Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A Malév tárgyalásokat folytat az orosz Vnyesekonombankkal (VEB) egy 120 millió dolláros stabilizációs hitelről, amelynek segítségével újraindíthatná működését - jelentette az orosz ITAR-Tassz hírügynökség. A hvg.hu-nak a Malév környezetéből nem hivatalosan cáfolták a hírt.
A Malév vezetősége egy 120 millió dolláros hitelhez szeretne jutni a VEB-től, hogy újraindíthassa a magyar nemzeti légitársaság budapesti járatait - közölte az orosz ITAR-Tassz hírügynökség meg nem nevezett európai uniós forrásokra hivatkozva. A bank jelenleg is 5 százalékos kisebbségi tulajdonos a légitársaságban.
A beszámoló szerint a hitelről szóló tárgyalások eddig nehézségekbe ütköztek, de ezen a héten Moszkvában és Budapesten újabb megbeszélések lesznek a lehetséges kölcsönről. A hitelből a Malév újra repülőgépeket lízingelne, hogy amint lehet, újraindíthassa járatait - írta a hírügynökség, amely felidézte, hogy a csődvédelem alatt álló Malév éppen egy jelentős elbocsátásokkal járó átstruktúrálást hajt végre.
A hvg.hu számára Malév közeli források tagadták a sajtóhírt. Megkerestük a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot is, ahonnan még várjuk a választ. Nem elképzelhetetlen, hogy ez az oroszok zavarórepülése, miután a VEB-kölcsönhöz nem tartozik állami garancia, így az a felszámolási eljárás során elveszhet.
Kérdés persze az is, hogy a VEB-nek miért érte volna meg újabb milliárdokat beleölni, amikor már eddig is nagyjából120 millió eurót fektetett a maqgyar légitársaságba.
A VEB segítsége már a leállás előtt is felmerült
A Malév február 3-án állította le járatait. A leállás előtti utolsó pillanatban már szóba került, hogy esetleg a VEB finanszírozza tovább a céget, de akkor úgy tűnt, az események ezen is túlszaladtak.
A kormány elképzelése egyébként az volt, hogy a felszámolási moratórium védelme alatt sikerül átvészelni az átmenet idejét. A felszámoló működteti a céget, amíg reményeik szerint április-májusra megtalálják a szakmai vagy pénzügyi befektetőt, amely az új, Budapest központú nemzeti légitársaságot üzleti alapon működtetni tudja.
A hvg.hu információja szerint Németh Lászlóné fejlesztési miniszter még a leállást megelőző napon is Viktor Zubkov miniszterelnök-helyettes hívására várt: miután az állam 2010-ben visszavette a Malévot a fő tulajdonosától, a VEB-től, a minisztérium abban reménykedett, hogy a bank továbbra is hajlandó az átmenet idejére hitelezni a működést.
Ez nem tűnt megalapozatlan feltételezésnek, az ellentételezését nyilván a legmagasabb szintű tárgyalásokon szabták volna meg. Korábbi információink szerint a Malév leállásáig azonban még csak egyeztetésre sem került sor, bár ez a lehetőség elvben még fennáll.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Kötelezettségszegési eljárás indult Magyarország ellen az ingyenes szén-dioxid-kvótákat terhelő különadó miatt. A teherrel sújtott külföldi cégek visszafogják termelésüket, dolgozókat küldenek el, vagy egyszerűen távoznak, például Romániába. Közben egyre agresszívebben hódítanak az indiai és kínai szállítók.
Itt az ideje eldönteni, mi a fontosabb politikai szinten is: a sportsiker vagy a gyermekek biztonsága?