Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A szuperritka olasz sportkocsi egészen a 80-as évek közepéig tekeri vissza az idő kerekét.
A Ferrari a 80-as évek elején úgy döntött, hogy épít egy kőkemény B csoportos versenyautót. A gondolatot tett követte, és mivel a versenyautó homologizációjához minimum 200 közúti példányt is le kellett gyártani, megszületett az 1984-ben leleplezett Ferrari 288 GTO.
Amiből a B csoportos versenyzés hirtelen véget érését követően versenyautó végül is nem készült, a 272 közúti példányt pedig villámgyorsan szétkapkodták a tehetős és jó kapcsolatokkal rendelkező vásárlók. És ebből az igen limitált mennyiségből egy darab most éppen új gazdáját keresi. Íme:
A mellékelt fotókon látható, jelenleg az Egyesült Államokban állomásozó 288 GTO 1985-ben hagyta el a gyártósort.
A Rosso Corsa fényezésű, Pelle Nera belsejű bukólámpás különlegesség a héten kerül kalapács alá, értékét mintegy 1,48-1,66 milliád forintra becslik.
Az alig 1,12 méter magas és 1 160 kilogramm tömegű autó mozgatásáról egy 2,9 literes biturbó V8-as benzinmotor gondoskodik, ami egy ötfokozatú kéziváltón keresztül 400 lóerőt, illetve 496 Nm-t szabadít rá a hátsó kerekekre.
A 0-100-as gyorsulást körülbelül 4,8 másodperc alatt lehet letudni a 304 km/h végsebességű és a legendás F40-esnél is sokkal ritkább 288 GTO-val.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.