A közelmúltban látogatást tettünk egy 800 főt foglalkoztató ipolytölgyesi cégnél, a többek közt Aston Martinokba, Jaguarokba és Lamborghinikbe prémium belső dekorelemeket fejlesztő és gyártó Monónál, mely idén új vizekre evez, és megméretteti magát az Európai Le Mans Sorozatban.
Az ipolytölgyesi üzemét 1989-ben megnyitott, francia-magyar állampolgárságú Francois Bandura tulajdonában lévő Mono neve egy LMP3 kategóriás versenyautón köszön vissza az idei szezonban.
A Ligier JSP 325-öt Quentin Antonel és Stéphane Tribaudin vezeti, és a szezon előtti április eleji barcelonai prológon Antonel futotta meg a kategória legjobb idejét, 1:36.827-et.
A 68-as rajtszámú versenyautót a Michelisz Norberttel izgalmas csatákat vívott, négyszeres túraautó világbajnok Yvan Muller 15 fős M Racing csapata üzemelteti.

A Ligier JSP 325 a francia gyártó újgenerációs LMP3 versenyautója, mely a 2020-2024 között szolgált JS P320-nak a tavalyi Le Mans 24 órás versenyen leleplezett utódja.
A 4,6 méter hosszú, 1,9 méter széles, 1,18 méter magas és 2,86 méter tengelytávú JSP 325 Oreca által finomhangolt 3,5 literes biturbó V6-os Toyota benzinmotorja egy hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül adja le 470 lóerős teljesítményét a hátsó kerekekre.

A 18 colos OZ Racing magnéziumfelnik mögött hatdugattyús Brembo fékek találhatók, a 100 literes üzemanyagtartállyal szerelt alig 1 tonnás autó végsebessége 290 km/h.
A 4 órás futamokat felvonultató szezon első versenyét most hétvégén a spanyolországi Barcelonában rendezik meg. A francia, olasz, belga és brit futamokat követően október közepén Portugáliában ér véget az idei évad.
