Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d8ee54a7-1e56-4d63-afa1-700aa99cddb0","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"„Hogyan lesz darabokból egész?” – ez az alcíme Megyeri Zsuzsanna új könyvének, a <em>Családi kirakós</em>nak, amely 18 mozaikcsalád történetén keresztül mesél arról, milyen sokféle is tud lenni egy család. A pszichológus-családterapeutát a családi szövetségről, a tagok egymáshoz való viszonyáról, alkalmazkodásáról, illetve az ideális karácsonyról kérdeztük.","shortLead":"„Hogyan lesz darabokból egész?” – ez az alcíme Megyeri Zsuzsanna új könyvének, a <em>Családi kirakós</em>nak, amely 18...","id":"20241227_Megyeri-ZsuzsannaA-sajat-viaskodo-enunkkel-szemben-is-turelmesnek-kell-lennunk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8ee54a7-1e56-4d63-afa1-700aa99cddb0.jpg","index":0,"item":"493f779c-3e51-436b-a0c1-8c6803f42a28","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20241227_Megyeri-ZsuzsannaA-sajat-viaskodo-enunkkel-szemben-is-turelmesnek-kell-lennunk","timestamp":"2024. december. 27. 18:33","title":"Megyeri Zsuzsanna: A saját viaskodó énünkkel szemben is türelmesnek kell lennünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d0ecbdc3-69e5-4ec9-a1eb-ec6720fe97d6","c_author":"MTI","category":"gazdasag","description":"Megtorló intézkedéseket vezethet be Ukrajnával szemben Szlovákia abban az esetben, ha Kijev újév után valóban leállítja az orosz gáz tranzitját Szlovákia felé – jelentette be pénteken Robert Fico szlovák miniszterelnök egy Facebook-videóban.","shortLead":"Megtorló intézkedéseket vezethet be Ukrajnával szemben Szlovákia abban az esetben, ha Kijev újév után valóban leállítja...","id":"20241227_Megtorlo-intezkedeseket-tervez-Fico-Ukrajna-ellen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0ecbdc3-69e5-4ec9-a1eb-ec6720fe97d6.jpg","index":0,"item":"2b58040b-dd5f-4332-9471-53a11f704239","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241227_Megtorlo-intezkedeseket-tervez-Fico-Ukrajna-ellen","timestamp":"2024. december. 27. 21:55","title":"Megtorló intézkedéseket tervez Fico Ukrajna ellen, ha nem jön gáz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5c766dba-efc8-45c2-931b-13e8f244be0b","c_author":"Németh András","category":"vilag","description":"Halálra ítélték azt az autóst, aki a dél-kínai Csuhaj városában szándékosan elgázolta az egyik stadion közelében kocogó embereket. Fan Vej-csiu 35 embert ölt meg, és sokakat megsebesített.","shortLead":"Halálra ítélték azt az autóst, aki a dél-kínai Csuhaj városában szándékosan elgázolta az egyik stadion közelében kocogó...","id":"20241227_Halalra-iteltek-Kinaban-a-tomegbe-hajto-autost","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c766dba-efc8-45c2-931b-13e8f244be0b.jpg","index":0,"item":"4cdb0f44-4d5b-431c-be50-a83c34f3cc9f","keywords":null,"link":"/vilag/20241227_Halalra-iteltek-Kinaban-a-tomegbe-hajto-autost","timestamp":"2024. december. 27. 15:46","title":"Halálra ítélték Kínában a tömegbe hajtó autóst","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a8d2ef8-afe4-4118-ace9-2dbf3c52ec2e","c_author":"Polyák Gábor","category":"360","description":"","shortLead":"","id":"20241227_hvg-polyak-gabor-az-ujsagiras-vedelmeben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a8d2ef8-afe4-4118-ace9-2dbf3c52ec2e.jpg","index":0,"item":"e5687d9e-c614-4355-b3e9-9fad519ab852","keywords":null,"link":"/360/20241227_hvg-polyak-gabor-az-ujsagiras-vedelmeben","timestamp":"2024. december. 27. 08:00","title":"Polyák Gábor: Az újságírás védelmében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f04dcadf-0146-45ac-b2ac-4fee53b41a8c","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A legnagyobb német lap brüsszeli tudósítója szerint a magyar uniós elnökséget a kormányfő a maga jobboldali-populista céljaira használt ki. Jan Diesteldorf szerint az eltelt hat hónap alapján senki sem állíthatja, hogy nem tudja, mit akar ez az ember.","shortLead":"A legnagyobb német lap brüsszeli tudósítója szerint a magyar uniós elnökséget a kormányfő a maga jobboldali-populista...","id":"20241227_suddeutsche-zeitung-orban-eu-elnokseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f04dcadf-0146-45ac-b2ac-4fee53b41a8c.jpg","index":0,"item":"18bc36b6-7556-4455-9309-7bf1c74c79cb","keywords":null,"link":"/360/20241227_suddeutsche-zeitung-orban-eu-elnokseg","timestamp":"2024. december. 