Bár a Ferdinand Porsche nevéhez köthető első négykerekű, konkrétan egy általunk nemrégiben alaposan bemutatott villanyautó már 1898-ban napvilágot látott, az első Porsche márkajelzésű kocsira egészen 1948-ig várnunk kellett.
Ez volt a még nem Németországban, hanem Ausztriában gyártott legelső Porsche 356, mely közelmúltban külön cikkben részletesen bemutatott középmotoros apró sportkocsi mind a mai napig meghatározza a Porschék DNS-ét.

Konkrétan ez az első Porsche, amelyet nemrégiben Zuffenhausenben fotóztunk körbe
László Ferenc
Az első Porsche 1948. június 8-án került forgalomba, és ennek fényében az idei év a 75. születésnap méltó megünneplése körül forog a Porschénál.
Néhány hete a német gyártó Comói-tó partján megrendezett jubileumi összejövetelére ugrottunk be, az elmúlt hétvégén pedig a nemrégiben megnyitott új balatoni versenypályán vettünk részt a Porsche 75. születésnapi buliján.
A balatonfőkajári aszfaltcsíkra több mint 600 patinás, youngtimer és szupermodern autó, illetve közel 1500 vendég érkezett. A rangos rendezvényt koncertek, családi programok és Besenyei Péter műrepülő legenda látványos légi bemutatója színezte, ezenkívül pedig jótékonysági árverésen is részt lehetett venni.
Egy 50 különálló elemből felépülő, életnagyságú Porsche 911-es műalkotásra licitálhattak a résztvevők, mely végül 2,1 millió forintért talált gazdára. A befolyt összeget a gyermekotthonokban élő gyermekeknek segítséget nyújtó Szintlépés Alapítványnak ajánlották fel.
A hivatalosan kiállított autók közül a 887 lóerős hibrid 918 Spyder tartott számot a legkomolyabb érdeklődésre, a szépségversenyen részt vett látogatói kocsik között pedig GT3 RS-t és GT2 RS-t is lehetett találni.

911 GT3 RS, az égen pedig Besenyei Péter
László Ferenc

Az elárverezett 911-es műalkotás
László Ferenc

918 Spyder, 2,6 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra és 345 km/h a vége
László Ferenc

A szimulátorok segítségével az új balatoni versenypályán lehetett száguldani
László Ferenc

A boxutcában mindig nagy volt a nyüzsgés
László Ferenc

Az új GT3 RS, 525 lóerős szívómotorral és elképesztő aerodinamikai csomaggal
László Ferenc

GT2 RS, 700 lovas turbómotorral és hátsókerék-hajtással
László Ferenc
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.