Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A harmadik negyedévben 2 százalékkal kevesebb napi fogyasztási cikket, élelmiszert, háztartási vegyiárut és kozmetikumot adtak el Magyarországon, mint egy évvel korábban - közölte a Nielsen piackutató vállalat szerdán.
Napi fogyasztási cikkekből 3 százalékkal emelkedett az élelmiszer-kiskereskedelem bevétele, negyedéves összehasonlításban. Ugyanakkor az átlagárak 5 százalékkal nőttek.
A Nielsen huszonegy fejlett európai országban végzett elemzése szerint az összes vizsgált ország élelmiszer-kiskereskedelmében az átlagár 4 százalékkal nőtt. A legnagyobb mértékben nőttek az átlagárak Törökországban, ahol 9, Finnországban 6, míg Magyarországon és Szlovákiában 5-5 százalékkal idén július-szeptemberben az előző év azonos időszakához viszonyítva.
A mennyiségi eladásoknál átlag plusz 1 százalékot regisztráltak a piackutatók a vizsgált országokban. Az előző év harmadik negyedévéhez képest jelentősen a mennyiségi eladások csak három országban emelkedtek: Törökországban 4, Belgiumban és Norvégiában 3-3 százalékkal. Összességében a huszonegy európai ország élelmiszer-kiskereskedelmének forgalma, értéket tekintve 5 százalékkal nőtt az idei és tavalyi harmadik negyedévet összevetve.
A közlemény szerint a válságos mediterrán régióban a görög és olasz piacon egyaránt 2 százalékkal kevesebb napi fogyasztási cikket adtak el. Az átlagárak mindkét országban 3 százalékkal emelkedtek. Spanyolországban 2 százalékkal nőtt a mennyiségi eladás, és átlagosan 2 százalékkal drágult az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum. Portugáliában a mennyiségi eladás 1 százalékkal csökkent, és 1 százalékkal lett nagyobb az átlagár is.
A visegrádi országok közül az átlagárak Csehországban és Lengyelországban 3-3 emelkedtek, Szlovákiában és Magyarországon 5-5 százalékos volt a drágulás. A mennyiségi mutató Szlovákiában stagnálást jelez, Lengyelországban mínusz 1, Csehországban pedig mínusz 2 százalékot, Magyarországhoz hasonlóan.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.