Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d1cf7f32-b19b-461a-a816-77f885da6096","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A volt műsorvezető nem dőlt be a trükknek. ","shortLead":"A volt műsorvezető nem dőlt be a trükknek. ","id":"20250528_varkonyi-andrea-meszaros-lorinc-telefonos-csalas-sms-uzenet-whatsapp","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d1cf7f32-b19b-461a-a816-77f885da6096.jpg","index":0,"item":"f1ff2970-0290-4171-aa9f-d311d0854b87","keywords":null,"link":"/elet/20250528_varkonyi-andrea-meszaros-lorinc-telefonos-csalas-sms-uzenet-whatsapp","timestamp":"2025. május. 28. 11:09","title":"Várkonyi Andrea is kapott csaló SMS-t, Mészáros Lőrinc kiakadt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"969103a4-53b4-42fd-9334-0d6dc7da7d74","c_author":"Horn Andrea ","category":"sport","description":"A sportvezetőnek nem volt ellenfele a tisztújításon.","shortLead":"A sportvezetőnek nem volt ellenfele a tisztújításon.","id":"20250528_wladar-sandor-magyar-uszoszovetseg-tisztujito-kozgyules-elnok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/969103a4-53b4-42fd-9334-0d6dc7da7d74.jpg","index":0,"item":"234dc007-790d-4150-bf56-dc0e3946a1e5","keywords":null,"link":"/sport/20250528_wladar-sandor-magyar-uszoszovetseg-tisztujito-kozgyules-elnok","timestamp":"2025. május. 28. 17:40","title":"Újabb négy évig Wladár Sándor marad az úszóelnök","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"effc5775-c962-4aa4-bf3e-afd9728b9390","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Ökrös Leventének korábban Orbán Viktorral, Németh Szilárddal és Győzikével is volt közös fotója, most Menczer Tamással pózolt büszkén.","shortLead":"Ökrös Leventének korábban Orbán Viktorral, Németh Szilárddal és Győzikével is volt közös fotója, most Menczer Tamással...","id":"20250528_okros-levente-harcosok-klubja-menczer-tamas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/effc5775-c962-4aa4-bf3e-afd9728b9390.jpg","index":0,"item":"b6c35d31-49c6-4b3a-a3e7-8acf5f21e88b","keywords":null,"link":"/itthon/20250528_okros-levente-harcosok-klubja-menczer-tamas","timestamp":"2025. május. 28. 13:34","title":"Válasz Online: Idősek lehúzására játszó hálózat vezetőjével pózolt Menczer Tamás a Harcosok Klubjában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9da271b4-c5bf-402c-b6db-9eb5cc857699","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Spotify ezúttal a podcastok hallgatását szeretné megkönnyíteni. A vállalat most bejelentett újdonságai mellett arról is beszélt, hogy hamarosan még több hasonló érkezik.","shortLead":"A Spotify ezúttal a podcastok hallgatását szeretné megkönnyíteni. A vállalat most bejelentett újdonságai mellett arról...","id":"20250529_spotify-podcastok-hallgatasa-reagalas-hozzaszolas-ajanlas-kovetett-podcastok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9da271b4-c5bf-402c-b6db-9eb5cc857699.jpg","index":0,"item":"5c71f75a-40fc-449a-9103-50cd14460a7e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250529_spotify-podcastok-hallgatasa-reagalas-hozzaszolas-ajanlas-kovetett-podcastok","timestamp":"2025. május. 29. 09:03","title":"Nézzen rá a Spotifyra, már önnél is megjelenhettek az új funkciók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3b4c0c07-f99b-4734-969c-02f3489d6e20","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Apple valamennyi operációs rendszere megújul idén, de nem csak küllemében: a jelek szerint a névadási gyakorlat is új lesz. Nem érdemes tehát az iOS 19-re várni.","shortLead":"Az Apple valamennyi operációs rendszere megújul idén, de nem csak küllemében: a jelek szerint a névadási gyakorlat is...","id":"20250529_apple-ios-watchos-macos-26-atnevezes-megujulas-operacios-rendszerek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3b4c0c07-f99b-4734-969c-02f3489d6e20.jpg","index":0,"item":"e5d3b480-7bf9-49c1-a1f8-d14e6276f0ea","keywords":null,"link":"/tudomany/20250529_apple-ios-watchos-macos-26-atnevezes-megujulas-operacios-rendszerek","timestamp":"2025. május. 