szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ez a V8-as erőforrással szerelt olasz típus korának egyik legsportosabb szedánja volt.

A Lancia 1984 őszén kezdte meg Thema típusjelzésű szedánjának gyártását, mely modell egészen 1994 nyaráig készült. A széria csúcsmodellje a 8.32, melynek elnevezése a 8 hengerre és a 32 szelepre utal, és a hozzáértők jól tudják, hogy ebben a kivitelben egy hamisítatlan Ferrari erőforrás teljesít szolgálatot.

És Hollandiában most éppen eladásra kínálnak egy ilyen példányt:

Classicdriver

A mellékelt fotókon látható autót 1989 áprilisában helyezték forgalomba és azóta mintegy 85 ezer kilométert hagyott maga mögött.

Classicdriver

A fekete bőrbelsős olasz luxusautó árcéduláján 24 750 eurós, vagyis átszámítva mintegy 8,8 millió forintos összeg olvasható.

Classicdriver

A kocsi fullextrás, így például többek közt első/hátsó elektromos ablakemelő, központizár és klímaberendezés is található benne.

Classicdriver

Az eredetileg 86 000 német márkás listaárú Lancia Thema 8.32 motorházteteje alatt egy 3 literes szívó V8-as benzinmotor található, melynek 205 lóerős teljesítménye, illetve 263 Nm-es nyomatéka 7,2 másodperces 0-100-as szintidőt biztosít.

Classicdriver

Érdekesség, hogy a csúcsteljesítményt percenkénti 6 750-es fordulatszámon adja le a Ferrari 308 GTB Quattrovalvoléból származó motor.

Classicdriver
Classicdriver

A 235 km/h végsebességű, 1,4 tonna tömegű típusból összesen 3 284 darab készült.

Classicdriver

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!