Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3a0cd9b8-e28d-4dcd-8e55-caeb2fa4c3c4","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Pravind Kumar Jugnauth tagadja az ellene felhozott vádakat.","shortLead":"Pravind Kumar Jugnauth tagadja az ellene felhozott vádakat.","id":"20250217_Orizetbe-vettek-Mauritius-volt-kormanyfojet-akit-penzmosassal-vadolnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a0cd9b8-e28d-4dcd-8e55-caeb2fa4c3c4.jpg","index":0,"item":"8480d371-fb0c-44b2-b938-b870e37e3dc9","keywords":null,"link":"/vilag/20250217_Orizetbe-vettek-Mauritius-volt-kormanyfojet-akit-penzmosassal-vadolnak","timestamp":"2025. február. 17. 06:47","title":"Őrizetbe vették Mauritius volt kormányfőjét, akit pénzmosással vádolnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a6c79a75-781e-425d-801f-7803c3e49a86","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.zhvg","description":"De többek között Kékestetőn és Felcsúton is repkedtek a mínuszok hétfőn hajnalban. ","shortLead":"De többek között Kékestetőn és Felcsúton is repkedtek a mínuszok hétfőn hajnalban. ","id":"20250217_Ezen-a-telen-meg-nem-volt-ilyen-hideg-Zabarban--14-fokig-hult-le-a-levego","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a6c79a75-781e-425d-801f-7803c3e49a86.jpg","index":0,"item":"b20a2b5a-5f87-4136-8e08-b03884ab3663","keywords":null,"link":"/zhvg/20250217_Ezen-a-telen-meg-nem-volt-ilyen-hideg-Zabarban--14-fokig-hult-le-a-levego","timestamp":"2025. február. 17. 12:00","title":"Új rekord: –14 fokig hűlt le a levegő reggel Zabarban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"16fbe701-7249-4c0c-9b66-725849f8dfe0","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Közös tiltakozó közlemény kiadására sarkallta a rendszerváltást követő vezérkari főnököket Ruszin-Szendi Romulusz szereplése a Tisza Párt hétvégi kongresszusán. Aki megfogalmazta és „postásként” a HM-nek elküldte a közleményt, Fodor Lajos, az 1999–2003 közötti vezérkari főnök. A HVG-nek el is mondta, mi volt a bajuk.","shortLead":"Közös tiltakozó közlemény kiadására sarkallta a rendszerváltást követő vezérkari főnököket Ruszin-Szendi Romulusz...","id":"20250217_Fodor-Lajos-vezerornagy-ruszin-szendi-tisza-part-kozlemeny-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/16fbe701-7249-4c0c-9b66-725849f8dfe0.jpg","index":0,"item":"a2e27f3a-7568-4ef0-913a-d1119ee23c75","keywords":null,"link":"/itthon/20250217_Fodor-Lajos-vezerornagy-ruszin-szendi-tisza-part-kozlemeny-ebx","timestamp":"2025. február. 17. 18:46","title":"Fodor Lajos a HVG-nek: „Mi, volt vezérkari főnökök nem pártpolitizálunk, és baj, hogy Ruszin-Szendi a Tisza rendezvényén szerepelt”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cb585865-b64a-45f7-b9c1-87663707eda8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Több szempontból is előnyös lenne az a földalatti hálózat, ami a felszíni dugókat mérsékelné Dubajban. Ráadásul önvezető autók járnának benne.","shortLead":"Több szempontból is előnyös lenne az a földalatti hálózat, ami a felszíni dugókat mérsékelné Dubajban. Ráadásul...","id":"20250217_elon-musk-the-boring-company-alagut-dubaj","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cb585865-b64a-45f7-b9c1-87663707eda8.jpg","index":0,"item":"6a858523-2544-42ac-b942-65d82d395116","keywords":null,"link":"/tudomany/20250217_elon-musk-the-boring-company-alagut-dubaj","timestamp":"2025. február. 17. 