szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Három kiskereskedelmi láncra összesen 14 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a fogyasztók megtévesztése miatt - közölte a GVH.

A Tesco és a Spar reklámújságjaiban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas információk jelentek meg, a Cora pedig nem tartotta be a korábban a GVH előtt vállalt kötelezettségeit.

A Tesco 10 millió forintos bírságot kapott, mert a reklámújságjaiban megjelent egyes akciós termékek nem voltak elérhetőek a fogyasztók számára, más termékek esetében viszont nem volt valós a meghirdetett árkedvezmény. A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy a kiskereskedelmi lánc az induló készlet hiányát vagy a készletfogyást számos esetben utánszállítással vagy helyettesítő termék biztosításával orvosolta.

A Spar áruházlánc Interspar áruházaiban előfordult, hogy az akció ideje alatt egyes termékek nem voltak elérhetők, egy termék esetében pedig az áruházlánc nem valós tájékoztatást adott az elérhető kedvezmény mértékéről. Mindezek miatt a Spar egymillió forint bírságot kapott. Enyhítő körülménynek bizonyult, hogy a hiányzó kedvezményes árú termékeket a Spar megrendelte ugyan, de azok a szállító hibájából nem érkeztek meg az áruházakba.

A GVH álláspontja szerint bármely vállalkozás tart akciót, elvárható, hogy az erről adott tájékoztatás alapján a fogyasztó pontos képet kapjon az akció mibenlétéről, a részvétel feltételeiről, az akcióban részt vevő termékekről. Az akció versenyjogsértő, ha az adott termék egyáltalán nem kapható, vagy ha a vállalkozás irreálisan alacsony indulókészlettel készült fel az akcióra.

A GVH utóvizsgálat keretében ellenőrizte, hogy a Cora áruházakat működtető magyar Hipermarket Kft. teljesíti-e kötelezettségvállalását. Korábban amiatt indult eljárás, mert a vállalkozás hirdetéseiben elhallgatta, hogy az általa forgalmazott kerékpárokra csak akkor érvényes a jótállás, ha külön díj fejében a Magyar Hipermarket Kft. által kijelölt szakszervizben helyezik üzembe azokat. A vállalkozás megígérte, hogy erről tájékoztatja a fogyasztót reklámjaiban, az eladás helyén és a vevőszolgálatnál is.

A tavaly októberben indított utóvizsgálat megállapította, hogy az áruházlánc katalógusaiban a kerékpárokra vonatkozóan szerepelt a tájékoztatás, de az eladási helyeken és a vevőszolgálaton nem. Ráadásul más, ugyancsak szakszervizt igénylő termékek (gáztűzhely, klímaberendezés, autó hifi) esetében továbbra sem figyelmeztette a fogyasztókat. Mivel a vállalkozás nem teljesítette maradéktalanul a kötelezettségét a GVH 3 millió forint bírságot szabott ki rá. A közlemény szerint az áruházlánc azóta tett lépéseket a hasonló jogsértések elkerülése érdekében.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

HavariaPress Gazdaság

Megvásárolhatja a magyar Plus üzleteket a SPAR

Az Európai Bizottság engedélyezte, hogy a SPAR felvásárolja a magyarországi Plus élelmiszerbolt-láncot - értesült a HavariaPress. Nem sérti az Unió összefonódás-ellenőrzési rendeletét az osztrák SPAR-csoport Magyarországon szuper- és hipermarketeket üzemeltet.

MTI Itthon

Tesco: a vásárlóknak az ár a legfontosabb

A Tesco áruházaiban a tejtermékek és a húskészítmények területén csaknem 80 százalékos a magyar eredetű áruk aránya, ami szinte megegyezik a tiltakozó állattartók várakozásaival - mondta az MTI-nek Hackl Mónika, az áruházlánc kommunikációs vezetője.

Salgó Andrea (hvg.hu) Vállalkozás

Jó hírének visszaszerzéséért küzd a Cora, szokatlan akciókkal

Vásárlói megingott bizalmát "termék-visszafizetési akcióval" szeretné visszanyerni a törökbálinti Cora áruház, amelynek három részlegét higiéniai okok megsértése miatt bezáratta az állategészségügyi hatóság. A problémákat orvosló áruház kifogásolta nevének nyilvánosságra hozatalát, amelyet a hatóság együttműködési nehézségekkel magyarázott. Diszkrimináció vagy jogos szankció nyilvánosságra hozni a jogsértő nevét? A hvg.hu utánajárt.

Salgó Andrea (hvg.hu) Vállalkozás

Beszállítója perrel fenyegeti a Tescót

A Tesco magyarországi leányvállalatát arra kötelezte a versenyhivatal, alakítsa át szerződéseit úgy, hogy azok a beszállítók érdekeit is védjék. Közben a multi egyik "kilistázott" partnere perelné az áruházat. A beszállító szerint a Tesco visszaél helyzetével. Az egyik kereskedelmi szervezet szerint viszont nem csak a beszállítók, de sokszor a kereskedők is kiszolgáltatottak. Verseny van.