A Porsche sportkocsigyártó csütörtökön közölte, hogy 1900 munkahelyet szüntet meg, miután az eladások visszaestek Kínában, és az elektromos járművekre való átállás is döcög – számolt be a France24. Mindez újabb csapás a megtorpant német autóipar számára.
A leépítések az elkövetkező években Németországban, a luxusmárka stuttgarti központjában és a közeli kutatóközpontjában lesznek
A kiadáscsökkentések és átszervezések hatalmas elbocsátási hullámot indítottak az európai autóiparban, amelyet egyszerre több probléma sújt: 2035-re teljesen át kellene állnia az elektromos autók gyártására, miközben visszaesett a kereslet e járművek iránt. A kínai gyártók egyre nagyobb konkurenciát jelentenek Európában, de még ennél is nagyobb baj, hogy a régi nagy autómárkák rohamosan szorulnak ki a kínai piacról.
A magas hazai gyártási költségek, a gyenge kereslet, az éles verseny, valamint az elektromos autókra való lassú átállás miatt Németország zászlóshajójának számító autóipar egyre súlyosabb válsággal küzd.
Andreas Haffner, a Porsche humánerőforrás-vezetője a Stuttgarter Zeitung című napilapnak adott interjúban az elektromobilitás késedelmes felfutását, valamint a kihívást jelentő geopolitikai és gazdasági körülményeket említette mint fő nehézséget, és ragaszkodott ahhoz, hogy a leépítések közül egyiket sem kötelező elbocsátások útján hajtják végre.
A 911-es sportautó gyártója világszerte mintegy 42 ezer dolgozót foglalkoztat. Németországban már tavaly megkezdte a létszámcsökkentést az ideiglenes szerződések lejárta révén, de úgy döntött, hogy tovább kell mennie.
A Porsche sokáig a Volkswagen-birodalom egyik nyereségesebb leányvállalata volt, amely 10 márkájával Európa vezető autógyártója. Tavaly azonban világszerte három százalékkal csökkent a kiszállítások száma, elsősorban a Kínában bekövetkezett 28 százalékos visszaesés miatt.
A nagy német autógyártók mind veszítettek kínai részesedésükből – ahol az elmúlt évtizedekben nagy összegeket fektettek be – az új helyi riválisok által az elektromos járművek terén támasztott kemény verseny miatt.
A vállalat nyereségességét az is rontotta, hogy hatalmas összegeket fektetett az elektromos átállásba, de az utóbbi években visszaesett a kereslet az elektromos autók iránt.
A növekvő problémákat jelzi az is, hogy a Porsche a hónap elején bejelentette két felsővezető távozását, miután állítólag összeütközésbe kerültek a márka főnökével.
A kínai villanyautókat sújtó uniós büntetővámok miatt a nagy gyártók váltottak a tisztán elektromos autókról. A hibrideknél élesedő árverseny tovább nehezíti a már most is szenvedő európai autószektor helyzetét.
Hogyan indult az iráni nukleáris program? Hogy vélekedtek az ország legfőbb vallási vezetői az atombombáról? És legfőképpen, milyen valós kockázata lehet egy iráni atomfegyvernek?