szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az olasz gyártó alapvetően automata váltós modellnek tervezte a típust, de limitált mennyiségben kéziváltóval is szerelte.

A Ferrari 2004-ben a 456-os modell utódjaként dobta piacra négyüléses sportkocsiját, a 612 Scagliettit, mely 2010-ig, egészen az FF érkezéséig volt gyártásban. A Pininfarina által tervezett 2+2 üléses modellből nem túl sok, mindössze 3 025 példány készült, melyek túlnyomó többségét hatfokozatú automata váltóval szerelték.

Azonban 199 olyan 612 Scaglietti is napvilágot látott, melyet a manuális váltás szerelmeseire gondolva hagyományos kézi váltókarral láttak el. És most ezek közül kínálnak eladásra egy lényegében alig használt, nagyon megkímélt példányt.

Classicdriver

 

Classicdriver
A mellékelt fotókon látható példány 2005-ben, vagyis a gyártási időszak közepén látta meg a napvilágot, és azóta alig több mint 10 ezer kilométert hagyott maga mögött.
Classicdriver
Classicdriver

A vörös fényezésű, szürke bőrbelsős olasz járgány az Egyesült Államokban várja új gazdáját.

Classicdriver
Classicdriver

A Ferrari 612 Scaglietti elöl található 5,7 literes V12-es szívó benzinmotorja 540 lóerőt, illetve 588 Nm-es nyomatékot szabadít rá a hátsó kerekekre. A 0-ról 100-ra 4 másodperc alatt felgyorsuló autó végsebessége 320 km/h.

Classicdriver
Classicdriver

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!