A típus mozgatásáról egy 400 lóerős teljesítményű, illetve 480 Nm nyomatékú 2,5 literes turbós 5 hengeres benzinmotor gondoskodik. Mindez a fejlett négykerékhajtással együtt 3,7 másodperces 0–100-as sprintidőt eredményez, de tapasztalataink szerint a kocsi a gyakorlatban ennél is fürgébben lő ki.
Az 5 hengeres turbómotorral és hangos sportkipufogóval szerelt TT RS végsebessége alaphelyzetben 250 km/h, de kívánságra 280 km/h-ra is felemelhető az elektronikus leszabályozás határa.
A hétfokozatú automata váltóval készülő TT RS a tuningcégek kedvence: az alábbi videó főszereplője egy konkrétan 625 lóerőre húzott példány, mellyel az Autobahnon nem kevesebb, mint 317 km/h-s tempót értek el.
Mintha személyes történetében mondaná fel a kormánypolitika kritikáját, olyanok Füle Zsigmond első tapasztalatai a munka világában. Ő az a 18 éves, bácsborsódi fiatal, aki keresztkérdéseket tett fel Lázár Jánosnak bajai fórumán, és panaszára, miszerint keveset keres, a miniszter úgy válaszolt: rossz helyen dolgozik.