szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A zéró emissziós luxuslimuzint a stuttgarti cég legalább annyira dinasztiateremtőnek szánja, mint annak idején a luxuskategória mai etalonját, az S-osztályt.

Ha van igazán vitán felül álló korszakos modellje a Mercedesnek, az S-klasse, a német prémiumautók csúcsa mindenképpen az. A Mercedes most bemutatta ennek az osztálynak az elektromos, teljesen önálló identitással rendelkező variánsát.

A németek hivatalosan a világ első elektromos luxuslimuzinjaként aposztrofálják a kétségkívül rendkívül fontos újdonságot. Az EQS néven bemutatott modell egy teljesen elektromos járművek számára fejlesztett platformra épül, amelyre még legalább két hasonló, prémium járművet terveznek, EQE, illetve EQE SUV neveken.

A kocsi grandiózus méretű: a teljes hosszúsága 5,2 méter, amelyhez 1,9 méteres szélesség és 1,51 méteres magasság társul. Csomagtere alapból 610 literes, kerekei mérete 22 colos is lehet.

A Mercedes a dizájnról leginkább azt kommunikálja, hogy a különleges forma a funkciót szolgálja, így a karosszéria síkjába visszahúzódó kilincsek, vagy az övvonalnál található visszapillantó tükrök is. A szokatlan forma azt is jelenti, hogy a kocsi homlokfelülete több mint két és fél négyzetmétert tesz ki.

Az előzetesek alapján már korábban is lehetett látni, hogy formabontó kabintéren dolgozik a Mercedes. A hatalmas, 56 colos Hyperscreen képernyő valóban az EQS különlegessége: a műszerfal teljes egészében beteríti az utasok előtti polcteret. A rendszer öntanuló szoftvert kapott, amely akár 350 érzékelő segítségével képes kezelni az önvezetést. Másrészt a tulajdonos igényei alapján képes „megtanulni”, hogy a sofőrnek mire van szüksége utazás közben.

Az EQS hajtásáláncával is iparági mérce lehet, ugyanis 770 kilométert lehet vele megtenni egy feltöltéssel. A teljesítményeket illetően a piaci bevezetéskor egy 333 és egy 524 lóerős verzió érkezik, a 762 lóerős csúcsverzió pedig jelenleg fejlesztés alatt áll – a Mercedes hivatalos anyaga szerint. A kocsi alvázában lévő és modulokba rendezett akkumulátorcellák összesen 90 vagy 107,8 kWh-s felhasználható kapacitást kínálnak. A 400 V-os feszültséget használó egység akár 200 kW-os töltési teljesítményt is képes fogadni, így az akkumulátora csupán 31 perc alatt tölthető 10-ről 80 százalékra – vagyis 5 perc alatt akár 100 kilométer hatótávot is nyerhetünk.

Az említett kisebb teljesítményű EQS 450+ maximális teljesítménye 333 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 568 Nm. Ez a variáns álló helyzetből 6,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebességét pedig elektronika limitálja 210 km/h-ban. Az összkerékhajtású EQS 580 már 524 lóerős és 855 Nm nyomatékot ad le. Ennek a variánsnak a 0-100-as gyorsulása 4,3 másodpercig tart.

A Mercedes azt ígéri, hogy 2022 első felétől Németországban már használható lesz az EQS önvezető rendszere is, amelyről ugyan nem írták le, milyen szintet képvisel majd, de 60 km/h-s tempóig, illetve bizonyos autópályákon nagyfokú önvezetést ígérnek. Az újdonság árazásáról még nem tettek közzé hivatalos információkat. A kereskedelmi forgalmazás kezdete nagyjából őszre várható az EQS esetében.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!