12:03","title":"17 km-es alagutat építhet Dubajban Elon Musk vállalata, amelyik csak nevében unalmas","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"949b8f8f-d060-4c2d-84d1-bba5cb23051b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Fontos szerephez juthat a későbbiekben a jelenleg még tesztelés alatt álló dislike-gomb az Instagram kommentszekciójában. ","shortLead":"Fontos szerephez juthat a későbbiekben a jelenleg még tesztelés alatt álló dislike-gomb az Instagram...","id":"20250217_meta-instagram-uj-funkcio-kommentek-nemtetszes-gomb","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/949b8f8f-d060-4c2d-84d1-bba5cb23051b.jpg","index":0,"item":"25bd0ec0-cf20-45d1-b448-e8633e4858c6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250217_meta-instagram-uj-funkcio-kommentek-nemtetszes-gomb","timestamp":"2025. február. 17. 18:03","title":"„Nem tetszik” gomb jön az Instagramra, néhányan már nyomkodhatják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dff76b1b-6fc4-4016-9a53-bb5d36994bc7","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.zhvg","description":"A három telek eddig beépíthető terület volt, ha a Közgyűlés is rábólint, akkor viszont a jövőben ez erdővé válik, ami azt jelenti, hogy nem lehet majd beépíteni.","shortLead":"A három telek eddig beépíthető terület volt, ha a Közgyűlés is rábólint, akkor viszont a jövőben ez erdővé válik, ami...","id":"20250217_30-ezer-negyzetmetert-minositett-erdove-a-12-kerulet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dff76b1b-6fc4-4016-9a53-bb5d36994bc7.jpg","index":0,"item":"778f0822-1581-47f2-8e03-6040ecbc8f89","keywords":null,"link":"/zhvg/20250217_30-ezer-negyzetmetert-minositett-erdove-a-12-kerulet","timestamp":"2025. február. 17. 14:34","title":"30 ezer négyzetmétert minősített erdővé a 12. kerület","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a385ffb-d75f-4a27-965f-05bb63770bca","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A papíralapú BKK-bérletekhez azért nem járna ingyen bubizás, mert Vitézy Dávid szerint ösztönözni kell a digitalizációt.","shortLead":"A papíralapú BKK-bérletekhez azért nem járna ingyen bubizás, mert Vitézy Dávid szerint ösztönözni kell a digitalizációt.","id":"20250217_Vitezy-David-10-alkalmas-bubiberletet-is-adna-a-digitalisan-vasarolt-haviberlet-melle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a385ffb-d75f-4a27-965f-05bb63770bca.jpg","index":0,"item":"2bf803a5-b243-4219-95d7-606c30a87f83","keywords":null,"link":"/itthon/20250217_Vitezy-David-10-alkalmas-bubiberletet-is-adna-a-digitalisan-vasarolt-haviberlet-melle","timestamp":"2025. február. 17. 11:47","title":"Vitézy Dávid 10 alkalmas Bubi-bérletet is adna a digitálisan vásárolt havibérlet mellé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Új Jalta helyett új Helsinkit vár a finn elnök, Trump sokkterápiájának hatásait elemzi a Bard College professzora, Robert Fico jövőjéről ír a Süddeutsche Zeitung. Válogatásunk a világlapokból. ","shortLead":"Új Jalta helyett új Helsinkit vár a finn elnök, Trump sokkterápiájának hatásait elemzi a Bard College professzora...","id":"20250218_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"6b4a9cf9-983a-43e3-98f9-852bd61c22c3","keywords":null,"link":"/360/20250218_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. február. 18. 10:52","title":"Nemzetközi lapszemle: Minél előbb elhúz Fico, annál jobb","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mostantól már a Capture és a Megane is elérhető zöld rendszámos változatban, illetve a Clio is új hibrid hajtáslánccal gazdagodott.
