Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8cc9e429-2820-4248-9d65-e2fb86cb1205","c_author":"Lengyel Tibor","category":"360","description":"A Gyurcsány Ferenc nélküli DK, ami egy éve még elképzelhetetlen volt, valósággá vált. Sőt, talán már ez lehet a párt túlélésének záloga. Kérdéses, hogy a DK – akár egy új óellenzéki összefogás élén – profitálhat-e az új helyzetből. Ahogy az is, mennyit veszít a gyurcsányozásra győzelmeket építő Fidesz, vagy nyer-e a „kékfideszező” Magyar Péter.","shortLead":"A Gyurcsány Ferenc nélküli DK, ami egy éve még elképzelhetetlen volt, valósággá vált. Sőt, talán már ez lehet a párt...","id":"20250509_gyurcsany-ferenc-utani-politika-dk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8cc9e429-2820-4248-9d65-e2fb86cb1205.jpg","index":0,"item":"6e47387b-0371-4ae3-89d2-9470c671a3fb","keywords":null,"link":"/360/20250509_gyurcsany-ferenc-utani-politika-dk","timestamp":"2025. május. 09. 06:30","title":"A magyar politika egy posztgyurcsányi világban: milyen hatással lehet ez Magyarékra, feltámadhat-e a DK, kit utálhat majd a Fidesz?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03ede5ff-4608-4ecb-8848-a048a0866fd2","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Kipróbáltuk, hogy pontosan mennyi benzint és áramot fogyaszt a gyakorlatban a BYD nagyobb akkumulátorral szerelt legfrissebb plugin hibrid modellje, a tágas SUV-ok piacán versengő Seal U DM-i.","shortLead":"Kipróbáltuk, hogy pontosan mennyi benzint és áramot fogyaszt a gyakorlatban a BYD nagyobb akkumulátorral szerelt...","id":"20250507_fogyasztasverseny-1125-kilometert-igero-uj-plugin-hibrid-byd-seal-u-dm-i","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03ede5ff-4608-4ecb-8848-a048a0866fd2.jpg","index":0,"item":"8b30e612-235b-4ca5-9ef9-e6f5d0d3180b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250507_fogyasztasverseny-1125-kilometert-igero-uj-plugin-hibrid-byd-seal-u-dm-i","timestamp":"2025. május. 07. 09:17","title":"Milyen hatótáv-para? Fogyasztásversenyen jártunk az 1125 kilométert ígérő új BYD-val","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"113c8d67-a776-4faf-9627-1c49a93fc2e8","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Michael Pitt tagadja az ellene felhozott vádakat. A pletykák szerint már a Boardwalk Empire – Gengszterkorzó című sorozatból is azért írták ki a karakterét, mert nehéz volt együtt dolgozni vele.","shortLead":"Michael Pitt tagadja az ellene felhozott vádakat. A pletykák szerint már a Boardwalk Empire – Gengszterkorzó című...","id":"20250507_Letartoztattak-a-Gengszterkorzo-sztarjat-michael-pitt-boardwalk-empire-dawson-es-a-haverok-szexualis-eroszak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/113c8d67-a776-4faf-9627-1c49a93fc2e8.jpg","index":0,"item":"be83db30-a7d9-4dad-b394-225fba39e869","keywords":null,"link":"/kultura/20250507_Letartoztattak-a-Gengszterkorzo-sztarjat-michael-pitt-boardwalk-empire-dawson-es-a-haverok-szexualis-eroszak","timestamp":"2025. május. 07. 09:09","title":"Letartóztatták a Gengszterkorzó sztárját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"edd87b9b-b75d-422b-b701-ac5b90db3891","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Nézze meg, hogyan magyarázta a békementalitással való szakítást Gulyás Gergely, akitől azt is megkérdeztük, mi van a készülő átláthatósági törvénnyel, ki lesz az új legfőbb ügyész, hány Ferrarinál szólal meg a NER kullancsriasztója, és trilógiává bővülhet-e Orbán Viktor békemissziója.","shortLead":"Nézze meg, hogyan magyarázta a békementalitással való szakítást Gulyás Gergely, akitől azt is megkérdeztük, mi van...","id":"20250508_Videon-Gulyas-Gergely-lepkefingos-magyarazata-Magyar-Peter-hangfelvetelere-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/edd87b9b-b75d-422b-b701-ac5b90db3891.jpg","index":0,"item":"0a8bcfe2-9f38-4363-9f4e-0c9157dbf21f","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_Videon-Gulyas-Gergely-lepkefingos-magyarazata-Magyar-Peter-hangfelvetelere-ebx","timestamp":"2025. május. 08. 