szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Józan döntésnek tűnik ez egy olyan piacon, ahol egymással versengve, szinte tesztelés nélkül dobják piacra a cégek az okosnak mondott autókat.

A kínai hatóságok szigorúbb ellenőrzést vezetnek be az autók vezetést segítő rendszereivel kapcsolatban, és megtiltják az „intelligens” és „autonóm” kifejezések használatát a járműhirdetésekben – írja a Reuters. A döntés előzménye egy márciusi, halálos kimenetelű baleset volt, amely egy Xiaomi SU7 modellhez köthető, és felvetette a technológiai biztonság kérdését. A baleset idején a sofőr visszavette az irányítást a fejlett vezetéstámogató (ADAS) rendszertől, majd az autó betonoszlopnak csapódott és kigyulladt.

Három áldozata van a Xiaomi SU7 első halálos balesetének

Az elektromos jármű az ütközést követően kigyulladt.

További fontos döntés, hogy az autógyártók többé nem tesztelhetik és fejleszthetik ADAS-rendszerüket az ügyfeleknek már leszállított járművek távoli szoftverfrissítései révén, hatósági jóváhagyás nélkül. A döntés olyan vállalatokat is érint, mint a Huawei, amely több autómárkának szállít fejlett vezetést segítő technológiát.

A lépés válasz a kínai autópiacon tapasztalható gyors technológiai terjeszkedésre, amelyet az erős árverseny is fűt. Az utóbbi időben számos márka dobott piacra megfizethető járműveket „intelligens vezetés” funkcióval, gyakran minimális teszteléssel. A szigorítások ugyan lassíthatják a fejlesztéseket, és növelhetik a költségeket, de szakértők szerint segíthetnek stabilizálni a túltelített piacot és biztonságosabbá tenni az új technológiák bevezetését.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!