szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy olyan autó esetében, amelynek lényegében Forma–1-es motorja van, a mérnököknek egészen komoly kihívásokkal kell megküzdeni, hogy az utcán legálisan is használható legyen.

Annak ellenére, hogy a Mercedes-AMG One koncepciót közel négy évvel ezelőtt mutatták be, és még mindig nem kezdték el gyártani, bármikor megjelenik egy hír róla, azzal érdeklődést vált ki. Érthető is mindez egy közel 3 millió eurós jármű esetében, amelyet már előre lefoglalt Lewis Hamilton, Nico Rosberg vagy Mark Wahlberg színész. A legutóbb a Nürburgringen bukkant fel megint egy prototípusa, ahol igen alaposan lehetett tanulmányozni a mozgását, és a hangjából is kiderült, hogy egy igazán különleges autó lesz.

Alapvetően a Project One egy F1-es motorral rendelkező utcai autó. A legtöbb megoldandó műszaki feladatot pontosan ez okozza. Például amíg egy Forma–1-es autó motorja nagyjából 5000 fordulat/perc sebességgel forog alapjáraton, ez nyilvánvalóan nem ültethető át egy az egyben egy utcai autó esetére, különben képtelen lenne teljesíteni a szigorú CO2-kibocsátási előírásokat.

Mercedes

Az egyik feladat tehát az volt, hogy nagyjából a még mindig nem átlagos, 1200-as percenkénti fordulat környékén üzemeljen alapjáraton a hiperautó. Önmagában ez a kérdés is kilenc hónapos késést okozott a fejlesztési szakaszban, de az affalterbachi mérnökök végül ezt is megoldották. Azt hozzá kell tenni, hogy, amikor a kocsi igazán szalad, akkor az 1.6 literes motorjának fordulatszáma eléri a 11 000-et percenként.

CarSpyMedia által készített felvételeken egy prototípust mutatnak, amelynek úgy tűnik, némi technikai problémája is akadt, mivel az autó hirtelen, néhány másodperccel a pályára lépése után leáll. A tesztpilóta végül újraindítja a V6-os motorú autót.

A kocsiból összesen 275 darabot gyártanak, és az újdonság fejlesztésével Lewis Hamilton is összekötötte a nevét: nem csak ő tulajdonosok egyike lehet, de ő mutatta be a sajtónak 2017-ben a prototípust. Az 1.6 literes V6-os turbómotorra épülő hibrid hajtásláncú Mercedes-AMG One, alig 1,3 tonna tömegű, így simán legyorsulja az 1500 lóerős, de kéttonnás Bugatti Chiront is. Míg utóbbinak 6,5, addig a Mercedes újdonságának csak 6 másodpercre van szüksége egy 0–200-as sprinthez.

A Mercedes-AMG One árcéduláján 2,7 millió eurós, vagyis átszámítva mintegy 938 millió forintos összeg volt olvasható bejelentése pillanatában, de a teljes készlet azonnal elfogyott.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!