szerző:
László Ferenc
Tetszett a cikk?

Budapest környéki utakon ismerkedtünk meg röviden a dél-koreai gyártó két új szabadidő-autójával.

A Hyundai 2004-ben mutatta be az első Tucsont, amelyet 2009-ben váltott az ix35, majd pedig 2015-ben jött ki a Tucson újabb változata. A dél-koreai gyártó alig öt évig gyártotta az utóbbi típust, amelyet nemrégiben az elsőtől az utolsó csavarig új Tucson váltott fel.

A 230 lóerős, 1,49 kWh-s akkumulátorú normál hibrid változatról a közelmúltban részletes tesztben számoltunk be, most pedig megérkeztek Magyarországra a típus plug-in hibrid változatának első példányai.

A zöld rendszámos Tucson 265 lóerős teljesítménnyel, illetve 350 Nm-es nyomatékkal rendelkezik, ami 8,2 másodperces 0–100-as szintidőt, illetve 191 km/h végsebességet tesz lehetővé.

©

Tapasztalataink szerint a normál hibrid és a plug-in hibrid kivitel körülbelül ugyanolyan menetdinamikára képes, mert bár az előbbi változat kicsit gyengébb a zöld rendszámos testvérénél, cserébe könnyebb is annál.

A 13,8 kWh kapacitású akkumulátor nagyjából 60 kilométeres elektromos hatótávot tesz lehetővé, a menetpróba rövidsége és egyéb körülményei miatt azonban erről egyelőre nem tudunk nyilatkozni.

Összkerékhajtású, hatfokozatú automata váltós plugin hibrid Tucsonunk minimum 14,2 millió forint kifizetését követően lehet, ennyibe kerül ugyanis a típus Prime felszereltségű alapmodellje. Az Executive csúcsfelszereltségű kivitel listaára 15 millió forint.

©

Legolcsóbban 8 millió forintért új Tucsonunk, ennyibe kerül ugyanis a Life kivitelű, kétkerékhajtású, 150 lóerős teljesítményű 1.6 T-GDI LP alapmodell. Ugyanennek a típusnak az összkerekes változata minimum 8,65 millió forintért vezethető haza.

A 180 lóerős lágyhibrid 1.6 T-GDi HP MHEV 9,7 millió forinttól indul az eggyel magasabb, Comfort szintű felszereltség mellett, 230 lóerős 1.6 T-GDi hibridünk pedig minimum 10,5 millió forint ellenében lehet.

©

Az elődjénél 2 centiméterrel hosszabb, 1,5 centiméterrel szélesebb és 1 centiméterrel hosszabb tengelytávú szabadidő-autó hátul ülő utasai az eddiginél 2,6 centiméterrel nagyobb lábhelyet kapnak.

Kiviteltől függően minimum 546–620 liter fér a csomagtartóba, amely a 40:20:40 arányban osztott hátsó ülések lehajtását követően 1725–1799 liternyi pakkot képes magába fogadni.

Hyundai Bayon

A Hyundai március elején mutatta be eddigi legkisebb európai divatterepjáróját, a 4,18 méteres hossza révén még a Konánál is kisebb Bayont, amely most ugyancsak megérkezett Magyarországra.

Legolcsóbban 5,3 millió forintért lehet megvásárolni, ennyibe kerül a típus 84 lóerős 1,2 literes szívó benzinmotorral és ötfokozatú kézi váltóval szerelt, Entry felszereltségi szintű alapmodellje.

©

A 100 lóerős teljesítményű 1 literes turbós benzines kivitel alapára 6,4 millió forint, kézi váltó, illetve Comfort felszereltségi szint mellett.

©

Az ugyanennek a motornak a 120 lóerős változatával szerelt 48 V-os lágyhibrid Bayon 7,05 millió forinttól indul, a csúcsot pedig a 120 lóerős motorral és hétfokozatú DCT automata váltóval felvértezett Premium kivitel jelenti, melynek alapára 7,75 millió forint.

©

A gyártó 5 év kilométer-korlátozás nélküli garanciát vállal a 411 literes csomagtartóval rendelkező típusra.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!