szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A világhírű amerikai Starbucks hálózat vezetése azt tervezi, hogy a kávézók jobb kihasználtsága érdekében esténként elegáns borozóként fogja üzemeltetni a helyiségeket.

Az idén Budapesten is megjelent lánc, amely jövőre ünnepli fennállásának 40. évfordulóját, első kísérleti egységét Seattle-ben nyitja meg a héten, három hónapig tartó belsőépítészeti átalakítás után. Az átpofozott üzlet egy 10 éven át jól bejáratott helyen található; ám a látogatót a többi 16 ezer "klasszikus" Starbuckstól eltérő enteriőr fogadja.

A helyiség közepén az asztalok közé benyúló bárpultot alakítottak ki, amely mögött esténként sört és válogatott helyi borokat, valamint sajt- és olivás szalámitálat kínálnak - nem éppen diszkontáron. Az otthonos esti hangulat megteremtése érdekében tompították a világítást, régi székeket és asztalokat szereztek be, a falakra pedig a cég kávés daróczsákjait akasztották ki. A vendégek elcseveghetnek a pult mögött álló felszolgálóval, baristával.

"Ez a legnagyobb dizájnvállalkozás, amelybe egy kereskedelmi vállalkozás belefogott a világon" - állította Arthur Rubinstein, a Starbucks globális fejlesztési igazgatója. Rubinstein nem bocsátkozott találgatásokba azzal kapcsolatban, hogy mennyibe kerül majd az új imázs nemzetközi bevezetése, csak annyit mondott, hogy egy kisebb átalakítás 25 ezer dollárba, egy új Starbucks felépítése pedig mintegy 400 ezer dollárba kerül majd. Valamennyi új Starbucks energiatakarékos és környezetbarát üzlet lesz.

Az új üzleti stratégiát két, a cég tulajdonában álló, de nem a Starbucks cégére alatt üzemeltetett "élő laboratóriumban" próbálták ki. A két borbárban csak annyit írtak ki, hogy azokat az üzletlánc "ihlette". A cég belső felmérése megállapította, hogy az üzletek forgalmuk 70 százalékát már délután 2 óráig lebonyolítják, így megoldást próbáltak keresni az üzlethelyiségek jobb kihasználtságra, a vendégek - és a részvényesek - nagyobb megelégedésére.

A változtatást vélhetően a többi kávézólánc is követni fogja, mert - mint azt a lap is megjegyzi - a Starbucks a világ egyik leginkább utánzott vállalkozása.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Világ

Teája miatt perlik a Starbucksot

Beperelte az amerikai Starbucks kávézóláncot egy vásárló, aki állítása szerint másodfokú égési sérüléseket szenvedett amiatt, hogy túl forró teát kapott a cég egyik manhattani üzletében.

hvg.hu Gazdaság

A Westendben nyílik meg az első magyar Starbucks

Bár pontos dátum még nincsen, de legalább már biztos a hír: a budapesti Westend bevásárlóközpontban nyitja meg első magyarországi kávézóját az amerikai Starbucks. A legendás kávézólánc jelentős részesedést remél a kelet-közép-európai régióban a gyorsan növekvő kávéházi piacon.

hvg.hu Gazdaság

Starbucks: brandépítés magyar módra?

1988 elején a Starbucks név csak nagyon kevés embernek mondott valamit. Hat évvel később az emberek sorban álltak a különféle kávékért szerte Amerikában. Itthon rajongók ezrei várták a pillanatot, hogy végre ihassanak egy Mocha Frappuccinót a kultikus kávézóban. A héten megnyílt az első magyar Starbucks – egy kis közösségi oldali balhéval kísérve.