Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A Malév tárgyalásokat folytat az orosz Vnyesekonombankkal (VEB) egy 120 millió dolláros stabilizációs hitelről, amelynek segítségével újraindíthatná működését - jelentette az orosz ITAR-Tassz hírügynökség. A hvg.hu-nak a Malév környezetéből nem hivatalosan cáfolták a hírt.
A Malév vezetősége egy 120 millió dolláros hitelhez szeretne jutni a VEB-től, hogy újraindíthassa a magyar nemzeti légitársaság budapesti járatait - közölte az orosz ITAR-Tassz hírügynökség meg nem nevezett európai uniós forrásokra hivatkozva. A bank jelenleg is 5 százalékos kisebbségi tulajdonos a légitársaságban.
A beszámoló szerint a hitelről szóló tárgyalások eddig nehézségekbe ütköztek, de ezen a héten Moszkvában és Budapesten újabb megbeszélések lesznek a lehetséges kölcsönről. A hitelből a Malév újra repülőgépeket lízingelne, hogy amint lehet, újraindíthassa járatait - írta a hírügynökség, amely felidézte, hogy a csődvédelem alatt álló Malév éppen egy jelentős elbocsátásokkal járó átstruktúrálást hajt végre.
A hvg.hu számára Malév közeli források tagadták a sajtóhírt. Megkerestük a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot is, ahonnan még várjuk a választ. Nem elképzelhetetlen, hogy ez az oroszok zavarórepülése, miután a VEB-kölcsönhöz nem tartozik állami garancia, így az a felszámolási eljárás során elveszhet.
Kérdés persze az is, hogy a VEB-nek miért érte volna meg újabb milliárdokat beleölni, amikor már eddig is nagyjából120 millió eurót fektetett a maqgyar légitársaságba.
A VEB segítsége már a leállás előtt is felmerült
A Malév február 3-án állította le járatait. A leállás előtti utolsó pillanatban már szóba került, hogy esetleg a VEB finanszírozza tovább a céget, de akkor úgy tűnt, az események ezen is túlszaladtak.
A kormány elképzelése egyébként az volt, hogy a felszámolási moratórium védelme alatt sikerül átvészelni az átmenet idejét. A felszámoló működteti a céget, amíg reményeik szerint április-májusra megtalálják a szakmai vagy pénzügyi befektetőt, amely az új, Budapest központú nemzeti légitársaságot üzleti alapon működtetni tudja.
A hvg.hu információja szerint Németh Lászlóné fejlesztési miniszter még a leállást megelőző napon is Viktor Zubkov miniszterelnök-helyettes hívására várt: miután az állam 2010-ben visszavette a Malévot a fő tulajdonosától, a VEB-től, a minisztérium abban reménykedett, hogy a bank továbbra is hajlandó az átmenet idejére hitelezni a működést.
Ez nem tűnt megalapozatlan feltételezésnek, az ellentételezését nyilván a legmagasabb szintű tárgyalásokon szabták volna meg. Korábbi információink szerint a Malév leállásáig azonban még csak egyeztetésre sem került sor, bár ez a lehetőség elvben még fennáll.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dől el, hogy a fővárosi képviselők kiigazítják-e a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, vagyis lesz-e érvényes büdzséje a fővárosnak vagy sem. Utóbbi esetben durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellene készülni. Kövesse a közgyűlés eseményeit a HVG élő közvetítésével.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.