szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Felszólította az Európai Unió az érintett magyar hatóságokat, hogy minden érintett szolgáltató számára biztosítson egyenlő hozzáférést a Budapest Airport földi kiszolgálási piacához.

A témáról Brüsszelben kiadott közlemény szerint a bizottság "úgy véli, hogy Magyarország nem teljesíti a 96/67/EK irányelvben rögzített kötelezettségeit, amelyek értelmében a földi kiszolgálás körébe tartozó szolgáltatások, azaz a poggyászkezelés, a fedélzeti ellátás (catering), az üzemanyag és az olaj kezelése, illetve a földi utasszállítás tekintetében valamennyi szolgáltató számára biztosítani kell a piaci verseny lehetőségét". "Magyarország indokolással ellátott véleményben kapta meg a bizottságtól a kötelezettségek teljesítésére vonatkozó kérést, és az abban előírtakat két hónapon belül kell teljesítenie. Ellenkező esetben a Bizottság az ügyet az Európai Bíróság elé terjesztheti" - áll a közleményben.

Az említett irányelv a tagállamok számára előírja a földi kiszolgálás körébe tartozó szolgáltatások piacának megnyitását, ami azt jelenti, hogy Európa bármely repülőterén, amelynek éves forgalma legalább 2 millió utas vagy 50 ezer tonna áru, a szóban forgó szolgáltatások nyújtását bármely szolgáltató végezheti. A tagállamok mindazonáltal a földi kiszolgálás négy területén korlátozhatják a szolgáltatók számát (kettőnél nem kevesebbre): ezek a poggyász kezelése, a forgalmi előtéren előforduló feladatok, az üzemanyag és az olaj kezelése, illetve az áruk és postai küldemények kezelése.

A cél annak biztosítása, hogy piac a lehető leginkább versenyképes legyen, és az ebből fakadó előnyöket valamennyi légitársaság, és végső soron az utasok is élvezhessék. Az uniós jogszabályok helytelen átültetésének következtében nem lehet szavatolni a tisztességes versenyt, és emiatt mind a légitársaságok, mind az utasok esetlegesen az indokoltnál magasabb összegeket fizetnek - vélte a bizottság. A testület szerint a budapesti repülőtéren szolgáltatók számának korlátozásáról hozott döntést követően a hatóságok nem szervezték meg a megfelelő kiválasztási eljárásokat, megsértették a szolgáltatóknak szükséges engedélyek  kiadására és visszavonására vonatkozó jogszabályokat, és "indokolatlanul és tisztességtelenül" korlátozzák a Budapest Airport piacához való hozzáférést.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Erőteljes növekedést vár nyárra a Budapest Airport

A tavalyi visszaesés után az idén már bővülést vár a Budapest Airport, az utasforgalom akár újra elérheti, vagy meghaladhatja a 2008-as 8,4 milliót, a januári forgalom 2 százalékkal magasabb volt az egy évvel korábbinál.

MTI Gazdaság

Budapest Airport: a SkyCourt vethet véget a ferihegyi tumultusnak

A jövő év márciusában olyan jelentős bővítést jelent a SkyCourt "Égi Udvar" megnyitása Ferihegyen, hogy elkerülhető lesz a hét végihez hasonló torlódás - mondta Hardy Mihály, a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. kommunikációs igazgatója az MTI kérdésére szerdán.

MTI Itthon

A Budapest Airport nyerte meg a "zajpert"

Elutasította a bíróság annak a XVIII. kerületi lakosnak a kártérítési igényét, aki zaj- és környezeti terhelés miatt perelte a Budapest Airportot (BA). A jogerős döntésről csütörtökön tájékoztatta a BA az MTI-t.

MTI Itthon

Már a Budapest Airport honlapján is foglalhatunk repjegyet

Július elsejétől elérhető a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport internetes foglalási rendszere, amelyen keresztül az utasok valamennyi Ferihegyről elérhető célállomásra és bármely Budapestre érkező járatra foglalhatnak repülőjegyet.