szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A francia vállalat hamarosan olyan akkumulátorokat állít hadrendbe, amelyek cellái részben Magyarországon fognak készülni.

A Renault a jelenleg használt nikkel-kobalt-mangán (NCM) akkumulátorok mellett hamarosan olyan új lítium-vas-foszfát (LFP) telepeket is szerel majd az elektromos modelljeibe, amelyek révén akár 20 százalékkal is olcsóbbá válhat az autók energiatározó rendszere.

A francia gyártó akkumulátorokkal foglalkozó részlege, az Ampere két beszállítóra támaszkodva bővíti termékpalettáját. Az újfajta LFP-cellák egyrészt a kínai CATL magyar üzemében, másrészt a dél-koreai LG Energy Solution lengyel gyárában fognak készülni.

Az Ampere ezenkívül tovább folytatja az együttműködést két franciaországi NCM-beszállítójával, az AESC-vel és a Verkorral.

Az Ampere akkumulátorbeszállítói rendszere
Ampere

Az olcsóbb új LFP-aksik elsősorban a kis méretű és középkategóriás villanyautókba kerülnek majd, az első ilyen modellek érkezése 2026 közepén várható.

Nemrégiben Le Mans-ban testközelből ismerkedtünk meg a vállalat legújabb elektromos kisautójával, a lokálisan zéró emissziós, hot hatch kategóriás Alpine A290-nel.

A 180-220 lóerős és egyelőre ismeretlen árú újdonság 52 kWh kapacitású akkumulátora 310 kilogrammos, és mintegy 380 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.

30 perc alatt tölthető fel 15-ről 80 százalékra az Alpine A290
László Ferenc

A Renault román márkája, a Dacia 16 900 eurós (6,7 millió forint) alapáron kínálja legolcsóbb villanyautóját, a 44 lóerős és 26,8 kWh kapacitású, 225 kilométeres hatótávú új Springet.

A Spring erősebb verziója 65 lóerős
Dacia
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!