szerző:
Tetszett a cikk?

Alaposan körbefotóztuk a 39 éves kora ellenére szalonállapotú, "szőrös gumis" magyar példányt.

A tavaly 50. születésnapját ünnepelt VAZ-2101-et hazánkban leginkább Lada 1200, Zsiguli 1200 vagy ezerkettes Lada néven ismerték, illetve ismerik mind a mai napig, még akkor is, ha ma már csak nagyon ritkán találkozhatunk vele a közúti forgalomban.

A Fiat 124 műszaki alapjaira építkező orosz szedánt különböző változatokban 1970-től egészen 1988-ig gyártották, VAZ-2102 típusjelzéssel pedig kombi verzióban is készült 1971 és 1985 között (a Fiat 124 Familiare mintájára).

Mi pedig most ez utóbbiból találtunk egy lényegében alig használt, mondhatni vadonatúj példányt.

László Ferenc
László Ferenc

A jelenleg a kiskőrösi Old Car Museumban állomásozó Lada 1982-ben látta meg a napvilágot és azóta mindössze 492 kilométert hagyott maga mögött. Nem elírás, nem 492 ezer kilométert, hanem ténylegesen 492 kilométert.

László Ferenc
László Ferenc

A 60 lóerős teljesítményű 1,2 literes szívó benzinmotorral, illetve négyfokozatú kéziváltóval szerelt, hátsókerék-hajtású autó végsebessége mintegy 145 km/h.

Kevesen tudják, hogy a típusból VAZ-2801 néven 47 darab villanymotoros kombi Zsiguli is készült, a 34 lovas szovjet e-autó hatótávja 110-130 kilométer volt.

László Ferenc
László Ferenc

Nehéz megmondani, hogy mekkora értéket képviselhet egy ilyen alig használt régi Lada, mindenesetre a közelmúltban 3,6 millió forintos áron kínáltak eladásra egy mintegy 27 ezer kilométert futott 1983-as hasonló kombit.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

 

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!