Az Európai Unió egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normáinak ma már képtelenség megfelelni normál belsőégésű motorokkal. A gyártók csak úgy tudják elkerülni az őket fenyegető sok milliárd eurós pénzbírságokat, hogy folyamatosan nyitnak a villanymotorok irányába, ily módon ma már szinte teljesen elárasztják a piacot a lágyhibrid, hibrid, plugin hibrid és elektromos autók.
A Renault igen korán, már 2012-ben piacra dobta népszerű villanyautóját, a nemrégiben a legújabb változatában általunk is alaposan letesztelt Zoét, most pedig a vegyes hajtásláncú hibrid technológia irányába nyit erőteljesen. Konkrétan három modellel, melyek Magyarországra érkezett első példányait gyorsan ki is próbáltuk az október közepén már havas Mátrában és környékén.
László Ferenc
Capture E-Tech
A 2013 és 2019 között gyártott első Capture-t nemrégiben követte a második generáció, és a szubkompakt crossover az eddigi benzines és dízel kiviteleket követően most már benzin-alapú plugin hibridként is elérhető. Az újdonságot elsősorban a zöld rendszám buktatja le, no és persze a B-oszlopon lévő és a jobb hátsó lámpa melletti E-Tech logó, valamint a tény, hogy mostantól már nemcsak a bal oldali, hanem a jobb oldali C-oszlopon is található töltőnyílás. Míg az előbbibe benzin, addig az utóbbiba áram "tankolható".
A 9,8 kWh kapacitású és 102 kilogramm tömegű akkumulátor normál 230 V-os dugalj esetén 4,5 óra alatt tölthető fel teljesen, legjobb esetben pedig 3 óra alatt tudható le egy teljes töltés. A telepben tárolt energiát egy 67 lóerős villanymotor használja fel, ami egy 92 lóerős 1,6 literes szívó benzinmotor társaságát élvezi.
László Ferenc
A mindig elektromosan induló, 50 kilométeres e-hatótávú Capture E-Tech 160 lóerős összteljesítménye, illetve 349 Nm-es nyomatéka bőségesen elegendő a hétköznapi használat során, azonban a 330 kilogrammos extra súly miatt a 0-100-as szintidő romlott a korábbi 155 lóerős 1,3 literes turbós benzines kivitelhez képest. Konkrétan 8,6-ról 10,1 másodpercre.
Az elektromosan maximum 135 km/h-os tempóra képes újdonság 1 564 kilogrammot nyom a mérlegen, és ennek megfelelően a Capture-ök közül elsőként hátul is tárcsaféket kapott. Az üres akkumulátoros E-Tech autópályatempó mellett nekünk 8,5 litert fogyasztott, a későbbiekben pedig 6 liter alá csökkent a fogyasztás, de ennél vélhetően életszerűbb képet fest majd a hamarosan érkező tartósabb tesztünk. Az üzemanyagtartály mérete 48-ról 39 literre csökkent.
László Ferenc
A négyfokozatú automataváltós benzinmotorral és kétfokozatú váltóval szerelt villanymotorral ellátott Capture E-Tech csomagtartója 422 helyett 265 literes. Az Intense felszereltségi szintű modell hazai alapára 10,75 millió forint. Összehasonlításképp, a 100 lóerős normál Capture 5,85 millió forinttól indul, a 130 lóerős és automataváltós modell pedig 7,8 millió forintos listaárral rendelkezik.
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
Clio E-Tech
Ha a szabadidőautós életérzés távol áll tőlünk, akkor a Capture-nél jobb választás lehet a vele szoros rokonságban álló Clio. Az ötödik generációs francia kisautó környezettudatosnak ígért új változata nem zöld rendszámos, ugyanis ezúttal nem plugin hibrid, hanem normál öntöltő hibrid technológia rejtőzik a lemezek alatt.
