szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Állóhelyek meghonosítását tervezi repülőgépein az olcsó jegyes ír Ryanair légitársaság agresszív költségcsökkentési ötleteiről ismert főnöke, aki hétfői londoni lapértesülés szerint ezzel is a gépek kihasználtságát igyekszik javítani.

A The Sun – a legnagyobb brit bulvárlap – beszámolója szerint Michael O'Leary vezérigazgató elképzelése az, hogy a még olcsóbb jegyár ellenében álldogálásra vállalkozó utasok kényelmét csak egy bárszékszerű szerkezet szolgálná, és ehhez lenne rögzítve a biztonsági öv.

O'Leary állítólag már tárgyalt is az amerikai Boeing repülőgépgyárral olyan utasszállítók tervezéséről, amelyeken így kialakított állóhelyek is lennének. A Ryanair vezetője az ír repülésügyi hatóság jóváhagyását várja az új flotta megrendeléséhez.

A vezérigazgató kifogyhatatlan az ötletekből, ha költségcsökkentésről vagy bevételnövelésről van szó. Nemrég azzal az elképzeléssel állt elő, hogy a gépek mellékhelyiségeinek használatáért minden utasnak egy fontot kell majd fizetnie, ráadásul három mosdó helyett csak egy lesz a Ryanair repülőin, ami hat további ülés bezsúfolását teszi lehetővé. A cég emellett az év végéig teljesen beszünteti a repülőtéri utasfelvételt, utasai 2010-től kizárólag az interneten jelentkezhetnek be járatukra.

A Ryanair – a legnagyobb európai fapados légitársaság – a márciussal zárult pénzügyi évéről 169,2 millió eurós veszteséget jelentett adó után – az előző évi, 390,7 milliós adózott eredmény helyett –, főleg az Aer Lingus légitársaságban meglévő részesedésének értékvesztése, továbbá flottájának ritkítása és leértékelése miatt. Ez volt a cég eddigi első, teljes évi nettó vesztesége.

Ezek nélkül az egyszeri tételek nélkül 105 millió euró volt az adózott eredménye, 78 százalékkal kevesebb az előző évi 480,9 milliónál. A Ryanair már decemberben közölte, hogy az addigi hétből két budapesti járatát törli a repülőtéri díjak emelése miatt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Shake

Fapados botrány: cipelje az utas a csomagjait

Aki valamennyire is jártas a légitársaságok világában, bizonyára tudja, hogy a Ryanair kicsit igyekszik botrányhős lenni a szakmában. Talán a 'rossz reklám is reklám' elgondolás hajtja őket, vagy tényleg elhiszik, hogy valóban lehet spórolni az utasok folyamatos terhelésével, de tény, hogy a Michael O'Leary nevével fémjelzett vállalat ismét olyan ötletekkel rukkolt elő a gazdasági válság enyhítésére, amelyek már az abszurd kategóriába sorolhatóak.