ellenzéki választókéhoz, többségük továbbra sincs meggyőzve arról, hogy Magyar Péter jobban kormányozna, mint ahogyan azt Orbán Viktor teszi.","shortLead":"Hiába áll közelebb a pártnélküli szavazók véleménye az ellenzéki választókéhoz, többségük továbbra sincs meggyőzve...","id":"20250529_Partnelkuli-valasztok-Orban-Viktor-Magyar-Peter-Policy-Solutions-Biro-Nagy-Andras-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f2d8b6fd-218b-477f-9d5d-a814918c249f.jpg","index":0,"item":"943efe9e-3c9d-40b1-a3a0-5d82f74bda04","keywords":null,"link":"/itthon/20250529_Partnelkuli-valasztok-Orban-Viktor-Magyar-Peter-Policy-Solutions-Biro-Nagy-Andras-ebx","timestamp":"2025. május. 29. 05:30","title":"A magyarok harmada nem bízik se Orbánban, se Magyarban, a választás azon fog múlni, ki a hangosabb","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b88ec449-614e-4756-a670-0a8ed05b8375","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"tudomany","description":"Mintegy húszezer évesek lehetnek az első bálnacsontból készített eszközök – állapította meg egy kutatócsoport, mely 83 csontszerű tárgyat vizsgált a megállapításokhoz.","shortLead":"Mintegy húszezer évesek lehetnek az első bálnacsontból készített eszközök – állapította meg egy kutatócsoport, mely 83...","id":"20250529_balnacsontbol-keszult-eszkozok-osemberek-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b88ec449-614e-4756-a670-0a8ed05b8375.jpg","index":0,"item":"7f1cea99-45f7-4487-9f38-01e09da663bd","keywords":null,"link":"/tudomany/20250529_balnacsontbol-keszult-eszkozok-osemberek-kutatas","timestamp":"2025. május. 29. 12:03","title":"Már 20 000 éve is készítettek bálnacsont-eszközöket az ősemberek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"123a8660-2b36-4776-8555-9f362794ee97","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Kilenc év után zárták le a nyomozást.","shortLead":"Kilenc év után zárták le a nyomozást.","id":"20250529_Az-OLAF-csalast-talalt-a-magyar-rendorseg-szerint-viszont-nem-tortent-buncselekmeny-a-szabalytalan-korhazi-beszerzesek-ugyeben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/123a8660-2b36-4776-8555-9f362794ee97.jpg","index":0,"item":"45737b24-61ea-482c-bed0-2b50aea60902","keywords":null,"link":"/itthon/20250529_Az-OLAF-csalast-talalt-a-magyar-rendorseg-szerint-viszont-nem-tortent-buncselekmeny-a-szabalytalan-korhazi-beszerzesek-ugyeben","timestamp":"2025. május. 29. 09:05","title":"Az OLAF csalást talált, a magyar rendőrség szerint viszont nem történt bűncselekmény a szabálytalan kórházi beszerzések ügyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fada728c-7c84-409f-9dc6-53dcadf1fe21","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"tudomany","description":"A polgármester szerint az elképzelhetetlen történt meg velük.","shortLead":"A polgármester szerint az elképzelhetetlen történt meg velük.","id":"20250529_gleccser-svajc-blatten-leszakadt-olvado-gleccser","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fada728c-7c84-409f-9dc6-53dcadf1fe21.jpg","index":0,"item":"b48fbf65-5e1d-475a-a5ff-15a9dd496825","keywords":null,"link":"/tudomany/20250529_gleccser-svajc-blatten-leszakadt-olvado-gleccser","timestamp":"2025. május. 29. 07:06","title":"Gleccser szakadt egy alpesi falura Svájcban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1cc1d857-7774-4c40-aff8-1761b9cdd30d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kiválóan vizsgázott a szimulált harci helyzetben az az izraeli lézerfegyver, ami a jövőben a légtér védelmét láthatja el.","shortLead":"Kiválóan vizsgázott a szimulált harci helyzetben az az izraeli lézerfegyver, ami a jövőben a légtér védelmét láthatja...","id":"20250529_izrael-lezerfegyver-dron-legvedelem-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1cc1d857-7774-4c40-aff8-1761b9cdd30d.jpg","index":0,"item":"a1446ab5-d691-49cd-bf5e-14bdee19ea7e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250529_izrael-lezerfegyver-dron-legvedelem-video","timestamp":"2025. május. 29. 