Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A magyar kormány szerdán egy újabb darabbal bővítette kommunikációs zavarainak listáját amikor az IMF-fel való ősszel esedékes tárgyalásairól beszélt – írja a Wall Street Journal (WSJ) blogja.
Kedden a Nemzetgazdasági Minisztérium kiadott egy nyilatkozatot az IMF-fel való tárgyalások őszi valószínű folytatásáról, s egy megállapodás eléréséről. Kisvártatva ugyan ez a minisztérium kiadott egy másik közleményt arról, hogy a megbeszéléseket a helyhatósági választások utánra várják, s ezek csak a szokásos konzultációt jelentik, Magyarország pedig nem törekszik új megállapodásra az IMF-fel. A forint ezután hamarosan elveszítette azt az előnyt, amit ez első bejelentéssel összeszedett – idézi fel az eseményeket az amerikai üzleti lap blogja.
A befektetési banki közgazdászok szerint kormány képtelensége, hogy a pénzügyi piacoknak tisztán beszéljen, már bevett szokássá vált – vélekedik a WSJ szerzője, Margit Feher, s két szakértőt is idéz. „Folytatódik a magyar hivatalnokok jelentős mellébeszéléseinek sora” – közölte a Brown Brothers Harriman. Wike Groenenberg, a Citigroup közgazdásza pedig csak annyit mondott: „Egy újabb csiki-csuki a magyar hivatalnokoktól ma reggel.”
A probléma júniusban vált akuttá – emlékezet a bejegyzés –, amikor egy kormánypárti vezető (Kósa Lajos) Magyarország adóssághelyzetét a görögökéhez hasonlította, s ezzel hozzásegítette az eurót, hogy a dollárhoz képest négyéves mélypontjára süllyedjen. A kormány hezitálása, hogy helyre tegye e kommentárt lemorzsolta az ország nehezen összeszedett hitelességét a pénzpiacokon. A tegnapi közlemény arra mutat, hogy a probléma már krónikussá vált – állapította meg a WSJ blogja.
Orbán Viktor júliusban befektetők előtt Berlinben kijelentette, hogy Magyarország tárgyalna az Európai Unióval, de nem az IMF-fel a költségvetési hiánycélról. A helyettese, Navracsics Tibor pedig arról a reményéről beszélt Budapesten, hogy az IMF és Magyarország nézőpontja közeledhet egymáshoz. Szintén júliusban Matolcsy György gazdasági miniszter azt mondta, hogy Magyarország egy új 10-20 milliárd eurós elővigyázatossági hitelkeretet szeretne összehozni. A magyarok egy hónappal később megszakították az IMF-fel való tárgyalásokat, s kijelentették, hogy az országnak nincs többé szüksége a védőhálóra – folytatta a fordulatok felsorolását a New York-i orgánum, majd újabb idézetekkel folytatta.
„A magyaroknak alighanem meg kéne tanulniuk egy-két dolgot a törököktől a piaci várakozások menedzseléséről, ha az IMF-fel való kapcsolatokról van szó” – vélte Timothy Ash a Royal Bank of Scotland devizastratégája. Szintén a török stratégiára utalva Groeneberg pedig a következőt mondta: „Fenn kell tartani a beszédet egy lehetséges IMF-megállapodásról, azt tettetni kell, hogy fő valamit, és hogy kész vagy szervírozni a fogást, amikor a kereslet feléled. És a piacok nem adnak el annyit, mint egyébként tennék, mert: mi van, ha a kormány tényleg magáévá tesz egy hiteles pénzügyi tervet?”
A Wall Street Journal blogbejegyzése azzal zárul, hogy az áprilisban földindulást érően választást nyerő Fidesz baklövései megbocsáthatóak lettek volna, ha a kormány megtette volna az első lépéseit az ország beindítására. De öt hónappal és néhány bakugrással később még mindig nincs elég magyarázat.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.