A
BMW 1986-ban dobta piacra a
3-as sorozat első igazán sportos verzióját, az azóta kultikussá vált
M3-ast, melyből egészen a közelmúltig nem készült
sorozatgyártású kombi verzió.
Ez viszont nem jelenti azt, hogy ne létezett volna már korábban is M3 Touring. Íme az általunk a Comói-tó partján szakadó esőben megörökített, egyetlen példányban készült M3 E46 Touring prototípus:
A BMW 2000 és 2006 között gyártotta az E46-as sorozatú M3-ast, melyből rögtön az elején, még 2000-ben készítették el ezt a kombit, mely aztán végül nem került sorozatgyártásba.
A fejlesztők számára az összetett hátsó felfüggesztés és a praktikus raktér kombinálása, illetve a hátsó ajtók és a karosszéria kiszélesítésének összeházasítása jelentette a legkomolyabb kihívást.

Háttérben az új kombi M3
László Ferenc
A 2016-ig teljes titokban tartott, természetesen hátsókerék-hajtású M3 E46 Touring elejében a legendás S54B32 erőforrás rejtőzik, mely 3,2 literes 6 hengeres szívó benzinmotor 7900-as percenkénti fordulatszámon 343 lóerős teljesítményt ad le.
A 365 Nm-es csúcsnyomaték 4900-tól hívható le, a 0-100-as sprintet a kupé ideális esetben 5,2 másodperc alatt tudja le, a végsebesség kiviteltől függően 250-280 km/h.
A sorhatos erőforrás a limitált szériás M3 CSL-ben 360 lóerőt és 370 Nm-t ad le, ami 4,9 másodperces 0-100-as szintidőt tesz lehetővé.

A könnyített M3 CSL kupéból 1383 példány hagyta el a gyártósort
László Ferenc

Remek társaságban
László Ferenc
A kombi prototípus látványos Chrome Shadow metálfényezése úgy készült, hogy első körben magasfényű fekete, majd pedig világos ezüst fényezést vittek fel a karosszériára.
A 19 colos M Styling 67 könnyűfém felnikkel szerelt különleges BMW utasterében egyedi kialakítású, részben Alcantara bevonatú ülések találhatók.

A kézi kapcsolású váltó hat fokozattal rendelkezik
BMW
Az M3 E46 Touring értéke felbecsülhetetlen, és a bajor gyártó vélhetően sosem bocsátja majd áruba.
Az aktuális M3 kombi verziója, az összkerekes M3 Competition M xDrive Touring 34,4 millió forinttól indul, mely összeg ellenében egy 510 lóerős 3 literes 6 hengeres turbómotorral és 3,6 másodperces 0-100-as gyorsulással rendelkező puttonyos M3 állítható be a garázsunkba.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.