szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ez a sportos olasz kompakt egyenesen a rendszerváltás idejére repít vissza bennünket.

A Lancia Delta HF 4WD/Integrale minden idők legsikeresebb raliautója, mely 1987 és 1992 között egymás után hatszor söpörte be a világbajnoki címet. Az olaszok a típus utcai változatát is sikerre vitték, így ha elhangzik a három szó, hogy Delta HF Integrale, akkor a hozzáértő rajongók mind a mai napig kérdés nélkül vigyázba állva tisztelegnek.

Mára sajnos már kevés jó állapotú példány maradt fel a típusból, mi viszont most találtunk egyet, ami ráadásul éppen új gazdára vár. Íme:

Mobile.de
Mobile.de

A mellékelt képeken látható, Olaszországban árult hófehér példány 1990 áprilisában látta meg a napvilágot és a hirdetés szerint azóta kevesebb, mint 5 ezer kilométert hagyott maga mögött.

Mobile.de

Az árcédulán 45 000 eurós (16,2 millió forint) összeg olvasható.

Mobile.de

Az 1987 őszén debütált Delta HF Integrale elsősorban a kiszélesített karosszériája, módosított lökhárítói, illetve 14 helyett 15 colos kerekei révén különböztethető meg az egy évvel korábban kijött Delta HF 4WD-től.

Mobile.de
Mobile.de

A 2 literes 4 hengeres 8 szelepes benzinmotor a korábbinál nagyobb turbónak köszönhetően 185 lóerős teljesítményt ad le. Az 1989-ben debütált és a 8 szelepes mellett párhuzamosan gyártott 16 szelepes változat 200, majd pedig később 210-215 lóerős teljesítményt adott le.

Mobile.de

 

Mobile.de

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!