Míg a BMW-nél és a Mercedesnél komoly hagyománya van a méretes kupék gyártásának, addig az Auditól elég távol áll ez a terület. Legutóbb 2018-ban röppentek fel olyan pletykák, melyek szerint érkezik egy kétajtós A8 (akár A9 néven), ebből végül semmi sem lett.
Arra pedig már kevesen emlékeznek, hogy az Audi 1997-ben előrukkolt egy A8 kupéval, mely konkrétan így fest:
A müncheni IVM Automotive segítségével készített ingolstadti luxuskupé a D2 típusjelzésű elsőgenerációs A8-ra épül, mely 1994 és 2002 között volt gyártásban.
A normál négyajtós A8-nál rövidebb, B-oszlop nélküli és keret nélküli ajtós kocsi Ming Blue Pearl fantázianevű kék fényezést kapott, az integrált biztonsági öves ülések a gyártó akkori kabriójából érkeztek.
A motorháztető alatt a márka jól ismert 4,2 literes V8-as szívó benzinmotorja rejtőzik, melynek 300 lóerős teljesítménye, illetve 400 Nm-es nyomatéka egy ötfokozatú automata váltón keresztül érkezik meg a négy kerékre.
Az 1,7 tonna körüli tömegű kupé 7 másodperc magasságában gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra.
Az A8 Coupé végül nem került sorozatgyártásba, mert a cég döntéshozói attól féltek, hogy csekély vásárlói érdeklődés mutatkozna egy ilyen modell iránt.
A prototípus az IVM Automotive tulajdonát képezi, de időről időre feltűnik az Audi gyári múzeumában és különböző rendezvényeken.
Az Audi 2014-ben is előrukkolt egy hasonló hangulatú koncepcióautóval, a Prologue kupé az A8 három évvel később debütált aktuális generációjának látványos előfutára volt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.