szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Első alkalommal vesz részt közösségi kiállítóként Magyarország a madridi Salón Internacional Del Club De Gourmets nemzetközi vendéglátóipari szakkiállításon.

A nemcsak Spanyolország, de Európa egyik delikátesz seregszemléjének számító rendezvényen az olyan tradicionális ínyencségek, mint a tokaji borok, a libamáj-készítmények és a magyar szalámik mellett konyhaművészetünk is bemutatkozik. A látogatók az AMC standon lévő látványkonyhában megkóstolhatják többek közt a Csáky rostélyost és a vargabélest is.

Magyarország az elmúlt években nyitott a spanyol piac felé, aminek eredményeként az El Corte Inglés láncba közel száz terméket listáztak be ideiglenesen. Az áruházlánc az Agrármarketing Centrum közvetítésével azóta több magyar gyártóval vette fel a kapcsolatot. A kiállítási részvétel tovább erősítheti a spanyol-magyar élelmiszeripari kapcsolatokat és illeszkedik a Magyar Gazdasági Évad elnevezésű rendezvénysorozatba.

A magyar borászati és szeszesitalszektor képviselői, szinte egy időben a madridi vásárral, az európai ProWein szakkiállításon mutatkoznak be, ahol gyakorlatilag valamennyi bortermelő ország képviselteti magát. A vásár egyik kiemelt kísérőrendezvénye a minden évben változó tematika jegyében meghirdetett úgynevezett Nemzetközi Kóstolózóna.

Az idén a hűvösebb klímájú területekről származó, 13 százalékosnál alacsonyabb alkoholtartalmú vörösborokat tesztelik a szakértők; míg a fehérbor kategóriában a burgundi borvidékre jellemző szőlőfajtákból készült borokat (Szürkebarát, Pinot Blanc és Chardonnay) minősítik. Az AMC a magyar nemzeti standon összesen 17 céget vonultat fel. A nemzeti standon megjelenő pincészetek Magyarország számos borvidékének kínálatát reprezentálják, olyan képviselőkkel például, mint a 2007-ben Az Év Bortermelője címet elnyert Frittmann József, vagy az ugyancsak ezt a címet 1997-ben kiérdemelt Bock József.

Boszniában is ez idő tájt ismerkednek a magyar konyhával a Mosztári Nemzetközi Vásár (március 31- április 4.) látogatói. Az ITDH szervezésében kialakított nemzeti standon, az Agrármarketing Centrum látványkonyháján magyar szakácsok főznek, hogy az ottani közönség is megtudja, mi fán terem a gulyásleves, a csirkepaprikás, a pörkölt, a túrós csusza, az aranygaluska vagy éppen a fánk.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!