27. 07:30","title":"Süddeutsche-vélemény: Orbán megmutatta, mennyire destruktív és veszélyes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4d47e357-fbf2-4cd8-b4ff-cc555c761a22","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A támadást a megdöntött elnök híveinek tulajdonítják.","shortLead":"A támadást a megdöntött elnök híveinek tulajdonítják.","id":"20241226_sziria-biztonsagi-erok-tamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d47e357-fbf2-4cd8-b4ff-cc555c761a22.jpg","index":0,"item":"a334310b-95c4-4fbb-81d8-61810506ff03","keywords":null,"link":"/vilag/20241226_sziria-biztonsagi-erok-tamadas","timestamp":"2024. december. 26. 08:58","title":"A szíriai biztonsági erők több tagját megölték, amikor őrizetbe akarták venni Aszad egyik katonai vezetőjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c36e10b8-9a41-4187-af75-c08b5edef83c","c_author":"Fetter Dóra","category":"360","description":"Van, aki túlaggódja, és van, aki félvállról veszi a ránk leselkedő veszélyeket, legyen szó háborúról, klímakatasztrófáról vagy csak egy kiadós áramszünetről. A kormány háborús veszélyről beszél, de nem tartja fontosnak az ország, az emberek felkészítését váratlan helyzetekre. Vasárus Gábort, a Hun-Ren KRTK Regionális Kutatások Intézete tudományos munkatársát arról kérdeztük, mit lehetne tenni azért, hogy valóban senkit ne érjen készületlenül, ha jönne a baj.","shortLead":"Van, aki túlaggódja, és van, aki félvállról veszi a ránk leselkedő veszélyeket, legyen szó háborúról...","id":"20241228_prepperek-veszelyhelyzet-haboru-katasztrofa-felkeszules-tulelocsomag-vasarus-gabor-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c36e10b8-9a41-4187-af75-c08b5edef83c.jpg","index":0,"item":"9e7d3f9e-6ea2-4da1-9043-60f8d4aa9395","keywords":null,"link":"/360/20241228_prepperek-veszelyhelyzet-haboru-katasztrofa-felkeszules-tulelocsomag-vasarus-gabor-interju","timestamp":"2024. december. 28. 07:00","title":"„Három kérdés, és kiderül, felkészültek vagyunk-e váratlan vészhelyzetekre – ezen a teszten a lakosság fele elvérezne”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6b1019e1-d05f-4df0-840e-ac177399308a","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A sportolás pozitív hatásai közismertek. Egy friss kutatás egy újabb adalékra világít rá ezzel kapcsolatban: az állóképességi sportok, például a futás vagy az úszás hatására a szervezet sajátos módon kezdi kezelni a telített zsírokat.","shortLead":"A sportolás pozitív hatásai közismertek. Egy friss kutatás egy újabb adalékra világít rá ezzel kapcsolatban...","id":"20241227_allokepessegi-sportok-zsiregetes-sportoloi-paradoxon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b1019e1-d05f-4df0-840e-ac177399308a.jpg","index":0,"item":"87eb8151-74b2-47b6-ab66-09d0defb70b3","keywords":null,"link":"/tudomany/20241227_allokepessegi-sportok-zsiregetes-sportoloi-paradoxon","timestamp":"2024. december. 27. 08:03","title":"Másképp égeti a zsírokat azoknak a szervezete, akik ilyen mozgást végeznek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A BMW X2-es plug-in megnyugtató meglepetése, hogy két, alapvetően önmagukban különösebben semmi extrával nem kecsegtető hajtási egységet párosítva egészen élvezetes végeredményt lehet létrehozni.
A BMW-nél a plug-inek száma idestova eléri a nyolcat, beleértve az X2-t is. A kis szabadidő-autó BMW X2 xDrive25e-t is ügyesen igazították a célcsoport igényeihez. Az X2 sziluettje mindenképp játékosabb, mint a testvérének tekinthető X1-esé: utóbbi kicsit hosszabb, az X2 kicsit szélesebb, de a tengelytávjuk azonos.
A 2018-ban piacra lépett, alapvetően divatorientált X2-es talán legerősebb stíluseleme az orr-részén túl a C-oszlopon lévő márkajelzés, ami a '70-es '80-as évek DTM versenyautóktól származó ötlet. Összességében külsőleg tényleg elég jól hozza a sportos attitűdöt a modell, igaz tesztautónk az M-Sport csomagot is megkapta, ami szinte kötelező extra mifelénk egy BMW számára.
