szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A német autógyártó 1900 munkahelyet szüntet meg.

A Porsche sportkocsigyártó csütörtökön közölte, hogy 1900 munkahelyet szüntet meg, miután az eladások visszaestek Kínában, és az elektromos járművekre való átállás is döcög – számolt be a France24. Mindez újabb csapás a megtorpant német autóipar számára.

A leépítések az elkövetkező években Németországban, a luxusmárka stuttgarti központjában és a közeli kutatóközpontjában lesznek

– közölte a Porsche.

A szemünk előtt zajlik az európai autóipar agóniája, hatalmas leépítések jönnek

A kiadáscsökkentések és átszervezések hatalmas elbocsátási hullámot indítottak az európai autóiparban, amelyet egyszerre több probléma sújt: 2035-re teljesen át kellene állnia az elektromos autók gyártására, miközben visszaesett a kereslet e járművek iránt. A kínai gyártók egyre nagyobb konkurenciát jelentenek Európában, de még ennél is nagyobb baj, hogy a régi nagy autómárkák rohamosan szorulnak ki a kínai piacról.

A magas hazai gyártási költségek, a gyenge kereslet, az éles verseny, valamint az elektromos autókra való lassú átállás miatt Németország zászlóshajójának számító autóipar egyre súlyosabb válsággal küzd.

Andreas Haffner, a Porsche humánerőforrás-vezetője a Stuttgarter Zeitung című napilapnak adott interjúban az elektromobilitás késedelmes felfutását, valamint a kihívást jelentő geopolitikai és gazdasági körülményeket említette mint fő nehézséget, és ragaszkodott ahhoz, hogy a leépítések közül egyiket sem kötelező elbocsátások útján hajtják végre.

A 911-es sportautó gyártója világszerte mintegy 42 ezer dolgozót foglalkoztat. Németországban már tavaly megkezdte a létszámcsökkentést az ideiglenes szerződések lejárta révén, de úgy döntött, hogy tovább kell mennie.

A Porsche sokáig a Volkswagen-birodalom egyik nyereségesebb leányvállalata volt, amely 10 márkájával Európa vezető autógyártója. Tavaly azonban világszerte három százalékkal csökkent a kiszállítások száma, elsősorban a Kínában bekövetkezett 28 százalékos visszaesés miatt.

A nagy német autógyártók mind veszítettek kínai részesedésükből – ahol az elmúlt évtizedekben nagy összegeket fektettek be – az új helyi riválisok által az elektromos járművek terén támasztott kemény verseny miatt.

A vállalat nyereségességét az is rontotta, hogy hatalmas összegeket fektetett az elektromos átállásba, de az utóbbi években visszaesett a kereslet az elektromos autók iránt.

A helyzetet jellemzi, hogy a Porsche a múlt héten közölte, hogy a nyereség növelése érdekében több belső égésű motorral és plug-in hibriddel szerelt modell gyártását tervezi.

A növekvő problémákat jelzi az is, hogy a Porsche a hónap elején bejelentette két felsővezető távozását, miután állítólag összeütközésbe kerültek a márka főnökével.

A Volkswagen más részlegei is átalakulás előtt állnak: a konszern decemberben bejelentette, hogy az elkövetkező években 35 ezer munkahelyet kíván leépíteni.

Stratégiát váltottak a kínai autógyártók: hibridekkel törnek előre Európában

A kínai villanyautókat sújtó uniós büntetővámok miatt a nagy gyártók váltottak a tisztán elektromos autókról. A hibrideknél élesedő árverseny tovább nehezíti a már most is szenvedő európai autószektor helyzetét.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!