13:26","title":"Videón Gulyás Gergely lepkefingos magyarázata Magyar Péter hangfelvételére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"35b6eb38-3573-4fd3-8c7c-d61406a70f38","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A metálzenekar arénaturnén ünnepli fennállásának 20. évfordulóját, Budapestre november 8-án érkeznek majd.","shortLead":"A metálzenekar arénaturnén ünnepli fennállásának 20. évfordulóját, Budapestre november 8-án érkeznek majd.","id":"20250507_Budapestre-is-eler-a-Parkway-Drive-arenaturneja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35b6eb38-3573-4fd3-8c7c-d61406a70f38.jpg","index":0,"item":"e20a3509-5411-4c1a-891c-c69f33ca37c4","keywords":null,"link":"/kultura/20250507_Budapestre-is-eler-a-Parkway-Drive-arenaturneja","timestamp":"2025. május. 07. 15:52","title":"Budapestre is elér a Parkway Drive jubileumi arénaturnéja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ba4a6657-a2a9-428a-b5a6-3a1b4280c32a","c_author":"Jakus Ibolya","category":"360","description":"A karaktergyilkosságtól a jogi diszkvalifikálásig terjedő arzenált vethetnek be a Tisza ellen. A rendszer züllöttségét immár azok is látják, akik eddig félrenéztek – ezt észlelte is Orbán. Két szuverenista van egy csárdában: bemutatjuk Orbán Viktor román verzióját. Schwab Richárd pedig elmondja, mire jó a napi 16 órás böjt. Ez a Fülszöveg – az e heti HVG-t Jakus Ibolya ajánlja. ","shortLead":"A karaktergyilkosságtól a jogi diszkvalifikálásig terjedő arzenált vethetnek be a Tisza ellen. A rendszer züllöttségét...","id":"20250508_hvg-Jakus-Ibolya-Veszett-jelleg-Fulszoveg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba4a6657-a2a9-428a-b5a6-3a1b4280c32a.jpg","index":0,"item":"a7985c4d-0cc4-49e7-9dd0-09766918b67d","keywords":null,"link":"/360/20250508_hvg-Jakus-Ibolya-Veszett-jelleg-Fulszoveg","timestamp":"2025. május. 08. 08:00","title":"Hazavágnák: lejáratás után törvényekkel takarítanák el a Tiszát?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c944093b-dfa2-4bfb-88a2-cb6dcb738a45","c_author":"SPAR","category":"brandchannel","description":"Bár manapság már a szélesebb nyilvánosság előtt is ismert a felelős állattartás fogalma, sokan sajnos mégsem tartják be annak szabályait a gyakorlatban. Mit jelent a felelősség? Mi az, hogy társállat vagy családi kutya? Mi a megfelelő és egészséges táplálás? Mennyi az annyi, ha mozgásról vagy fárasztásról, játékról van szó? Cikkünkben a legfontosabbakat vesszük sorra.","shortLead":"Bár manapság már a szélesebb nyilvánosság előtt is ismert a felelős állattartás fogalma, sokan sajnos mégsem tartják be...","id":"20250508_SPAR-orszagos-allatvedorseg-allateledel-gyujtes-felelos-allattartas-kutya-macska-menhely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c944093b-dfa2-4bfb-88a2-cb6dcb738a45.jpg","index":0,"item":"3a0a2105-15fc-4e57-b29d-5d197433320c","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250508_SPAR-orszagos-allatvedorseg-allateledel-gyujtes-felelos-allattartas-kutya-macska-menhely","timestamp":"2025. május. 08. 11:30","title":"Már jobb a helyzet, de még rengeteget kell tanulnunk: így lehetünk felelős állattartók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"SPAR Magyarország","c_partnerlogo":"9615d6e6-8d73-4e29-a76b-e36e534d9f8a","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"db1da201-48fc-4286-9490-c7ea4a5a79e6","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Gyurcsány Ferenc azt kérte az utolsó pártelnöki levelében a párttársaitól, hogy támogassák majd a DK új elnökét, és tartsanak ki a DK mellett.","shortLead":"Gyurcsány Ferenc azt kérte az utolsó pártelnöki levelében a párttársaitól, hogy támogassák majd a DK új elnökét, és...","id":"20250508_gyurcsany-bucsuuzenet-dk-partelnok-lemondas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db1da201-48fc-4286-9490-c7ea4a5a79e6.jpg","index":0,"item":"eb065355-95c3-4182-b380-30b0150431e6","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_gyurcsany-bucsuuzenet-dk-partelnok-lemondas-ebx","timestamp":"2025. május. 08. 17:17","title":"Gyurcsány búcsúüzenete: Tudom, milyen érzés legyőzni Orbán Viktort","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mostantól már a Capture és a Megane is elérhető zöld rendszámos változatban, illetve a Clio is új hibrid hajtáslánccal gazdagodott.
