Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8265f135-547b-45bf-9727-6690f893983e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Calypso nevű mélytengeri árok 5109 méterrel húzódik meg a felszín alatt, ám úgy tűnik, az emberi környezetszennyezés már itt is tetten érhető.","shortLead":"A Calypso nevű mélytengeri árok 5109 méterrel húzódik meg a felszín alatt, ám úgy tűnik, az emberi környezetszennyezés...","id":"20250328_foldkozi-tenger-calypso-arok-szemet-hulladek-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8265f135-547b-45bf-9727-6690f893983e.jpg","index":0,"item":"edd8e87a-986a-43e5-9f5b-8e30ee773dca","keywords":null,"link":"/tudomany/20250328_foldkozi-tenger-calypso-arok-szemet-hulladek-video","timestamp":"2025. március. 28. 18:03","title":"Lenéztek a Földközi-tenger legmélyebb pontjára, elszomorító látvány fogadta a tudósokat – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1d0e5306-ed63-4d6e-9eee-2f9c991a6cd6","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Hogy a magyar kormányfő segíti a boszniai szerbek vezérét, azzal Európa biztonságát veszélyezteti, egyben felháborítja a szövetségeseket, ám eljárása mögött stratégiai megfontolások rejlenek – írja Alexander Rhotert, aki igen jártas a Balkán dolgaiban, illetve Keno Verseck, ő pedig a magyar politikában van otthon.","shortLead":"Hogy a magyar kormányfő segíti a boszniai szerbek vezérét, azzal Európa biztonságát veszélyezteti, egyben felháborítja...","id":"20250328_Deutsche-Welle-Orban-szerb-nacionalizmus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1d0e5306-ed63-4d6e-9eee-2f9c991a6cd6.jpg","index":0,"item":"73c0e68e-573d-49a2-a4e8-ad57c5247a78","keywords":null,"link":"/360/20250328_Deutsche-Welle-Orban-szerb-nacionalizmus","timestamp":"2025. március. 28. 15:45","title":"Deutsche Welle: Orbán Viktor a szerb nacionalizmust támogatja, de miért?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a39565f-a07d-4e65-94e0-4dc93f2657c7","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Legalább 694-re nőtt a Mianmart sújtó erős földrengés halálos áldozatainak száma, és 1670-en megsérültek – közölte az ország katonai vezetése szombaton az állami médiában. Nemzetközi mentőcsapatok érkeznek az országba.","shortLead":"Legalább 694-re nőtt a Mianmart sújtó erős földrengés halálos áldozatainak száma, és 1670-en megsérültek –...","id":"20250329_mianmari-foldrenges","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a39565f-a07d-4e65-94e0-4dc93f2657c7.jpg","index":0,"item":"909c579a-2f51-4337-8310-bd4d7bcf1fc8","keywords":null,"link":"/vilag/20250329_mianmari-foldrenges","timestamp":"2025. március. 29. 07:50","title":"Közel hétszázra emelkedett a mianmari földrengés áldozatainak száma","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c5c007f9-eb2b-4ef0-8e1d-480d0bb9a623","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"Világszerte több mint 2,5 millió négyzetkilométerrel csökkent a tengeri jégtakaró február közepére a 2010 előtti átlaghoz képest – közölte a NASA és az amerikai Nemzeti Hó- és Jégadatközpont (NSIDC).","shortLead":"Világszerte több mint 2,5 millió négyzetkilométerrel csökkent a tengeri jégtakaró február közepére a 2010 előtti...","id":"20250328_nasa-nsidc-tengeri-jegtakaro-kiterjedese-eszaki-sark","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5c007f9-eb2b-4ef0-8e1d-480d0bb9a623.jpg","index":0,"item":"f6b1bf58-e872-4b9b-b8c4-fdbaac579b07","keywords":null,"link":"/tudomany/20250328_nasa-nsidc-tengeri-jegtakaro-kiterjedese-eszaki-sark","timestamp":"2025. március. 28. 