szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A belső kereslet ösztönzése miatt kénytelenek lépni.

Kína a saját autó birtoklásának szabályozásában „a vásárlás alapú ellenőrzésről” áttér „a használat alapú szabályozásra” és az urbánus központokban enyhíti és kiterjeszti az autótulajdonlási jogosultságok körét.

Kína nagyvárosai, köztük Peking, Sanghaj és Kanton már régóta felső határt szabtak a gépkocsivásárlásoknak a forgalmi dugók és a légszennyezés elleni küzdelem érdekében, és sok esetben autósorsolási rendszer révén dőlt el, ki jogosult autót venni. Az utóbbi években ezekben és más városokban a helyi önkormányzatok új politikákat vezettek be a növekvő kereslet kielégítésére és az új energiával működő járművek (NEV) kvótájának növelésére az autóengedélyek kvótaelosztási folyamatában.

Idén januárban a pekingi közlekedési hatóságok bejelentették, hogy a fővárosban 2025-ben 100 ezer személygépkocsi-engedélyezési kvótát osztanak ki – ebből 80 ezret az NEV-ek számára.

Peking ebben az évben további 40 ezer NEV engedélyezési kvótát is ki fog adni, kifejezetten a saját autóval nem rendelkező háztartások számára. Ez a kiválasztás pontalapú rangsorolási rendszer alapján történik majd.

A korlátozások enyhítését részben az új technológiai megoldások alkalmazása teszi lehetővé. Hangcsouban például egy mesterséges intelligenciával működő „városi agy” valós időben figyeli a város forgalmát, és riasztást ad ki a lehetséges torlódásokról, lehetővé téve a közlekedési hatóságok számára, hogy a járműforgalom alapján valós időben állítsák be a közlekedési lámpákat. A platformhoz parkolóhely-nyilvántartás is tartozik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!