A típus mozgatásáról egy 400 lóerős teljesítményű, illetve 480 Nm nyomatékú 2,5 literes turbós 5 hengeres benzinmotor gondoskodik. Mindez a fejlett négykerékhajtással együtt 3,7 másodperces 0–100-as sprintidőt eredményez, de tapasztalataink szerint a kocsi a gyakorlatban ennél is fürgébben lő ki.
Az 5 hengeres turbómotorral és hangos sportkipufogóval szerelt TT RS végsebessége alaphelyzetben 250 km/h, de kívánságra 280 km/h-ra is felemelhető az elektronikus leszabályozás határa.
A hétfokozatú automata váltóval készülő TT RS a tuningcégek kedvence: az alábbi videó főszereplője egy konkrétan 625 lóerőre húzott példány, mellyel az Autobahnon nem kevesebb, mint 317 km/h-s tempót értek el.
Nemcsak a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál, hanem a 4iG Nyrt-nél lefolytatott belső vizsgálat is azt állapította meg, hogy nem történt szabálytalanság a Microsoft-licencek 2013-2015-ös kormányzati beszerzésénél – tudta meg a HVG. Az OLAF vizsgálata nyomán már milliárdokat fizetett vissza Magyarország az Európai Uniónak.