Az 1,6 literes 92 lóerős szívó benzinmotor megegyezik a Capture-ben lévővel, azonban az akkumulátor ezúttal mindössze 1,2 kWh kapacitású, a villanymotor csak 48 lóerős, illetve a rendszerteljesítmény 20 lóerővel szerényebb, 140 lóerő.
László Ferenc
László Ferenc
A 9,9 másodperces 0-100-as szintidő nem hangzik rosszul, azonban megjegyzendő, hogy a 130 lóerős normál benzines Clio ennél 0,9 másodperccel rövidebb idő alatt tudja le a feladatot, és 200 km/h-s végsebessége 20 km/h-val haladja meg az E-Tech változatét. Cserébe viszont 5,7-6,3 helyett 4,3-5,1 literes WLTP-fogyasztást kapunk, legalábbis papíron.
Az elektromosan maximum 75 km/h-val gurulni képes, hátul továbbra is dobfékes hibrid Clio csomagtartója 391 helyett 301 literes, az üzemanyagtartályba az eddigi 42 helyett 39 liter benzint lehet tankolni. A Clio E-Tech legolcsóbban 7,1 millió forint ellenében vezethető haza, ami mintegy 700 ezer forintos felárat jelent a 130 lovas normál változathoz képest. A 65 lóerős fapados Clio hazai alapára 3,95 millió forint.
László Ferenc
László Ferenc
Megane E-Tech
A három közül a Megane a legrégibb, még 2016-ban debütált modell, mely nemrégiben esett át az első komolyabb ráncfelvarráson. És ennek keretein belül érkezett meg a típus első hibrid hajtáslánca, mely Capture-éhöz hasonló plugin kivitele garantálja a zöld rendszám előnyeit.
A Megane E-Tech csak és kizárólag kombi változatban készül, és információink szerint a gyártó egyelőre nem tervezi az ötajtós verzió hibridesítését. Az új technológia miatt az eredetileg 563-1504 literes csomagtér mérete 447-1372 literre csökkent, a tömeg pedig meghaladja az 1,6 tonnát.
László Ferenc
László Ferenc
A 92+67 lóerős, részben szívó benzines, részben elektromos hajtás megegyezik a Capture-ben lévővel, vagyis ez esetben is 160 lóerős összteljesítményt, 349 Nm-es nyomatékot, illetve egy 9,8 kWh kapacitású akkumulátort kapunk. Az 50 kilométeres villanyhatótávú Megane maximum 135 km/h-val képes haladni elektromosan, a végsebessége 183 km/h.
A 205 km/h végsebességű, 160 lóerős normál benzines Megane-hoz képest 8,6-ról 9,8 másodpercre romlott a 0-100-as szintidő, az üzemanyagtartály mérete pedig 47-ről 39 literre zsugorodott. Cserébe a fogyasztás 1,3-1,6 literre olvadt, ami persze csak a gyári adat és az első 100 kilométerre érvényes, teljesen feltöltött akkumulátor esetén. A tesztautóval egyelőre csak egy nagyon rövid próbakört tettünk, a valós fogyasztásról a tartósabb tesztet követően nyilatkozunk majd.
László Ferenc
László Ferenc
A Megane E-Tech 10,9 millió forinton nyit, szemben a 160 lóerős normál benzines kombi 9,15 millió forintos alapárával. Utóbbi már a legjobban felszerelt R.S. Line kivitel alapára, és mivel az E-Tech R.S. Line 11,55 millió forinton nyit, kijön, hogy a hibrid technika felára 2,4 millió forint. A Megane kombi hazai alapára egyébként 6,55 millió forint, ennyibe kerül a 115 lóerős benzines változat, az ötajtós modell pedig 6,3 millió forinttól indul.
Miért volt nagy dolog, hogy a fiatal Csehov paródiát írt róla, és hogyan segíthet a fake news felismerésében – erről beszélgettünk Szilágyi Márton irodalomtörténésszel.