17:03","title":"Videón az izraeli szuperlézer, repülés közben szedi le az ellenséges drónt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d1c5a73-86fa-41df-b807-5321976058fc","c_author":"Serdült Viktória","category":"itthon","description":"A kormány döntött arról, hogy a Rekonstruktív Reproduktív Medicina központokban is tb-támogatásra lehessen felírni a szükséges gyógyszereket. Ezekhez az intézményekhez jellemzően azok a meddőséggel küzdő párok fordulnak, akik nem szeretnének lombikkezelésen részt venni. A támogatásért a KDNP járt közben, ugyanakkor a kisebbik kormánypárton több olyan fontos etikai kérdés is fennakadt az elmúlt években, melyet a meddőségi szakma régóta szeretne itthon bevezetni.","shortLead":"A kormány döntött arról, hogy a Rekonstruktív Reproduktív Medicina központokban is tb-támogatásra lehessen felírni...","id":"20250530_Allami-tamogatast-kapnak-a-kereszteny-szemlelet-alapjan-mukodo-reprodukcios-centrumok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d1c5a73-86fa-41df-b807-5321976058fc.jpg","index":0,"item":"d9991231-a6d4-4806-b7d6-31946f9efa30","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_Allami-tamogatast-kapnak-a-kereszteny-szemlelet-alapjan-mukodo-reprodukcios-centrumok","timestamp":"2025. május. 30. 14:10","title":"Állami támogatást kapnak a keresztény szemlélet alapján működő reprodukciós centrumok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e587810-a071-4eaf-8eb3-2bdea35dff87","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az ügyészség befolyással üzérkedés és más bűncselekmények miatt nyomoz.","shortLead":"Az ügyészség befolyással üzérkedés és más bűncselekmények miatt nyomoz.","id":"20250530_ugyeszseg-befolyassal-uzerkedes-vesztegetes-gyanu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e587810-a071-4eaf-8eb3-2bdea35dff87.jpg","index":0,"item":"88f7d611-a0ae-456b-8c02-3f17e34d4269","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_ugyeszseg-befolyassal-uzerkedes-vesztegetes-gyanu","timestamp":"2025. május. 30. 09:56","title":"Magát titkos ügynöknek kiadva akart pénzt kicsikarni két férfi egy kiutasítástól tartó külfölditől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"412abd71-0752-426c-9e16-55c133ed1a01","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az alapváltozatnál közel kétszer nagyobb teljesítménnyel bír ez a vadonatúj BMW M4.","shortLead":"Az alapváltozatnál közel kétszer nagyobb teljesítménnyel bír ez a vadonatúj BMW M4.","id":"20250529_dupla-elvezet-922-loerovel-tamad-a-legujabb-bmw-m4-manhart","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/412abd71-0752-426c-9e16-55c133ed1a01.jpg","index":0,"item":"e5bcb426-9223-4e60-a8d8-7949eb6b1c95","keywords":null,"link":"/cegauto/20250529_dupla-elvezet-922-loerovel-tamad-a-legujabb-bmw-m4-manhart","timestamp":"2025. május. 29. 07:21","title":"Dupla élvezet: 922 lóerővel támad a legújabb BMW","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem elég mindig sportosnak látszani, jó az, ha tudjuk, tényleges teljesítmény is van a divatos ruházat alatt. A Honda Civicből - hasonlóan az autóipar mai fővonalához - az alapmodell háromhengeres. Nálunk azonban most a rendes, négyhengeres, 182 lóerős változat járt.
A tizedik generációs Honda Civic 2017-ben került piacra, fiatal tehát, de a japán cégnél máris úgy gondolták, ideje a frissítésnek. A ráncfelvarrás során az alapokkal nem sok minden történt: kicsit megújult a hűtőrács és a lökhárító, illetve alapáras lett az újrarajzolt, menetfényes LED-fényszóró.
A nálunk járt ötajtós Sport változat eleve más tészta, és nemcsak amiatt, hogy ez nem a Civic Sport Line három hengerrel, hanem a Plus változat már négy hengerrel. Itt már külsőségekben is megjelenik az erősebb verzióra jellemző oldalszoknya, a kerekek alapból 17 colosak 16 helyett, a profiljuk króm helyett fekete. A kettős központi kipufogóvég pedig egyértelmű utalás a Civic Type-R típusra. Ebben a konfigurációban már egyértelműen egyéniség is a Civic: van, akinek nagyon tetszik, és van, aki szerint már túlzás a sok él és harcias részlet.
Képgaléria
D.P.
Egyéb vonatkozásában a Civic maradt, ami volt: 4,51 méteresként a leghosszabb kompakt a szegmensében, 2,69 méteres tengelytávval, 1,80 szélességgel és 1,43 magassággal. Ez utóbbi adat nagyon is érezhető, mert szokatlan is ebben az SUV-k uralta világban, hogy nagyon mélyre kell ülni, alig 12 centire a földtől és az ülést még ezen belül is lejjebb lehet engedni a kocsi padlózatig.