11:03","title":"Riasztó adatok jöttek, sosem volt még ilyen kevés a tengeri jég a Földön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4507c102-028d-48b7-ad4f-8e5d63315624","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A miniszterelnök jelezte: a pénzügyeket ő intézi.","shortLead":"A miniszterelnök jelezte: a pénzügyeket ő intézi.","id":"20250328_orban-viktor-zebra-orokbe-fogadas-gaspar-gyozo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4507c102-028d-48b7-ad4f-8e5d63315624.jpg","index":0,"item":"2f389594-4e83-46a7-b97f-65fc966bbc35","keywords":null,"link":"/elet/20250328_orban-viktor-zebra-orokbe-fogadas-gaspar-gyozo","timestamp":"2025. március. 28. 20:51","title":"Orbán felkérte Gáspár Győzőt, hogy segítsen neki eldönteni, melyik zebrát fogadja örökbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cfc80c58-054d-464d-af27-7ab9fd3273a0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A James Webb űrteleszkóp ezúttal a Naprendszer legtávolabbi bolygója, a Neptunusz felé fordult, amivel kapcsolatban egy meglepő felfedezést is tettek a brit kutatók.","shortLead":"A James Webb űrteleszkóp ezúttal a Naprendszer legtávolabbi bolygója, a Neptunusz felé fordult, amivel kapcsolatban...","id":"20250327_james-webb-urteleszkop-neptunusz-sarki-feny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cfc80c58-054d-464d-af27-7ab9fd3273a0.jpg","index":0,"item":"ab7c8684-060d-4ef0-bdf8-50eccf18c088","keywords":null,"link":"/tudomany/20250327_james-webb-urteleszkop-neptunusz-sarki-feny","timestamp":"2025. március. 27. 17:03","title":"36 éve tudják, hogy létezik, most végre sikerült lefotózni a Neptunusz sarki fényét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a60d515b-96ed-4200-ba02-cb4e6b7a60d9","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"A portugálok szövetségi kapitánya, Roberto Martínez a jelek szerint nem is szeretné elképzelni, milyen az élet Cristiano Ronaldo nélkül, Lionel Scalonit viszont az élet rákényszerítette, hogy Messi nélkül küldje harcba csapatát Brazília ellen. Az eredmény magáért beszél, Argentína feltörölte a padlót legnagyobb riválisával.","shortLead":"A portugálok szövetségi kapitánya, Roberto Martínez a jelek szerint nem is szeretné elképzelni, milyen az élet...","id":"20250329_cristiano-ronaldo-lionel-messi-portugalia-argentina-valogatott-jatek-jovo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a60d515b-96ed-4200-ba02-cb4e6b7a60d9.jpg","index":0,"item":"3250bf50-bc2a-45bd-a48a-34cec5c87192","keywords":null,"link":"/sport/20250329_cristiano-ronaldo-lionel-messi-portugalia-argentina-valogatott-jatek-jovo","timestamp":"2025. március. 29. 12:09","title":"Ronaldo és Messi olyanok, mint a drog: a portugálok totálisan rá vannak csavarodva, az argentinok már tudják a titkát, hogyan szokjanak le","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a2d944fb-c098-4bc1-a7a0-ac65c776efb4","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Aránytalannak és indokolatlannak tartják a drágulásokat.","shortLead":"Aránytalannak és indokolatlannak tartják a drágulásokat.","id":"20250329_banki-telefon-internet-dijak-szabalyozasat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a2d944fb-c098-4bc1-a7a0-ac65c776efb4.jpg","index":0,"item":"483009df-3635-4c51-9984-1fe13f6b8864","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250329_banki-telefon-internet-dijak-szabalyozasat","timestamp":"2025. március. 29. 11:07","title":"Az árrésstop után a banki, a telefon- és az internetdíjakat is szabályozná a kormány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mostantól már a Capture és a Megane is elérhető zöld rendszámos változatban, illetve a Clio is új hibrid hajtáslánccal gazdagodott.
