szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A turistáknak csak két százaléka jár bortúrákra. Ezen segíthetnek azok a fürdővárosok, amelyek egy-egy fontosabb borrégió közelében működnek – írja a Turizmus.com.

A fürdők támogatása azért is ráfér a borászokra, mert nagyobb forrásaink köré már nagyon jól kiépült az a szállodai infrastruktúra, amelyekhez hasonlókkal nem igazán rendelkeznek a borrégiók – idézte az oldal Vancsura Miklóst, a Magyar bort minden fürdővárosba! elnvezésű kampány első helyszínének, a sárvári fürdőnek az  igazgatóját.

A kampány célja, hogy minden olyan fürdővárosnak legyen „saját  bora", ahová nagyobb számú hazai és külföldi turista érkezik. A sárvári termálfürdő büszkélkedhet elsőként saját borral, a 2011-es választás: Pogányvár-i Caberné Savignon. Pogányvár régi történelmi zalai borászati terület, ahol hagyományos módon kézműves borokat készítettek. A mostani bor is ilyen módon készült, fürtválogatással, modern eszközökben hagyományos technológiát használva. A pincészet a Bakonyi Károly által nemesített Cserszegi Fűszeres fajtáról is híres.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!