szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Az ACEA tizenöt európai autógyártót képvisel.

Carlos Tavares, a Stellantis korábbi vezérigazgatója, december 1-jén benyújtotta lemondás, és a portugál üzletember távozása után a Stellantis jelentős változások elé néz, többek között visszatért az ACEA-hoz, az Európai Gépjárműgyártók Szövetségéhez. Ez a döntés fordulópontot jelent, mivel a Stellantis 2023-ban, Tavares személyes döntése miatt hagyta el a szervezetet. Tavares egyik legfontosabb nyilvános összetűzése az ACEA-val zajlott, amely azért lobbizott, hogy felülvizsgálják a következő évre vonatkozó CO2-kibocsátási célokat. Tavares azonban úgy gondolta, hogy a Stellantis ebben a tekintetben erős pozícióban van, ezért ellenezte az ACEA javaslatát.

Az ACEA, amely 15 vezető európai autógyártót képvisel, kulcsszerepet játszik az iparági érdekek képviseletében, és a Stellantis újracsatlakozása erősíti a közös lobbierejét a szigorodó környezetvédelmi szabályozásokkal szemben.

Muszáj lenne villanyautókat eladni a gyártóknak, különben hatalmas bírságokba futnak bele

Nem véletlenül akarták “ráerőltetni” az elektromos autókat a piacra a gyártók.

Az ACEA újbóli tagjaként a Stellantis ismét közösen lép fel az olyan riválisokkal, mint a Volkswagen-csoport vagy a Renault. Az ACEA jelenlegi vezetője, Luca de Meo, a Renault-csoport elnöke, kritikus hangot üt meg az európai autóipar szabályozási környezetével kapcsolatban. Ez a közös fellépés különösen fontos a Stellantis számára, amely a Volkswagen után a második legnagyobb európai gyártó. Az elmúlt évben a Stellantis 1,51 millió járművet regisztrált Európában, amely ugyan csökkenést jelentett, de továbbra is meghatározó szereplője az iparágnak. Az ACEA-val való együttműködés lehetőséget nyújt arra, hogy a cég hatékonyabban képviselje érdekeit a brüsszeli döntéshozók előtt.

Egy teljesítménypszichopatával kevesebb: miért kellett lemondania Carlos Tavaresnek a Stellantis éléről?

A portugál szakember leginkább arról volt a leginkább ismert, hogy kíméletlenül tud költséget csökkenteni. Vádlói szerint azonban sokszor a saját hírnevét védte, nem pedig a cég túlélésével foglalkozott. Egy biztos: egy rendkívüli szakemberrel lett kevesebb az autóiparban.

Az európai autóipar több mint 13 millió embernek ad munkát, az uniós GDP több mint 7,5%-át biztosítja, és az uniós K+F beruházások harmadát képviseli. Az ACEA tagjai közösen próbálnak megoldást találni a szigorodó CO2-kibocsátási célokra, amelyek számos gyártót komoly kihívások elé állítanak. Tavares korábban úgy vélte, hogy a Stellantis jó helyzetben van e célok teljesítésére, de a piacra szánt új, költséghatékony elektromos modellek eddig nem kerültek forgalomba. Az új vezetés számára ez kiemelt feladat lesz, különösen az egyre élesedő piaci versenyben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!