szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

A jelenleg gyártott járművek nagyobb része már hibrid meghajtást kap.

A Magyar Suzuki Zrt. azzal számol, hogy a következő 5-10 évben a járműiparban még a hibrid technológiáé lesz a főszerep, az esztergomi gyártóhely az import modellekkel együtt már teljes hibridmeghajtású modellpalettát tud biztosítani az európai piacra – hangzott el a cég online sajtótájékoztatóján, amelyen beszámoltak az elmúlt év eredményeiről.

A Suzuki csoportnál is folyik az elektromos meghajtás fejlesztése, ám csak fokozatosan, a piaci igények függvényében jelennek meg teljesen elektromos modellekkel – közölte Krisztián Róbert operatív igazgató.

Maszato Acumi (Atsumi Masato) a cég májusban kinevezett új vezérigazgatója elmondta: a Suzuki csoport 2030-tól jelenik meg elektromos modellekkel, jelenleg a hibridekre fókuszál. A csoport 2025-ig mintegy 8 milliárd eurót fordít kutatás-fejlesztésre, egyebek között a hibrid technológia, a robotizáció fejlesztésére. Hozzátette: a Suzuki 2050-re karbonemleges üzemekkel és termékportfólióval fog rendelkezni.

A gyár tavaly 38,1 millió eurót fordított beruházásokra, főleg a hibrid modellek gyártása területén. Ehhez mintegy 500 millió euró korábbi években felhalmozott eredmény biztosított forrást, amely stabil alapot teremtett a cégnek, hogy a pandémia alatt is fejlődhessen.

A Magyar Suzuki 2020-ban 112 475 gépkocsit gyártott, ennek 65 százaléka volt hibrid. A tavaly eladott 111 044 esztergomi gyártású Suzuki 87 százalékát exportpiacokon értékesítették. 2019-ben még 185 ezer itt készült autót adtak el.

Az operatív igazgató jelezte: a tervek szerint az idén 143 ezer gépkocsi készül Esztergomban, és mintegy 20 százalékkal múlhatják felül a tavalyi év eladásait.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!