szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az Egyesült Államokban már a nagy leértékelések sem vonzzák a vásárlókat, jóllehet a pénzügyi válság terjedésével sok üzletlánc nagy árengedményekkel igyekszik javítani az eladásokon, állapította meg a hétfői The Wall Street Journal.

"A leértékelésekkel nehezen lehet rávenni az óvatos vásárlókat, hogy megnyissák pénztárcáikat", írta a vezető amerikai gazdasági napilap, amely szerint a legtöbb kiskereskedelmi áruházlánc jelentős forgalomcsökkenést szenvedett el szeptemberben.

Az elemzők a pénzügyi válság közepette a szokásosnál is érzékenyebben figyelik a fogyasztói magatartás mérőszámait, amelyek alapján kedvezőtlenek a kilátások az idei ünnepi vásárlószezonra.

Az újság szerint az a kulcskérdés, hogy a kongresszus által elfogadott 700 milliárd dolláros pénzügyi mentőakció megerősíti-e a vásárlók bizalmát az elkövetkező hónapokban, és növekedni fog-e a költekezés.

Az üzleti és forgalmi adatokat figyelő Shopper-Trak RCT intézet szerint az amerikaiak idén szeptemberben 9,2 százalékkal kevesebb üzletet látogattak meg, mint egy éve ugyanebben a hónapban.

Az élelmiszer és benzin forgalma nem csökken, viszont egyre többen halasztják el a nem sürgős vásárlásokat, kevesebb bútor, ruhanemű és elektronikai cikk fogy. Ennek következtében az áruházláncok további árcsökkentésekre kényszerülhetnek, írta a The Wall Street Journal.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!