Az Európai Unió egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normáinak ma már képtelenség megfelelni normál belsőégésű motorokkal. A gyártók csak úgy tudják elkerülni az őket fenyegető sok milliárd eurós pénzbírságokat, hogy folyamatosan nyitnak a villanymotorok irányába, ily módon ma már szinte teljesen elárasztják a piacot a lágyhibrid, hibrid, plugin hibrid és elektromos autók.
A Renault igen korán, már 2012-ben piacra dobta népszerű villanyautóját, a nemrégiben a legújabb változatában általunk is alaposan letesztelt Zoét, most pedig a vegyes hajtásláncú hibrid technológia irányába nyit erőteljesen. Konkrétan három modellel, melyek Magyarországra érkezett első példányait gyorsan ki is próbáltuk az október közepén már havas Mátrában és környékén.
László Ferenc
Capture E-Tech
A 2013 és 2019 között gyártott első Capture-t nemrégiben követte a második generáció, és a szubkompakt crossover az eddigi benzines és dízel kiviteleket követően most már benzin-alapú plugin hibridként is elérhető. Az újdonságot elsősorban a zöld rendszám buktatja le, no és persze a B-oszlopon lévő és a jobb hátsó lámpa melletti E-Tech logó, valamint a tény, hogy mostantól már nemcsak a bal oldali, hanem a jobb oldali C-oszlopon is található töltőnyílás. Míg az előbbibe benzin, addig az utóbbiba áram "tankolható".
A 9,8 kWh kapacitású és 102 kilogramm tömegű akkumulátor normál 230 V-os dugalj esetén 4,5 óra alatt tölthető fel teljesen, legjobb esetben pedig 3 óra alatt tudható le egy teljes töltés. A telepben tárolt energiát egy 67 lóerős villanymotor használja fel, ami egy 92 lóerős 1,6 literes szívó benzinmotor társaságát élvezi.
László Ferenc
A mindig elektromosan induló, 50 kilométeres e-hatótávú Capture E-Tech 160 lóerős összteljesítménye, illetve 349 Nm-es nyomatéka bőségesen elegendő a hétköznapi használat során, azonban a 330 kilogrammos extra súly miatt a 0-100-as szintidő romlott a korábbi 155 lóerős 1,3 literes turbós benzines kivitelhez képest. Konkrétan 8,6-ról 10,1 másodpercre.
Az elektromosan maximum 135 km/h-os tempóra képes újdonság 1 564 kilogrammot nyom a mérlegen, és ennek megfelelően a Capture-ök közül elsőként hátul is tárcsaféket kapott. Az üres akkumulátoros E-Tech autópályatempó mellett nekünk 8,5 litert fogyasztott, a későbbiekben pedig 6 liter alá csökkent a fogyasztás, de ennél vélhetően életszerűbb képet fest majd a hamarosan érkező tartósabb tesztünk. Az üzemanyagtartály mérete 48-ról 39 literre csökkent.
László Ferenc
A négyfokozatú automataváltós benzinmotorral és kétfokozatú váltóval szerelt villanymotorral ellátott Capture E-Tech csomagtartója 422 helyett 265 literes. Az Intense felszereltségi szintű modell hazai alapára 10,75 millió forint. Összehasonlításképp, a 100 lóerős normál Capture 5,85 millió forinttól indul, a 130 lóerős és automataváltós modell pedig 7,8 millió forintos listaárral rendelkezik.