29. 10:03","title":"Teljes átalakulás jöhet az Apple-nél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"852d4596-e43c-45d3-b668-38b055e39e84","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az olaszok vadonatúj hipersportkocsija nem éppen a politikai korrektségről szól.","shortLead":"Az olaszok vadonatúj hipersportkocsija nem éppen a politikai korrektségről szól.","id":"20250528_2157-loero-villanymotor-helyett-brutalis-v12-giamaro-katla","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/852d4596-e43c-45d3-b668-38b055e39e84.jpg","index":0,"item":"17092694-cd98-48de-93a5-1eb104c52774","keywords":null,"link":"/cegauto/20250528_2157-loero-villanymotor-helyett-brutalis-v12-giamaro-katla","timestamp":"2025. május. 28. 06:41","title":"2157 lóerő, villanymotor helyett egy brutális V12-ből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ad3269f0-4a55-4b4d-9426-f3bced44e99d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Tesztüzemben még ül majd valaki a volán mögött. ","shortLead":"Tesztüzemben még ül majd valaki a volán mögött. ","id":"20250528_Elindultak-az-elso-onvezeto-taxik-Nemetorszagban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ad3269f0-4a55-4b4d-9426-f3bced44e99d.jpg","index":0,"item":"72163f57-a905-4f8b-96e1-0b8481710ea1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250528_Elindultak-az-elso-onvezeto-taxik-Nemetorszagban","timestamp":"2025. május. 28. 08:24","title":"Elindultak az első önvezető taxik Németországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ddd5882b-7927-4907-8c10-6ce4740d66d5","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250529_Marabu-Feknyuz-Pottom-elteres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ddd5882b-7927-4907-8c10-6ce4740d66d5.jpg","index":0,"item":"0fd4d1a9-b89c-4f68-9a60-bff3d467934d","keywords":null,"link":"/itthon/20250529_Marabu-Feknyuz-Pottom-elteres","timestamp":"2025. május. 29. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Pöttöm eltérés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A BMW X2-es plug-in megnyugtató meglepetése, hogy két, alapvetően önmagukban különösebben semmi extrával nem kecsegtető hajtási egységet párosítva egészen élvezetes végeredményt lehet létrehozni.
A BMW-nél a plug-inek száma idestova eléri a nyolcat, beleértve az X2-t is. A kis szabadidő-autó BMW X2 xDrive25e-t is ügyesen igazították a célcsoport igényeihez. Az X2 sziluettje mindenképp játékosabb, mint a testvérének tekinthető X1-esé: utóbbi kicsit hosszabb, az X2 kicsit szélesebb, de a tengelytávjuk azonos.
A 2018-ban piacra lépett, alapvetően divatorientált X2-es talán legerősebb stíluseleme az orr-részén túl a C-oszlopon lévő márkajelzés, ami a '70-es '80-as évek DTM versenyautóktól származó ötlet. Összességében külsőleg tényleg elég jól hozza a sportos attitűdöt a modell, igaz tesztautónk az M-Sport csomagot is megkapta, ami szinte kötelező extra mifelénk egy BMW számára.
Képgaléria
A plug-in X2 esetében saját modellcsaládján belül csak az akkumulátorok miatt csak némi csomagtérről kell lemondani, ami 410 literes, nagyjából egy átlagos kompakt ferdehátú autóénak felel meg. A kabintere, az ülések szokásosan BMW-s minőségű komponensek, a műszerezettség pedig egyfajta hibrid, ami sokak számára részleteiben még szimpatikus is lehet. Az analóg a műszeregység a sofőr előtt például inkább pozitív benyomás, míg a méretes választókar az automatához csak régiesnek, olcsónak hat.
