A Skoda tavaly októberben leplezte le az Enyaq villanyautó kisebb és olcsóbb testvérmodelljének tekinthető Elroq szabadidő-autót, melyből most megérkezett a vadonatúj RS sportverzió.
A kívül-belül sportos hangulatú, magas alapfelszereltségű Skoda Elroq RS futóművét elöl 15, hátul 10 milliméterrel ültették le, a legnagyobb kerekek 21 colosak.

Míg a normál Elroqok hátsókerék-hajtásúak, az új RS elöl és hátul is felvonultat egy-egy villanymotort.
A 340 lóerős teljesítményű kompakt elektromos modell 5,4 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, vagyis gyorsabban, mint bármely korábbi sorozatgyártású Skoda.


A 180 km/h-ra korlátozott végsebességű újdonság bruttó 84, nettó 79 kWh kapacitású akkumulátora 550 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.
Az AC-n 11, DC-n maximum 185 kW-tal tölthető telep ideális esetben 26 perc alatt feltölthető 10-ről 80 százalékra. Viszonyításképp, a kisebb teljesítményű Elroqok DC-n legfeljebb 145-175 kW-os teljesítményt képesek felvenni.

A 470-1580 literes csomagterű Skodq Elroq RS árát egyelőre nem hozták nyilvánosságra.
A 14 millió forintos indulóárú Elroq legdrágább verziója, a 286 lóerős és 6,6 másodperces 0-100-as gyorsulású Elroq SportLine 85 magyarországi alapára 20,6 millió forint.
