szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A szupersportos típusból alig több, mint 500 példány hagyta el a gyártósort.

A Mercedes 1982-ben az első kompakt szedánjaként dobta piacra a W201-es sorozatot, vagyis a 190-es modellt. Az első C-osztály által váltott típus egészen 1993-ig gyártásban maradt, és 9 év alatt közel 1,9 millió példány készült belőle. Az 1989-ben debütált 190 E 2.5-16 Evolution azonban olyan ritka mint a fehér holló, csakúgy mint a nem sokkal később kijött Evolution II.

És most ez utóbbiból bukkant fel egy éppen eladósorba került, megkímélt példány:

Classicdriver
Classicdriver

A mindössze 502 példányban gyártott típus a DTM homologizációs előírásai miatt látta meg a napvilágot. A motorháztető alatt egy 2,5 literes 16 szelepes Cosworth motor található, melynek 235 lóerős teljesítménye 250 km/h sebesség elérését teszi lehetővé.

Classicdriver
Classicdriver

A 0-ról 100-ra 7,1 másodperc alatt felgyorsuló, ötfokozatú Getrag kéziváltós Mercedes motorja egészen 7 600-ig elforgatható.

Classicdriver
Classicdriver

Az új gazdára váró 31 éves autó konkrétan a 487. példány az 502 darabos sorozatból, mely 2019-ig egyetlen tulajdonossal rendelkezett.

A 3 évtized alatt alig több mint 9 300 kilométert maga mögött hagyott Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II árát csak a komoly érdeklődőknek áruljak el, mindenesetre nagyságrendileg 150 millió forintos összegről lehet szó. Az autó újkori ára 115 259 márka volt.

Classicdriver

 

Classicdriver

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!