A külső méret egyébként jól érzékelhető a kabintérben is, mert a két üléssor közötti távolság igazán figyelemre méltó. A fejtér már korántsem ilyen levegős, a hátul ülők feje átlagos testmagassággal is hozzá fog érni a plafonhoz. A csomagtartó szintén erénye Civicnek, ötajtós modellként pedig különösen: alapból 478 literről beszélünk, amely ha az üléseket lehajtjuk, akár 1245 liter is lehet. Az ülések kényelmesek, jól támasztanak és a vezető számára még elektromos szabályozással is rendelkeztek, legalábbis a tesztautó esetében. Látványosak a pedálok, amelyek alumíniumból vannak, szintén megadják a sportos imidzset, amit a Honda egyébként is szeretne hirdetni magáról.
D.P.
A kabintér műszerezése már egy másik fejezet, ez talán a leginkább megosztó részlete egy mai Hondának: digitális a központi kijelző, izgalmasak a vörös színek és szimpatikus, hogy az általános tendenciával ellentétben a Honda visszahozott néhány hagyományos gombot. Jó pont a vezeték nélküli mobil töltő a konzol tálcájában és végre a minimum elvárásnak is eleget tett a Honda, már kompatibilis a rendszere az Android Autóval és az Apple Car Play-jel is.
Ezen túlmenően azonban a 7 colos képernyőn futó rendszer elég lassú, nem kifejezetten elegáns grafikájú és sok funkciója körülményesen érhető csak el. Az eldugott USB-csatlakozó a hajlított középkonzoli elem alatt lehet, hogy dizájnelemként nem csúnya, de menet közben igen körülményes megtalálni. A központi kijelzőn felbukkanó „üres oldalak”, amelyeken semmilyen applikáció és funkció nincs, akárcsak egy okostelefonnál, kifejezetten érthetetlenek. Ugyanakkor már lászik a jövő, a frissebb Honda Jazzben már egy igazán korrekt tudású és megjelenésű rendszer van.
D.P.
A Honda a motorral és váltóval viszont mindig visszahozza a balanszot, amit az elektronikai audiovizuális eszközén elveszít, mert ez az 1,5 literes, négyhengeres turbó remek darab. (A korábban általunk próbált HR-V Sportban is ez az egység volt. Az pedig ezzel a motorral a mostanság legizgalmasabban autózható SUV a nem prémium kompakt szabadidő-autó kategóriában.)
Nagyon rugalmas a Honda 1,5 literes motorja, alacsony fordulatnál turbós viselkedésű, jó nyomatékkal, de ott van benne a Honda V-TEC motorjaiból is valami és akár 6500-as fordulaton is szeret forogni. 182 lóerejével a márkához méltó egyéniség, amelynek a hatsebességes kézi sebességváltója is csúcsminőséget ad. Szuperpontos és nagyon rövid úton jár, nem lehet megunni a kapcsolgatást. Érdekesség, hogy a motor karaktere miatt a hatodikat –autópálya kivételével – alig használtuk, mert negyedikben és ötödikben is olyan tartományai vannak a fokozatoknak, amivel nagyjából bármilyen helyzetet meg lehet oldani.
D.P.
Persze környezettudatos világban élünk és közlekedünk, így a Hondában is ott az „ECON” gomb, ami a takarékosságra figyelmeztet és feltűnően lomhább is lesz az autó, miután rányomtunk. A zöld fénnyel világító visszajelző a műszerfalon rögtön elsápad és fehérre vált, ha kicsi jobban nyomjuk a Hondának, mert nem vigyázunk a fogyasztásra. A Civic Sporttal persze elég jót lehet autózni, a Honda felfüggesztése és úttartása a márkától elvártan precíz, ráadásul a futómű keménysége hangolható. A kombinált fogyasztás 8,1 liter volt nálunk, pedig lehetőség szerint kihasználtuk a motor képességeit.
A frissített Civic ezzel a motorral egy igazán érett koncepció.
Aki nemcsak úgy szeret gyorsan menni, hogy abból leginkább semmit ne vegyen észre, hanem közben mindezt szereti érezni és részt is akar venni a kocsi munkájában, annak telitalálat. A 8,8 milliós ár elsőre soknak tűnhet, főleg ha teljes csomagot nézzük. Ráadásul ma már az is sokat számít, digitális termékként mit tud egy autó. Ebben pedig kevésbé kifinomult a Honda, mint a frissebb konkurensei, a Golf, a Focus, a Corolla vagy a Mazda 3. Ugyanakkor manapság már egy új Skoda Octavia ára is inkább 10 millió forint, ennek fényében pedig inkább a csehek autójának ára szorul magyarázatra, semmint a Honda Civicé.
Összeeresztettük egymással a 80-as évek egyik faragatlan sportkompaktját egy a modern idők jegyében fogant és szemre szupersportos "riválisával". Időkapszula-élménygenerátor kontra politikailag korrekt menő járgány.