szerző:
Tetszett a cikk?

A zuffenhauseni gyártó megadta a módját a 75. születésnap stílusos hazai megünneplésének.

Bár a Ferdinand Porsche nevéhez köthető első négykerekű, konkrétan egy általunk nemrégiben alaposan bemutatott villanyautó már 1898-ban napvilágot látott, az első Porsche márkajelzésű kocsira egészen 1948-ig várnunk kellett.

Ez volt a még nem Németországban, hanem Ausztriában gyártott legelső Porsche 356, mely közelmúltban külön cikkben részletesen bemutatott középmotoros apró sportkocsi mind a mai napig meghatározza a Porschék DNS-ét.

Konkrétan ez az első Porsche, amelyet nemrégiben Zuffenhausenben fotóztunk körbe
László Ferenc

Az első Porsche 1948. június 8-án került forgalomba, és ennek fényében az idei év a 75. születésnap méltó megünneplése körül forog a Porschénál.

Néhány hete a német gyártó Comói-tó partján megrendezett jubileumi összejövetelére ugrottunk be, az elmúlt hétvégén pedig a nemrégiben megnyitott új balatoni versenypályán vettünk részt a Porsche 75. születésnapi buliján.

László Ferenc
László Ferenc

A balatonfőkajári aszfaltcsíkra több mint 600 patinás, youngtimer és szupermodern autó, illetve közel 1500 vendég érkezett. A rangos rendezvényt koncertek, családi programok és Besenyei Péter műrepülő legenda látványos légi bemutatója színezte, ezenkívül pedig jótékonysági árverésen is részt lehetett venni.

Egy 50 különálló elemből felépülő, életnagyságú Porsche 911-es műalkotásra licitálhattak a résztvevők, mely végül 2,1 millió forintért talált gazdára. A befolyt összeget a gyermekotthonokban élő gyermekeknek segítséget nyújtó Szintlépés Alapítványnak ajánlották fel.

A hivatalosan kiállított autók közül a 887 lóerős hibrid 918 Spyder tartott számot a legkomolyabb érdeklődésre, a szépségversenyen részt vett látogatói kocsik között pedig GT3 RS-t és GT2 RS-t is lehetett találni.

911 GT3 RS, az égen pedig Besenyei Péter
László Ferenc
Az elárverezett 911-es műalkotás
László Ferenc
918 Spyder, 2,6 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra és 345 km/h a vége
László Ferenc
László Ferenc
A szimulátorok segítségével az új balatoni versenypályán lehetett száguldani
László Ferenc
László Ferenc
A boxutcában mindig nagy volt a nyüzsgés
László Ferenc
László Ferenc
Az új GT3 RS, 525 lóerős szívómotorral és elképesztő aerodinamikai csomaggal
László Ferenc
László Ferenc
GT2 RS, 700 lovas turbómotorral és hátsókerék-hajtással
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!