szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Véget ért a Duna borrégió népszerűsítésére indított nagyszabású országos kampány. Elérte fő céljait: előtérbe helyezte az alföldi borokat a hazai piacon, és felhívta a figyelmet a régió minőségi boraira, borászataira.

A Duna borrégió lágy borai egyre kedveltebbek, köszönhetően frissességüknek, alacsony savtartalmuknak, kedvező ár-érték arányuknak. Az alföldi borok népszerűsítésére indított roadshow-ban az AMC (Agrármarketing Centrum) borsátra hat vidéki fesztiválon bukkant fel. A számítások szerint több mint tízezer érdeklődő kóstolta a csongrádi, hajós–bajai és kunsági borokat. 

A kampány a pincészetekig is eljutott. Font Gábor borász ennek kapcsán elmondta: jó ötletnek tartja a promóciót: „…az emberek a felgyorsult világban elmennek olyan értékek mellett, amelyekre lenne igényük, csak fel kell hívni rájuk a figyelmet. Ezekről a fajtákról hosszú évtizedek, némely fajtáknál évszázadok alatt már bebizonyosodott, hogy ide valók termelési és fogyasztási szempontból is.” Csak zárójelben jegyezzük meg, hogy a cannes-i rozéverseny zsűrije viszont nem ment el a Font Pincészet alföldi rozéja mellett, amelyet tavaly aranyéremmel díjazott.

Gyimesi Zsuzsa

Varga Árpád, a kunsági Gedeon Birtok vezetője ugyancsak a hungarikumokra fekteti a hangsúlyt, köztük az ezerjó, a kövidinka, a cserszegi fűszeres, a kadarka és az arany sárfehér fajtára – egyébként a kínálatából ez utóbbira a legbüszkébb. A kampányt kiskereskedői akció és erőteljes médiakampány egészítette ki. Az alfoldibor.hu weboldal, valamint a kapcsolódó facebook-oldal számos látogatót vonzott; az élmények megosztása mellett ez utóbbin már-már tudományos eszmecsere alakult ki a posztolók között.

Az AMC akció részeként „borkvíz” nyereményjátékra is sor került: a kérdőívet több ezer érdeklődő fesztiválozó töltötte ki helyesen a különböző állomáshelyeken. Közülük a szerencsés nyertes a soltvadkerti Frittmann Borászat vendégszeretetét élvezheti majd egy hosszú hétvégén. „Büszkék vagyunk rá, hogy mi mutathatjuk be az alföldi borászat régi hagyományait a kampány nyertesének. A Duna borrégió borai az utóbbi években kezdenek újra méltó helyükre kerülni mind a hazai, mind a nemzetközi megítélésben. Ha ebben bárki segítő kezet nyújt nekünk, alföldi borászoknak, szívesen fogadjuk” – nyilatkozta Frittmann János, aki 2007-ben a Magyar Bor Akadémiától nyerte el az év borásza címet, tavaly pedig a Borigo borászati magazin tartotta a legjobbnak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!