szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A szuperritka olasz sportkocsi egészen a 80-as évek közepéig tekeri vissza az idő kerekét.

A Ferrari a 80-as évek elején úgy döntött, hogy épít egy kőkemény B csoportos versenyautót. A gondolatot tett követte, és mivel a versenyautó homologizációjához minimum 200 közúti példányt is le kellett gyártani, megszületett az 1984-ben leleplezett Ferrari 288 GTO.

Amiből a B csoportos versenyzés hirtelen véget érését követően versenyautó végül is nem készült, a 272 közúti példányt pedig villámgyorsan szétkapkodták a tehetős és jó kapcsolatokkal rendelkező vásárlók. És ebből az igen limitált mennyiségből egy darab most éppen új gazdáját keresi. Íme:

Classicdriver

A mellékelt fotókon látható, jelenleg az Egyesült Államokban állomásozó 288 GTO 1985-ben hagyta el a gyártósort.

Classicdriver

A Rosso Corsa fényezésű, Pelle Nera belsejű bukólámpás különlegesség a héten kerül kalapács alá, értékét mintegy 1,48-1,66 milliád forintra becslik.

Classicdriver
Classicdriver

Az alig 1,12 méter magas és 1 160 kilogramm tömegű autó mozgatásáról egy 2,9 literes biturbó V8-as benzinmotor gondoskodik, ami egy ötfokozatú kéziváltón keresztül 400 lóerőt, illetve 496 Nm-t szabadít rá a hátsó kerekekre.

Classicdriver

A 0-100-as gyorsulást körülbelül 4,8 másodperc alatt lehet letudni a 304 km/h végsebességű és a legendás F40-esnél is sokkal ritkább 288 GTO-val.

Classicdriver
Classicdriver
Classicdriver
Classicdriver

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!