Lex Magyar: nyilvánosságra hozták vagyonnyilatkozataikat a Tisza EP-képviselői
Magyar Péter ingatlanok, festmények, autó és pianínó mellett még egy 20 forint névértékű 4iG-részvényt is feltüntetett.
A középmotoros 356-os modell volt az első, mely hivatalosan Porsche néven látta meg a napvilágot, de még nem Németországban.
1948. június 8-án kapta meg az engedélyt az első személyautó, mely Porsche típusjelzéssel látta meg a napvilágot. Ez volt a Ferry Porsche által tervezett Porsche 356, mely idén nyár elején 75. születésnapját ünneplő roadsterrel a gyár stuttgarti múzeumának egyik szerivzállásán futottunk össze.
A látogatók elől elzárt területen ottjártunkkor éppen átvizsgálást tartottak a felbecsülhetetlen értékű kocsin, melynek motorja a későbbi hasonló Porschéktól eltérően még nem hátul, hanem középen, a kis utastér és a hátsó felfüggesztés között található.
A Volkswagen eredetű négyhengeres benzinmotor mindössze 1131 köbcentiméteres, így nem meglepő, hogy a későbbiekben megannyi szupererős sportkocsit készített vállalat első modellje alig 35 lóerős teljesítményű. Utóbbi egyébként 10 lóerős többletet jelent az eredeti VW erőforráshoz képest, melyet a hengerfej áttervezésével sikerült elérni.
A kézzel készített alumínium karosszériás és acél csővázas kisautó tömege mindössze 585 kilogramm, a kétszemélyes nyitott tetős első Porsche tömegeloszlása tökéleteshez közeli. A 4 méter hosszú Porsche 356 tengelytávolsága 2,1 méter.
A 23 másodperces 0-100-as szintidő ma már talán megmosolyogtató, azonban a 135 km/h-s végsebesség igen tisztességesnek mondható.
Az első Porsche még nem Németországban, hanem az ausztriai Gmündben látta meg a napvilágot, ezért is a kocsi hátán található osztrák felségjelzés. A cég csak 1950-ben költözött vissza Stuttgartba, konkrétan Zuffenhausenbe.
Az első 356-ost követő modellek már acélkarosszériával és farmotorral hagyták el a gyárat. 1948 és 1955 között négyféle motorral szerelték a Coupé és Cabriolet kivitelű elsőszériás autókat, az első sorozatgyártású példány 1950. április 6-án készült el Stuttgartban.
Az 1,1 literes alapmodell 40 lóerős, az 1,3 literes kivitel 44 lóerőt tud, az 1,5 literes csúcsmodellek pedig 55-70 lóerős teljesítményűek.
A Porsche 356 gyártása 1965 áprilisában ért véget, 76 302 ilyen autó került forgalomba.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Magyar Péter ingatlanok, festmények, autó és pianínó mellett még egy 20 forint névértékű 4iG-részvényt is feltüntetett.
1978 óta egy és ugyanaz a kérdés: lehet-e valaki olyan jó Superman, mint amilyen Christopher Reeve volt?
Két tankert is megtámadtak a jemeni húszik pár nap leforgása alatt a Vörös-tengeren. Az akciókról és a süllyedő hajókról látványos videókat forgattak.
A hízelgést és a fenyegetést felváltva alkalmazva szavaztatta meg a republikánusokkal Donald Trump a „gyönyörű” költségvetési törvényt.
Az elnök nem vette jó néven, hogy korábbi szövetségese harmadik politikai erőt alapítana. Hogyan babrálhat ki Elon Musk Donald Trumppal?
Közel-keleti válság ide vagy oda, a világ szinte fürdik az olajban.