szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A negyedik negyedév is veszteséges lett - 4,8 milliárd dollárral - a General Motors járműipari óriásvállalatnál 2005-ben, az ötödik egymást követő negyedévre írhatott negatív eredményt a cég. Egész éves tavalyi vesztesége így elérte a 8,6 milliárd dollárt.

A negyedéves árbevétel 200 millió dollárral csökkent az egy évvel korábbihoz képest 51,2 milliárd dollárra. Az elemzőket meglepte a veszteség nagysága, már azért is, mert a másik nagy amerikai járműgyártó, a Ford a hét elején tavalyi negyedik negyedévi jelentésében pozitív eredményről számolt be. A General Motors veszteségét elsősorban amerikai tevékenysége okozta.

A GM-nél közölték, hogy egyszeri tételek rontották ilyen mértékben utolsó negyedéves eredményét, bár ezek nélkül is 1,2 milliárd dolláros vesztesége volt(hasonló számítással a 2004. évi negyedik negyedévi veszteség mindössze 99 millió dollárt ért el). Eredményrontó volt például a vállalat áramvonalasításával kapcsolatos 1,3 milliárdos kiadási tétele, s nem sok jót ígér ezen a téren a jövőre nézve, hogy októberben összesen 30 ezer állás megszűnését jelentette be, ami további sokmilliárd dolláros terhet jelenthet még. Úgy becsülik, hogy a 2006-os évre ez a teher elérheti a 6 milliárd dollárt is.

A GM részére pozitív eredményt - a negyedik negyedévben 614 millió dollárost - pénzügyi részlege biztosított.
 
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

A japánok lassan elfoglalják a General Motors "helyét"

A General Motors várhatóan több amerikai üzemének bezárását jelenti be a közeli jövőben - értesült a gyártó berkeiből az Atomotive News amerikai autóipari szaklap. Eközben a japán sajtó azt közölte, hogy a japán gyártók Észak-Amerikában bő 4 millió darabos helyi termeléssel rekordot érnek el az idén.

MTI Gazdaság

A Toyota letaszítja trónjáról a General Motorst

Ágazati elemzők szerint 2007-ben a japán Toyota lesz a világ vezető autógyára, évi 9,2 milliós járműgyártással, átvéve a vezetést az akkor becslések szerint 9,1 millió járművet előállító amerikai General Motorstól.