Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A német autógyártó 1900 munkahelyet szüntet meg.
A Porsche sportkocsigyártó csütörtökön közölte, hogy 1900 munkahelyet szüntet meg, miután az eladások visszaestek Kínában, és az elektromos járművekre való átállás is döcög – számolt be a France24. Mindez újabb csapás a megtorpant német autóipar számára.
A leépítések az elkövetkező években Németországban, a luxusmárka stuttgarti központjában és a közeli kutatóközpontjában lesznek
– közölte a Porsche.
A magas hazai gyártási költségek, a gyenge kereslet, az éles verseny, valamint az elektromos autókra való lassú átállás miatt Németország zászlóshajójának számító autóipar egyre súlyosabb válsággal küzd.
Andreas Haffner, a Porsche humánerőforrás-vezetője a Stuttgarter Zeitung című napilapnak adott interjúban az elektromobilitás késedelmes felfutását, valamint a kihívást jelentő geopolitikai és gazdasági körülményeket említette mint fő nehézséget, és ragaszkodott ahhoz, hogy a leépítések közül egyiket sem kötelező elbocsátások útján hajtják végre.
A 911-es sportautó gyártója világszerte mintegy 42 ezer dolgozót foglalkoztat. Németországban már tavaly megkezdte a létszámcsökkentést az ideiglenes szerződések lejárta révén, de úgy döntött, hogy tovább kell mennie.
A Porsche sokáig a Volkswagen-birodalom egyik nyereségesebb leányvállalata volt, amely 10 márkájával Európa vezető autógyártója. Tavaly azonban világszerte három százalékkal csökkent a kiszállítások száma, elsősorban a Kínában bekövetkezett 28 százalékos visszaesés miatt.
A nagy német autógyártók mind veszítettek kínai részesedésükből – ahol az elmúlt évtizedekben nagy összegeket fektettek be – az új helyi riválisok által az elektromos járművek terén támasztott kemény verseny miatt.
A vállalat nyereségességét az is rontotta, hogy hatalmas összegeket fektetett az elektromos átállásba, de az utóbbi években visszaesett a kereslet az elektromos autók iránt.
A helyzetet jellemzi, hogy a Porsche a múlt héten közölte, hogy a nyereség növelése érdekében több belső égésű motorral és plug-in hibriddel szerelt modell gyártását tervezi.
A növekvő problémákat jelzi az is, hogy a Porsche a hónap elején bejelentette két felsővezető távozását, miután állítólag összeütközésbe kerültek a márka főnökével.
A Volkswagen más részlegei is átalakulás előtt állnak: a konszern decemberben bejelentette, hogy az elkövetkező években 35 ezer munkahelyet kíván leépíteni.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A járművek hivatalosan „kulcsos autók”, azaz megfelelő vezetői döntés esetén bármelyik dolgozó használhatja – például az elnökség tagjai is.
A munka minőségét sok kritika érte.
Szokták mondani, hogy a zenész ne politizáljon, de akkor a politika meg ne szóljon bele a zenébe – vélekedett.