Az X2 25e egyik érdekessége egész biztosan a 220 lóerős összteljesítményű hajtása. Eleve, a 1.5 literes, háromhengeres, 220 Nm-es nyomatékú, 125 lóerős motor, ami önmagában nem más, mint egy X2 18i háromhengerese, ami meglepően jól kiteljesedik, azzal, hogy kapott maga mellé egy kis elektromos támogatást. A csomag nem véletlenül lehet ismerős, egy az egyben ilyen van a tavaly frissült Mini Countryman All4 plug-inben is és ott is feltünően jó volt. Alapvetően 57 százalékban elöl és 43 százalékban hátul hajt az X2 25e rendszere, az áramot egy 10 kWh-os kapacitású akkumulátor tárolja, a benzint pedig egy alig 36 literes üzemanyagtartály.
Technikai érdekesség, hogy az elektromos motor a BMW-ben nem a sebességváltóban van, ahogy a legtöbb márka esetében a hibrideknél, hanem a hátsó tengelyen. Ennek fényében az xDrive elnevezés is inkább virtuális, mert nincs közvetlen kapcsolat a hajtásrendszerek között. Mindenesetre a vezetési élménynél úgy tűnt a motorok elválasztása jót tett, nagyon lineárisan vihető le a hajtóerő az aszfaltra.
Szintén érdekessége az X2 plug-in verziójának, hogy a felfüggesztést 10 mm-rel lejjebb is engedték a normál verzióhoz képest, amit a BMW hivatalosan ugyan nem indokol, de minden bizonnyal a nagyobb súly miatt vitték lejjebb a tömegközéppontot, hogy a 300 kilogramm plusz akkumulátor hatását eltűntessék.
A fentiek mentén pedig igazán sarkalatos kérdés, hogy az X2 sportos elvárásait mennyire befolyásolja a plug-in technológia? A válasz leginkább, hogy semennyire, mert az X2 plug-in alatt elég szigorú a futómű. Ügyesen elfedi a kocsi többletsúlyát menet közben, pedig 1805 kilós az autó üresen is. A háromhengeres motor hangja továbbra sem lesz kedvence egy BMW-ben utazóknak, de a rugalmasságára és erejére nem lehet panasz, arról nem is beszélve, hogy vibrációját végképp nem érezni, úgy tűnik az elektromos motor szépen kisimítja ezt a karakterbeli jellegzetességet is.
Városban persze más karakter a BMW, mint amikor sportosan kell autózni. A plug-in X2 mint egy tisztességes villanyautó, mindig az elektromos motorját használva indul, az ígért hatótávolsága pedig csak elektromos üzemmódban, WLTP-ciklusban mérve hivatalosan 52 kilométer. Alapvetően egyébként is úgy tűnik városban, hogy a kocsi többségében elektromos módban mozog. Van úgynevezett „battery save” opció is, amikor kifejezetten takarékoskodik az elektromos árammal, amit egy kötelező nulla emissziós zónák számára tarthatunk fenn. Az elektromos hatótávolságot a valóságban egyébként 35 kilométer környékén sikerült kiautózni. Ha az akkukat lelkesen töltjük is, az teljes üzemanyag-fogyasztás 3-3,5 l/100 km körül tartható az első tapasztalatok alapján, de átlagos az érték az egész teszt alatt inkább 7 l/100 km volt az egyéb szakaszok miatt.
Igazából egy dízellel érdemes talán összevetni egy plug-in hibridet, ami a céges vásárlók preferenciája első sorban. Ha valaki nagyjából teljes mértékben kihasználja az elektromos hajtás előnyeit és a kocsit otthoni/munkahely ingázásra vagy rövid utakra használja, akkor nem meglepetés, hogy elég kedvező üzemeltetési költségek érhetőek el, vagyis elboldogulunk elektromos autóként vele. Ugyanakkor ott van lehetőségként a több mint 500 kilométeres teljes hatótáv is.
A tesztautó ára a 18 millió forintot kísérti, ami lassan már a kompakt autók esetében sem számít kivételesnek. Ettől persze még borsos összeg, de azt is látni kell, lassan a dízel X2 20d már nem szóba jöhető ellenfél, ha a zöld rendszám adta előnyökkel is kiegészítjük a plug-ines ajánlatot.