Megtorpant a bankok ügyfélszám-növekedése

Tíz év óta 2010 volt az első év amikor nem emelkedett számottevően a bankok ügyfélköre Magyarországon; továbbra is a felnőtt lakosság 82 százalékának van bankkapcsolata - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet csütörtökön.

  • MTI MTI
Megtorpant a bankok ügyfélszám-növekedése

A vizsgált 15-69 éves korú lakosság négyötöde áll legalább egy bankkal kapcsolatban. Kicsit kedvezőbb a helyzet a 25-65 éveseknél, akik közül több mint 88 százalék a banki ügyfél. A legnagyobb arányban a 30-39 éves korosztály veszi igénybe a pénzintézeteket, és ők azok, akik a legnagyobb arányban használják a bankok szolgáltatásait. Csak folyószámlával mindössze 39 százalékuk rendelkezik, míg a legfiatalabbak, a 15-18 évesek 68 százalékának csak folyószámlája van a bankoknál.

Az alacsony szintű termékhasználatból adódóan a magyarok átlagosan mindössze 1,2  bankkal állnak ügyfélkapcsolatban. Ebből a szempontból a legaktívabbak a magas iskolai végzettségűek és magas keresetűek, és az átlagnál magasabb a bankkapcsolati szám a megtakarításaikat aktívan kezelők körében. 

Kelet-európai összehasonlításban még bőven lenne fejlődési potenciál Magyarországon, ugyanis nemcsak a gazdaságilag lényegesen fejlettebb Ausztria vagy Szlovénia előz meg bennünket, hanem Csehország, Szlovákia vagy Horvátország  is - derül ki a GfK Hungária Pénzügypiaci Adatszolgáltatások 2010 című összefoglaló tanulmányának legfrissebb eredményeiből.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.