Az Európai Unió egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normáinak ma már képtelenség megfelelni normál belsőégésű motorokkal. A gyártók csak úgy tudják elkerülni az őket fenyegető sok milliárd eurós pénzbírságokat, hogy folyamatosan nyitnak a villanymotorok irányába, ily módon ma már szinte teljesen elárasztják a piacot a lágyhibrid, hibrid, plugin hibrid és elektromos autók.
A Renault igen korán, már 2012-ben piacra dobta népszerű villanyautóját, a nemrégiben a legújabb változatában általunk is alaposan letesztelt Zoét, most pedig a vegyes hajtásláncú hibrid technológia irányába nyit erőteljesen. Konkrétan három modellel, melyek Magyarországra érkezett első példányait gyorsan ki is próbáltuk az október közepén már havas Mátrában és környékén.
László Ferenc
Capture E-Tech
A 2013 és 2019 között gyártott első Capture-t nemrégiben követte a második generáció, és a szubkompakt crossover az eddigi benzines és dízel kiviteleket követően most már benzin-alapú plugin hibridként is elérhető. Az újdonságot elsősorban a zöld rendszám buktatja le, no és persze a B-oszlopon lévő és a jobb hátsó lámpa melletti E-Tech logó, valamint a tény, hogy mostantól már nemcsak a bal oldali, hanem a jobb oldali C-oszlopon is található töltőnyílás. Míg az előbbibe benzin, addig az utóbbiba áram "tankolható".
A 9,8 kWh kapacitású és 102 kilogramm tömegű akkumulátor normál 230 V-os dugalj esetén 4,5 óra alatt tölthető fel teljesen, legjobb esetben pedig 3 óra alatt tudható le egy teljes töltés. A telepben tárolt energiát egy 67 lóerős villanymotor használja fel, ami egy 92 lóerős 1,6 literes szívó benzinmotor társaságát élvezi.
László Ferenc
A mindig elektromosan induló, 50 kilométeres e-hatótávú Capture E-Tech 160 lóerős összteljesítménye, illetve 349 Nm-es nyomatéka bőségesen elegendő a hétköznapi használat során, azonban a 330 kilogrammos extra súly miatt a 0-100-as szintidő romlott a korábbi 155 lóerős 1,3 literes turbós benzines kivitelhez képest. Konkrétan 8,6-ról 10,1 másodpercre.
Az elektromosan maximum 135 km/h-os tempóra képes újdonság 1 564 kilogrammot nyom a mérlegen, és ennek megfelelően a Capture-ök közül elsőként hátul is tárcsaféket kapott. Az üres akkumulátoros E-Tech autópályatempó mellett nekünk 8,5 litert fogyasztott, a későbbiekben pedig 6 liter alá csökkent a fogyasztás, de ennél vélhetően életszerűbb képet fest majd a hamarosan érkező tartósabb tesztünk. Az üzemanyagtartály mérete 48-ról 39 literre csökkent.
László Ferenc
A négyfokozatú automataváltós benzinmotorral és kétfokozatú váltóval szerelt villanymotorral ellátott Capture E-Tech csomagtartója 422 helyett 265 literes. Az Intense felszereltségi szintű modell hazai alapára 10,75 millió forint. Összehasonlításképp, a 100 lóerős normál Capture 5,85 millió forinttól indul, a 130 lóerős és automataváltós modell pedig 7,8 millió forintos listaárral rendelkezik.
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
Clio E-Tech
Ha a szabadidőautós életérzés távol áll tőlünk, akkor a Capture-nél jobb választás lehet a vele szoros rokonságban álló Clio. Az ötödik generációs francia kisautó környezettudatosnak ígért új változata nem zöld rendszámos, ugyanis ezúttal nem plugin hibrid, hanem normál öntöltő hibrid technológia rejtőzik a lemezek alatt.
