szerző:
Tetszett a cikk?

A középmotoros 356-os modell volt az első, mely hivatalosan Porsche néven látta meg a napvilágot, de még nem Németországban.

1948. június 8-án kapta meg az engedélyt az első személyautó, mely Porsche típusjelzéssel látta meg a napvilágot. Ez volt a Ferry Porsche által tervezett Porsche 356, mely idén nyár elején 75. születésnapját ünneplő roadsterrel a gyár stuttgarti múzeumának egyik szerivzállásán futottunk össze.

A látogatók elől elzárt területen ottjártunkkor éppen átvizsgálást tartottak a felbecsülhetetlen értékű kocsin, melynek motorja a későbbi hasonló Porschéktól eltérően még nem hátul, hanem középen, a kis utastér és a hátsó felfüggesztés között található.

László Ferenc
László Ferenc

A Volkswagen eredetű négyhengeres benzinmotor mindössze 1131 köbcentiméteres, így nem meglepő, hogy a későbbiekben megannyi szupererős sportkocsit készített vállalat első modellje alig 35 lóerős teljesítményű. Utóbbi egyébként 10 lóerős többletet jelent az eredeti VW erőforráshoz képest, melyet a hengerfej áttervezésével sikerült elérni.

A kézzel készített alumínium karosszériás és acél csővázas kisautó tömege mindössze 585 kilogramm, a kétszemélyes nyitott tetős első Porsche tömegeloszlása tökéleteshez közeli. A 4 méter hosszú Porsche 356 tengelytávolsága 2,1 méter.

László Ferenc
László Ferenc

A 23 másodperces 0-100-as szintidő ma már talán megmosolyogtató, azonban a 135 km/h-s végsebesség igen tisztességesnek mondható.

Az első Porsche még nem Németországban, hanem az ausztriai Gmündben látta meg a napvilágot, ezért is a kocsi hátán található osztrák felségjelzés. A cég csak 1950-ben költözött vissza Stuttgartba, konkrétan Zuffenhausenbe.

László Ferenc
László Ferenc

Az első 356-ost követő modellek már acélkarosszériával és farmotorral hagyták el a gyárat. 1948 és 1955 között négyféle motorral szerelték a Coupé és Cabriolet kivitelű elsőszériás autókat, az első sorozatgyártású példány 1950. április 6-án készült el Stuttgartban.

Az 1,1 literes alapmodell 40 lóerős, az 1,3 literes kivitel 44 lóerőt tud, az 1,5 literes csúcsmodellek pedig 55-70 lóerős teljesítményűek.

A Porsche 356 gyártása 1965 áprilisában ért véget, 76 302 ilyen autó került forgalomba.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
Porsche
Porsche
Porsche

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!