szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Hibridekbe szerelik majd az újdonságokat.

A Honda bejelentette, hogy két új Atkinson-cikluson működő benzinmotort fejleszt, egy 1500 köbcentiméteres és egy 2000 köbcentiméteres négyhengeres verziót. A vállalat szerint ezek a motorok magasabb égési hatásfokot kínálnak a jelenlegi modellekhez képest. Az új fejlesztéseket elsősorban hibrid rendszerekben fogják alkalmazni, amelyek jelentős javulást hozhatnak a hatékonyság terén. Például a 1500 köbcentiméteres motor több mint 40 százalékkal növeli azt a fordulatszám-tartományt, amelyben a motor nagyon hatékony, és a motor méretének csökkentését is tervezik.

Az új motorok mellett a Honda egy könnyített, közepes platformot is bemutat, amely 90 kilogrammal kevesebb súlyával javítja a járművek fogyasztási mutatóit.

Az új platform lehetővé teszi, hogy a jövő hibrid modelljei több mint 10 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasszanak, mint a jelenlegi hasonló kategóriájú modellek. A Honda célja, hogy 2027-re a hibrid modellek gyártási költségeit a felére csökkentse a 2018-as szinthez képest. A vállalat emellett a modularitás jegyében az új platformra épülő modellek alkatrészeinek több mint 60 százalékát egységesíteni kívánja.

Honda újgenerációs hibrid
Honda

A Honda hosszú távú stratégiája, hogy az évtized végéig évente 1,3 millió hibrid autót értékesítsen. Ezzel párhuzamosan a vállalat célja, hogy 2040-re kizárólag akkumulátoros és üzemanyagcellás elektromos modelleket kínáljon, és 2050-re teljes szénsemlegességet érjen el működésében.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!