Képgaléria
A plug-in X2 esetében saját modellcsaládján belül csak az akkumulátorok miatt csak némi csomagtérről kell lemondani, ami 410 literes, nagyjából egy átlagos kompakt ferdehátú autóénak felel meg. A kabintere, az ülések szokásosan BMW-s minőségű komponensek, a műszerezettség pedig egyfajta hibrid, ami sokak számára részleteiben még szimpatikus is lehet. Az analóg a műszeregység a sofőr előtt például inkább pozitív benyomás, míg a méretes választókar az automatához csak régiesnek, olcsónak hat.
Az X2 25e egyik érdekessége egész biztosan a 220 lóerős összteljesítményű hajtása. Eleve, a 1.5 literes, háromhengeres, 220 Nm-es nyomatékú, 125 lóerős motor, ami önmagában nem más, mint egy X2 18i háromhengerese, ami meglepően jól kiteljesedik, azzal, hogy kapott maga mellé egy kis elektromos támogatást. A csomag nem véletlenül lehet ismerős, egy az egyben ilyen van a tavaly frissült Mini Countryman All4 plug-inben is és ott is feltünően jó volt. Alapvetően 57 százalékban elöl és 43 százalékban hátul hajt az X2 25e rendszere, az áramot egy 10 kWh-os kapacitású akkumulátor tárolja, a benzint pedig egy alig 36 literes üzemanyagtartály.
Technikai érdekesség, hogy az elektromos motor a BMW-ben nem a sebességváltóban van, ahogy a legtöbb márka esetében a hibrideknél, hanem a hátsó tengelyen. Ennek fényében az xDrive elnevezés is inkább virtuális, mert nincs közvetlen kapcsolat a hajtásrendszerek között. Mindenesetre a vezetési élménynél úgy tűnt a motorok elválasztása jót tett, nagyon lineárisan vihető le a hajtóerő az aszfaltra.
Szintén érdekessége az X2 plug-in verziójának, hogy a felfüggesztést 10 mm-rel lejjebb is engedték a normál verzióhoz képest, amit a BMW hivatalosan ugyan nem indokol, de minden bizonnyal a nagyobb súly miatt vitték lejjebb a tömegközéppontot, hogy a 300 kilogramm plusz akkumulátor hatását eltűntessék.
A fentiek mentén pedig igazán sarkalatos kérdés, hogy az X2 sportos elvárásait mennyire befolyásolja a plug-in technológia? A válasz leginkább, hogy semennyire, mert az X2 plug-in alatt elég szigorú a futómű. Ügyesen elfedi a kocsi többletsúlyát menet közben, pedig 1805 kilós az autó üresen is. A háromhengeres motor hangja továbbra sem lesz kedvence egy BMW-ben utazóknak, de a rugalmasságára és erejére nem lehet panasz, arról nem is beszélve, hogy vibrációját végképp nem érezni, úgy tűnik az elektromos motor szépen kisimítja ezt a karakterbeli jellegzetességet is.
Városban persze más karakter a BMW, mint amikor sportosan kell autózni. A plug-in X2 mint egy tisztességes villanyautó, mindig az elektromos motorját használva indul, az ígért hatótávolsága pedig csak elektromos üzemmódban, WLTP-ciklusban mérve hivatalosan 52 kilométer. Alapvetően egyébként is úgy tűnik városban, hogy a kocsi többségében elektromos módban mozog. Van úgynevezett „battery save” opció is, amikor kifejezetten takarékoskodik az elektromos árammal, amit egy kötelező nulla emissziós zónák számára tarthatunk fenn. Az elektromos hatótávolságot a valóságban egyébként 35 kilométer környékén sikerült kiautózni. Ha az akkukat lelkesen töltjük is, az teljes üzemanyag-fogyasztás 3-3,5 l/100 km körül tartható az első tapasztalatok alapján, de átlagos az érték az egész teszt alatt inkább 7 l/100 km volt az egyéb szakaszok miatt.
Igazából egy dízellel érdemes talán összevetni egy plug-in hibridet, ami a céges vásárlók preferenciája első sorban. Ha valaki nagyjából teljes mértékben kihasználja az elektromos hajtás előnyeit és a kocsit otthoni/munkahely ingázásra vagy rövid utakra használja, akkor nem meglepetés, hogy elég kedvező üzemeltetési költségek érhetőek el, vagyis elboldogulunk elektromos autóként vele. Ugyanakkor ott van lehetőségként a több mint 500 kilométeres teljes hatótáv is.
A tesztautó ára a 18 millió forintot kísérti, ami lassan már a kompakt autók esetében sem számít kivételesnek. Ettől persze még borsos összeg, de azt is látni kell, lassan a dízel X2 20d már nem szóba jöhető ellenfél, ha a zöld rendszám adta előnyökkel is kiegészítjük a plug-ines ajánlatot.