"A Fidesz egy pattanás egy mocsári tündér fenekén" - Túlélheti ‘26-ot a NER?
Politikusokat, és résztvevőket kérdeztük Tusványoson arról, hogy el tudják-e képzelni, hogy a Fidesz 2026-ban ellenzékbe kerül.
Az olasz autógyártás volumene hatvan éve nem volt olyan alacsonyan, mint tavaly, és akkor még nem voltak vámok.
Olaszország ideiglenesen felfüggesztené az ipari emissziós szabályokat, hogy enyhítse az európai autóipart sújtó terheket, különösen az amerikai vámok miatt kialakult nehéz helyzetben – jelentette be Adolfo Urso ipari miniszter pénteken.
A tárcavezető szerint a jelenlegi környezetben a szigorú környezetvédelmi előírások, például a Green Deal szabályai inkább visszafogják, semmint segítik az ágazat fejlődését, ezért deregulációra és új piacok megnyitására van szükség. Az olasz kormány az elkövetkező napokban üzleti érdekképviseleti szervezetekkel folytat egyeztetéseket a lehetséges ellenlépésekről.
“Az Egyesült Államokba irányuló olasz import hazánk teljes exportjának 10 százalékát teszi ki, a vámokra adott válaszlépés pedig tovább rontja a gazdaságra gyakorolt hatást. A vámok 0,3 százalékkal csökkentik növekedési teljesítményt, és ha megtorló intézkedések is jönnek ez akár 0,5 százalékra is növekedhet” – mondta az ipari miniszter.
Az autóipar hanyatlása Olaszországban tavaly látványosan felgyorsult: a FIM-CISL szakszervezet szerint a termelés 46 százalékkal esett vissza, ezzel 1956 óta nem látott mélypontra került. A Stellantis, amely a Fiat anyavállalata és a világ negyedik legnagyobb autógyártója, 2023-ban közel 300 ezerrel kevesebb járművet gyártott, mint egy évvel korábban.
A csökkenés mögött több tényező áll, köztük a lanyha kereslet – főként az elektromos járművek iránt –, a politikai bizonytalanság és a kínai versenytársak térnyerése.
Politikusokat, és résztvevőket kérdeztük Tusványoson arról, hogy el tudják-e képzelni, hogy a Fidesz 2026-ban ellenzékbe kerül.