szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Financial Times feltörekvő piacokkal foglalkozó blogja összeállítást közölt a magyarországi kátyúhelyzetről. A blog szerint bár az autópályákkal nincs probléma, az alacsonyabb rendű utakon már annál inkább.

Szinte csak jó hírek érkeznek Magyarországról az utóbbi időkben. Rekordalacsony infláció, az építőipar feléledőben, a gazdaság is növekedett a tavalyi utolsó negyedévhez képest. Sajnos ugyanakkor azt kell jelentenünk, hogy nem minden tökéletes a magyarok számára – írja a Financial Times feltörekvő piacokkal foglalkozó blogja, a Beyondbrics.

Az igaz, hogy az ország jelenleg egy megfelelő autópálya-hálózattal rendelkezik. A rendszer alapjait még a "gonosz" kommunisták kezdték el építeni a 70-es években, hogy pesti proletariátus gyorsan le tudjon jutni a Balatonra. A következő 30 év fejlesztései azt eredményezték, hogy aki megengedheti magának az autózást, és van pénze benzinre, autópályamatricára, többé-kevésbé keresztül-kasul utazhat az országban Autobahn-minőségű aszfalton.

Ott kezdődnek a problémák, amikor a magyar autósok lehajtanak az autópályáról. A pénzeket eddig a címoldalakat érő autópálya-építésekre költötték, az alacsonyabb rendű utak karbantartása forráshiányos. A Generali magyar leányvállalata 200 önkéntes kátyúvadászt toborzott, hogy egy Facebook-oldalon dokumentálják a kátyúkat.

A Financial Times blogja ezek után ismerteti a magyarországi helyzetet, képeket is közölnek, emellett pedig arról is beszámolnak, hogy a kátyúvadászok a rossz téli időjárást hibáztatják a kátyúk elszaporodásáért. A Generali szerint 95 ezer tonnányi plusz aszfaltra lenne szükség, hogy valamennyire rendben tudják tenni az ország útjait, ez pedig 700 millió forintos pluszköltséget jelentene tavalyhoz képest.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!