szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Az enyhítést már megalapozta egy múlt héten kiadott uniós stratégiai dokumentum, ami a klímacélok eléréséhez „technológiasemleges” megközelítést ajánl.

Az EU nem zárja ki, hogy 2035 után is engedélyezi a plug-in hibridek (PHEV) forgalmazását – írja a Der Spiegel uniós forrásokra hivatkozva.

Noha egy éve még elképzelhetetlennek tűnt, az EU múlt héten kiadott stratégiai dokumentuma indirekt módon már hasonlót tartalmaz: „meg kell vizsgálni a lehetőségeket az ipar versenyképességének megőrzése érdekében anélkül, hogy engednénk az ambícióinkból”. Az autóipart illető, 2035-re kitűzött klímasemlegességi célokat „technológiasemleges megközelítéssel” kell elérni, amelyben a szintetikus üzemanyagok is nagy szerepet játszanának – teszik hozzá.

Ursula von der Leyen az autóipari jövővel kapcsolatos tárgyalások után március 5-re akciótervet rendelt el.

A szemünk előtt zajlik az európai autóipar agóniája, hatalmas leépítések jönnek

A kiadáscsökkentések és átszervezések hatalmas elbocsátási hullámot indítottak az európai autóiparban, amelyet egyszerre több probléma sújt: 2035-re teljesen át kellene állnia az elektromos autók gyártására, miközben visszaesett a kereslet e járművek iránt. A kínai gyártók egyre nagyobb konkurenciát jelentenek Európában, de még ennél is nagyobb baj, hogy a régi nagy autómárkák rohamosan szorulnak ki a kínai piacról.

A Mercedes lobbistái is támogatják a plug-in hibridek és a hatótávnövelők (az elektromos autók akkumulátorának menet közbeni töltésére szolgáló kis üzemanyagtartály) további használatát, mondván, a szabályozásnak nyitottnak kell maradnia a klímabarát technológiák felé. Az EU lehetséges enyhítései magukban foglalhatják a CO2-kibocsátási büntetések elhalasztását, enyhítését vagy a belső égésű motorok tilalmának lazítását.

A Der Spiegel kritikája szerint ez rossz hír lehet a vásárlóknak, mert a könnyítések levennék a gyártók vállára nehezedő nyomást, ez pedig magasan tarthatja az elektromos autók árát, lassítva azok terjedését, és hozzájárulva a gyenge eladási számokhoz is, amivel az európai autóipar az elmúlt 1-2 évben szembesült.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!