szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A bőven több, mint 300 lóerős, drift üzemmódos új Golf R Variantnak elég 4,8 másodperc a 0–100-as gyorsulás abszolválásához.

A Volkswagen tavaly ősszel kezdte meg a 265 lóerős Golf GTI és a 300 lovas Golf GTI Clubsport még erősebb nagy testvérének tekinthető, és egyedüliként összkerékhajtással szerelt, 4,6 másodperces 0–100-as szintidejű Golf R magyarországi forgalmazását.

A szupersportos német hot hatch elsőként ötajtós változatban vált elérhetővé, most azonban már a kombi kivitel is kapható itthon.

A Golf R Variant magyar hivatalos alapára 18,6 millió forint, vagyis a praktikus puttonyos verzió felára mintegy 500 ezer forint.

A konfigurátor kapásból 1 millió forintos kedvezményt kínál fel a modellre, mely ily módon akár már 17,6 millió forint ellenében begyűjthető.

VW Golf R
Volkswagen

Az újdonság „szíve” a már jól ismert EA888-as típusjelzésű 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotor legújabb, LK3 evo4 verziója, melynek 333 lóerős csúcsteljesítménye 5600-as és 6500-as percenkénti fordulatszám között áll rendelkezésre.

A nyomatékcsúcs 420 Nm, és ez 2100-tól egészen 5500-ig hívható le.

VW Golf R
Volkswagen

A 4,8 másodperces 0–100-as szintidejű, hétfokozatú DSG automata váltós csúcs Golf kombi végsebessége 250 km/h-ra van korlátozva, a 853 ezer forintos R-Performance-csomag megrendelésével azonban akár 270 km/h is elérhető vele.

A Comfort, Sport és Race üzemmódok mellé érkezett egy takarékos Eco mód, az R-Performance-csomag pedig Special és Drift opciókat is felvonultat.

Az adaptív futómű 419 ezer forintos, a panoráma üvegtető 513 ezer forintos, a nappa bőr üléshuzat pedig 1,2 millió forintos tétel.

VW Golf R
Volkswagen
VW Golf R
Volkswagen
VW Golf R
Volkswagen
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!