szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az M135i xDrive alá pozícionált újdonság komoly vezetési élménnyel kecsegtet.

A BMW tavaly előtt dobta piacra az 1-es sorozat aktuális generációját, amely szakított a hátsókerék-hajtással és a hathengeres motorokkal, de még így is élvezetesen vezethető kompakt maradt. A csúcsmodell a Magyarországon 15,7 millió forintos alapárú, összkerékhajtású, 306 lóerős M135i xDrive, amely 4,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra.

Most pedig megérkezett hazánkba az M135i xDrive és a 178 lóerős 120i közé pozícionált 128ti, melynek hivatalos alapára 13,3 millió forint.

BMW

A 128ti ugyan gyengébb a csúcsmodellnél, cserébe viszont 80 kilogrammal könnyebb annál, és a Torsen differenciálmű sem hiányzik belőle. A "ti" a Turismo Internazionale szavak rövidítése, mely típusjelzést először a 60-as években használta a német gyártó.

A kétliteres négyhengeres turbós benzinmotor ezúttal 265 lóerős teljesítményt ad le az első kerekekre, ami mellé kereken 400 Nm-es nyomaték társul. Összehasonlításképp, az új Golf GTI hasonló motorja 245 lóerőre, illetve 370 Nm-re képes.

BMW

A normál kivitelhez képest 1 centiméterrel lejjebb ültetett, 18 colos kerekekkel szerelt, nyolcfokozatú automata váltós 128ti 6,1 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra. A végsebesség 250 km/h.

A közvetlenebbre hangolt futómű mellett az M135i xDrive-ről érkezett M Sport fékrendszer került az alapáron 18 colos, felár ellenében 19 colos kerekeken gördülő újdonságba. A kipufogóvégek 90 milliméter átmérőjűek.

BMW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!