Megelőzi a nagyobb bajt Kína, tilos lesz önvezetőnek hirdetni az autókat
Józan döntésnek tűnik ez egy olyan piacon, ahol egymással versengve, szinte tesztelés nélkül dobják piacra a cégek az okosnak mondott autókat.
HVG
A kínai hatóságok szigorúbb ellenőrzést vezetnek be az autók vezetést segítő rendszereivel kapcsolatban, és megtiltják az „intelligens” és „autonóm” kifejezések használatát a járműhirdetésekben – írja a Reuters. A döntés előzménye egy márciusi, halálos kimenetelű baleset volt, amely egy Xiaomi SU7 modellhez köthető, és felvetette a technológiai biztonság kérdését. A baleset idején a sofőr visszavette az irányítást a fejlett vezetéstámogató (ADAS) rendszertől, majd az autó betonoszlopnak csapódott és kigyulladt.
Az elektromos jármű az ütközést követően kigyulladt.
További fontos döntés, hogy az autógyártók többé nem tesztelhetik és fejleszthetik ADAS-rendszerüket az ügyfeleknek már leszállított járművek távoli szoftverfrissítései révén, hatósági jóváhagyás nélkül. A döntés olyan vállalatokat is érint, mint a Huawei, amely több autómárkának szállít fejlett vezetést segítő technológiát.
A lépés válasz a kínai autópiacon tapasztalható gyors technológiai terjeszkedésre, amelyet az erős árverseny is fűt. Az utóbbi időben számos márka dobott piacra megfizethető járműveket „intelligens vezetés” funkcióval, gyakran minimális teszteléssel. A szigorítások ugyan lassíthatják a fejlesztéseket, és növelhetik a költségeket, de szakértők szerint segíthetnek stabilizálni a túltelített piacot és biztonságosabbá tenni az új technológiák bevezetését.
Egyelőre nem világos, milyen ellencsapásra lehet képes Irán, ugyanakkor Donald Trump táborában is többen úgy látják, hogy Amerikának nem lett volna szabad belekeverednie ebbe a háborúba.