Az 1,6 literes 92 lóerős szívó benzinmotor megegyezik a Capture-ben lévővel, azonban az akkumulátor ezúttal mindössze 1,2 kWh kapacitású, a villanymotor csak 48 lóerős, illetve a rendszerteljesítmény 20 lóerővel szerényebb, 140 lóerő.
László Ferenc
László Ferenc
A 9,9 másodperces 0-100-as szintidő nem hangzik rosszul, azonban megjegyzendő, hogy a 130 lóerős normál benzines Clio ennél 0,9 másodperccel rövidebb idő alatt tudja le a feladatot, és 200 km/h-s végsebessége 20 km/h-val haladja meg az E-Tech változatét. Cserébe viszont 5,7-6,3 helyett 4,3-5,1 literes WLTP-fogyasztást kapunk, legalábbis papíron.
Az elektromosan maximum 75 km/h-val gurulni képes, hátul továbbra is dobfékes hibrid Clio csomagtartója 391 helyett 301 literes, az üzemanyagtartályba az eddigi 42 helyett 39 liter benzint lehet tankolni. A Clio E-Tech legolcsóbban 7,1 millió forint ellenében vezethető haza, ami mintegy 700 ezer forintos felárat jelent a 130 lovas normál változathoz képest. A 65 lóerős fapados Clio hazai alapára 3,95 millió forint.
László Ferenc
László Ferenc
Megane E-Tech
A három közül a Megane a legrégibb, még 2016-ban debütált modell, mely nemrégiben esett át az első komolyabb ráncfelvarráson. És ennek keretein belül érkezett meg a típus első hibrid hajtáslánca, mely Capture-éhöz hasonló plugin kivitele garantálja a zöld rendszám előnyeit.
A Megane E-Tech csak és kizárólag kombi változatban készül, és információink szerint a gyártó egyelőre nem tervezi az ötajtós verzió hibridesítését. Az új technológia miatt az eredetileg 563-1504 literes csomagtér mérete 447-1372 literre csökkent, a tömeg pedig meghaladja az 1,6 tonnát.
László Ferenc
László Ferenc
A 92+67 lóerős, részben szívó benzines, részben elektromos hajtás megegyezik a Capture-ben lévővel, vagyis ez esetben is 160 lóerős összteljesítményt, 349 Nm-es nyomatékot, illetve egy 9,8 kWh kapacitású akkumulátort kapunk. Az 50 kilométeres villanyhatótávú Megane maximum 135 km/h-val képes haladni elektromosan, a végsebessége 183 km/h.
A 205 km/h végsebességű, 160 lóerős normál benzines Megane-hoz képest 8,6-ról 9,8 másodpercre romlott a 0-100-as szintidő, az üzemanyagtartály mérete pedig 47-ről 39 literre zsugorodott. Cserébe a fogyasztás 1,3-1,6 literre olvadt, ami persze csak a gyári adat és az első 100 kilométerre érvényes, teljesen feltöltött akkumulátor esetén. A tesztautóval egyelőre csak egy nagyon rövid próbakört tettünk, a valós fogyasztásról a tartósabb tesztet követően nyilatkozunk majd.
László Ferenc
László Ferenc
A Megane E-Tech 10,9 millió forinton nyit, szemben a 160 lóerős normál benzines kombi 9,15 millió forintos alapárával. Utóbbi már a legjobban felszerelt R.S. Line kivitel alapára, és mivel az E-Tech R.S. Line 11,55 millió forinton nyit, kijön, hogy a hibrid technika felára 2,4 millió forint. A Megane kombi hazai alapára egyébként 6,55 millió forint, ennyibe kerül a 115 lóerős benzines változat, az ötajtós modell pedig 6,3 millió forinttól indul.
Hadházy Ákos szerint a Fidesz úgy áldozza be Matolcsyékat, mint a kínai kommunisták. A képviselő nem lepődne meg, ha a Matolcsy-klán vagyona Tiborcz Istvánhoz kerülne.