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
Clio E-Tech
Ha a szabadidőautós életérzés távol áll tőlünk, akkor a Capture-nél jobb választás lehet a vele szoros rokonságban álló Clio. Az ötödik generációs francia kisautó környezettudatosnak ígért új változata nem zöld rendszámos, ugyanis ezúttal nem plugin hibrid, hanem normál öntöltő hibrid technológia rejtőzik a lemezek alatt.
Az 1,6 literes 92 lóerős szívó benzinmotor megegyezik a Capture-ben lévővel, azonban az akkumulátor ezúttal mindössze 1,2 kWh kapacitású, a villanymotor csak 48 lóerős, illetve a rendszerteljesítmény 20 lóerővel szerényebb, 140 lóerő.
László Ferenc
László Ferenc
A 9,9 másodperces 0-100-as szintidő nem hangzik rosszul, azonban megjegyzendő, hogy a 130 lóerős normál benzines Clio ennél 0,9 másodperccel rövidebb idő alatt tudja le a feladatot, és 200 km/h-s végsebessége 20 km/h-val haladja meg az E-Tech változatét. Cserébe viszont 5,7-6,3 helyett 4,3-5,1 literes WLTP-fogyasztást kapunk, legalábbis papíron.
Az elektromosan maximum 75 km/h-val gurulni képes, hátul továbbra is dobfékes hibrid Clio csomagtartója 391 helyett 301 literes, az üzemanyagtartályba az eddigi 42 helyett 39 liter benzint lehet tankolni. A Clio E-Tech legolcsóbban 7,1 millió forint ellenében vezethető haza, ami mintegy 700 ezer forintos felárat jelent a 130 lovas normál változathoz képest. A 65 lóerős fapados Clio hazai alapára 3,95 millió forint.
László Ferenc
László Ferenc
Megane E-Tech
A három közül a Megane a legrégibb, még 2016-ban debütált modell, mely nemrégiben esett át az első komolyabb ráncfelvarráson. És ennek keretein belül érkezett meg a típus első hibrid hajtáslánca, mely Capture-éhöz hasonló plugin kivitele garantálja a zöld rendszám előnyeit.
A Megane E-Tech csak és kizárólag kombi változatban készül, és információink szerint a gyártó egyelőre nem tervezi az ötajtós verzió hibridesítését. Az új technológia miatt az eredetileg 563-1504 literes csomagtér mérete 447-1372 literre csökkent, a tömeg pedig meghaladja az 1,6 tonnát.
László Ferenc
László Ferenc
A 92+67 lóerős, részben szívó benzines, részben elektromos hajtás megegyezik a Capture-ben lévővel, vagyis ez esetben is 160 lóerős összteljesítményt, 349 Nm-es nyomatékot, illetve egy 9,8 kWh kapacitású akkumulátort kapunk. Az 50 kilométeres villanyhatótávú Megane maximum 135 km/h-val képes haladni elektromosan, a végsebessége 183 km/h.
A 205 km/h végsebességű, 160 lóerős normál benzines Megane-hoz képest 8,6-ról 9,8 másodpercre romlott a 0-100-as szintidő, az üzemanyagtartály mérete pedig 47-ről 39 literre zsugorodott. Cserébe a fogyasztás 1,3-1,6 literre olvadt, ami persze csak a gyári adat és az első 100 kilométerre érvényes, teljesen feltöltött akkumulátor esetén. A tesztautóval egyelőre csak egy nagyon rövid próbakört tettünk, a valós fogyasztásról a tartósabb tesztet követően nyilatkozunk majd.
László Ferenc
László Ferenc
A Megane E-Tech 10,9 millió forinton nyit, szemben a 160 lóerős normál benzines kombi 9,15 millió forintos alapárával. Utóbbi már a legjobban felszerelt R.S. Line kivitel alapára, és mivel az E-Tech R.S. Line 11,55 millió forinton nyit, kijön, hogy a hibrid technika felára 2,4 millió forint. A Megane kombi hazai alapára egyébként 6,55 millió forint, ennyibe kerül a 115 lóerős benzines változat, az ötajtós modell pedig 6,3 millió forinttól indul.
Egyelőre sok a találgatás, milyen pápa is lesz XIV. Leó, de azért messze nem sötét ló, jó néhány kardinális kérdésben pontosan tudni lehet, hol is áll. Gyorsreakciók a világlapokból.