szerző:
László Ferenc
Tetszett a cikk?

Átrajzolt első- és hátsó résszel, valamint modernizált technikával érkezett meg Magyarországra a felfrissített 5-ös széria, melynek alapmodellje legolcsóbban 14,75 millió forint ellenében vezethető haza.

A BMW 4 évvel ezelőtt ősszel mutatta be az 5-ös sorozat aktuális G30-as generációját, mely típus azóta csak néhány kisebb változtatáson esett át hajtáslánc, illetve infotainment fronton. Most azonban itt az első igazi mélyreható frissítés, melynek keretein belül többek közt a külsőhöz is hozzányúltak a fejlesztők.

A megújult 5-ös BMW-vel egy rövid budapesti menetpróbán ismerkedtünk meg először testközelből.

©

A frontrészt a korábbinál nagyobb, de szerencsére nem túl nagy méretű hűtőrács uralja, mely kiviteltől függően krómozott, illetve fekete színű. Az adaptív mátrix LED-es, felár ellenében pedig lézer technológiás fényszórók új formát kaptak, az átrajzolt nappali menetfény a korábbiaknál szigorúbb tekintet kölcsönöz az ötösnek, ezenkívül pedig az átalakított lökhárító mellett sem mehetünk el szó nélkül. A ködlámpák mostantól nem a lökhárítóban, hanem a fényszóróban találhatók.

Balra a facelift előtti, jobbra a ráncfelvarrt 5-ös
©

Az oldanézet nem változott, de a Phytonic kék, Bernina szürke (fotóinkon), a Tanzanit kék, az Alvit szürke és az Aventurin prios fényezések, valamint az új 18-20 colos felnik oldalról is leleplezik a faceliftes példányokat. A trapézformájú kipufogóvégek az alapfelszereltség részévé váltak, ezenkívül pedig a hátsó lámpák új designt kaptak.

Bal oldalt a legfrissebb 5-ös, jobbra a facelift előtti változat
©

A módosított gombkiosztású széria sportkormány mögött egy alapáras 12,3 colos képátlójú digitális műszeregység található, a műszerfal közepén lévő érintőkijelző kiviteltől függően 10,25-12,3 colos.

Az autó szoftvere OTA-frissítésekkel lényegében bárhol és bármikor egyszerűen naprakésszé tehető, és a gyártó legújabb felhőalapú navigációs szoftvere, illetve vezetéstámogató rendszere is megérkezett az új 5-ösbe.

©
©

Javítottak az utastérben alkalmazott anyagok minőségén, mostantól még jobb a tapintásérzet. Az új aktív kormányzás a korábbiaknál jobb vezetési élménnyel, könnyebb manőverezéssel kecsegtet, de ezzel kapcsolatban majd a hosszabb tesztet követően tudunk részletesen nyilatkozni.

Megújultak az M-es ülések, továbbfejlesztették az automata klímát és mostantól végre nemcsak Apple CarPlay, hanem Android Auto támogatást is kapunk. Ráadásul rögtön vezeték nélküli fajtát.

©
©

Az 530e plugin hibrid változatban egy 184 lóerős 2 literes 4 hengeres benzinmotor és egy 109 lóerős villanymotor biztosít 292 lóerős összteljesítményt. A külsőleg tölthető 545e xDrive 394 lóerős produkciót ad elő, ennek a típusnak a 3 literes 6 hengeres benzines egysége 286 lóerős teljesítményű.

A plugineket leszámítva mostantól minden 4 és 6 hengeres motor 48 V-os lágyhibrid technikát vonultat fel. Benzines fronton a belépőszintet a 184 lóerős 520i jelenti, ami felett a 252 lóerős 530i, illetve a 333 lóerős 540i található.

Az M550i-t egy 4,4 literes biturbó V8-as erőforrás mozgatja a maga 530 lóerejével, a trónon pedig a 600-625 lóerős M5-ös ül.

©
©

Dízelfronton a 150 lóerős 518d az alapmodell, majd pedig a 190 lóerős 520d, a 286 lóerős 530d, illetve a 340 lóerős 540d következik a sorban. Az összes hajtásláncot a ZF nyolcfokozatú automataváltójával szerelik, és az 520i kivételével az összes modell rendelhető összkerékhajtással.

A felfrissített 5-ös sorozat legolcsóbb modellje az 520i, melynek alapára 14,75 millió forint, és ennél csak minimálisan kerül többe a legolcsóbb dízel modell, a 14,77 millió forinttól induló 518d. Magyarországon a közelmúltban az 530e fogyott a legjobban, mely zöld rendszámos plugin hibrid változat kezdőára 18,12 millió forint.

Az értékesítési lista második helyezettje, az 520d 15,3 millió forinton nyit, a harmadik pozícióban lévő 530d pedig minimum 17,55 millió forint kifizetését követően vezethető haza.

©
©

A csak szedán kivitelben készülő és egyelőre ismeretlen árú 545e xDrive gyártása novemberben kezdődik meg, és ugyanekkortól gyártják majd a kombi 530e és 530e xDrive modelleket is. A praktikusabb kivitelű 5-ös kombik 879 ezer forinttal kerülnek többe, mint a szedánok.

A tápláléklánc csúcsán lévő M5-ös hazai alapára 36,64 millió forint, az eggyel alatta lévő M550i xDrive pedig 27,59 millió forinttól indul.

©

 

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!