Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Repce betakarítására igyekvő munkagépeket büntettek meg Mezőkövesd közelében, mert nem fizették meg az e-útdíjat. Igaz, hogy a múlt pénteken módosított jogszabály szerint július 2-ától nem kell fizetniük, de a mentességet igazoló írat kiállítására a jegyzőnek a törvény 3 napot engedélyez. A rendőr büntetett, a repce meg nem várt.
A Mezőgazdasági Szövetkezők és Termelők Országos Szövetsége (MOSZ) szerint az csak a kisebbik probléma, hogy a jogszabályalkotási kapkodás miatt most éppen néhány napnyi interregnum alakult ki. A mezőgazdasági gépekre vonatkozó mentességet bizonyos terményekre ugyanis nem adták meg, és bár a kormány utasította a szaktárcát az élőállat-szállításra vonatkozó jogszabályi passzusok kidolgozására, ezek nem készültek el, így érvényben sincsenek.
A mezőgazdasági termelők (és az élelmiszeripari vállalkozók) számára z e-útdíj bevezetése és alkalmazása költségnövekedést és bürokratikus adminisztratív terhet jelent – olvasható az MOSZ közleményében. Az elektronikus, használatarányos útdíj fizetés július 1-jével történt bevezetése e két terület számára azért jelent külön problémát, mert a mezőgazdasági termékek szállításigényesek, nagytérfogatúak, súlyuk, valamint viszonylagosan alacsony áraik viszont az e-útdíjjal megterhelve az önköltséget kezelhetetlen szintre emelhetik. A kiszámíthatatlan időjárás ráadásul nehezen tervezhetővé teszi a betakarítás gyors elvégzését a szétszórt termőföldeken, mert logisztikailag és adminisztratív módon a gépeket és az e-útdíj rendszert nem, vagy csak igen körülményesen lehet közös nevezőre hozni.
A kérdés nem most került elő; arról termelői kezdeményezések alapján a Vidékfejlesztési Minisztériumon keresztül törvénymódosító javaslatot is benyújtottak. Sőt, a mezőgazdasági szállítások részleges mentességének törvényi kimondása valójában már május 27-én, a törvény elfogadásakor megtörtént. Tóth István, az MOSZ titkára szerint azonban a termelők csak azt hitték, hogy a rendeleti szabályozás "leköveti" a törvény módosulását, mert bár a kormány csak június 30-án – azaz: egy nappal a rendszer bevezetése előtt – döntött a mentesség szabályozásáról, de az nem kezelte csak a kérdés egy részét. Ráadásul a mentesség megfelelő értelmezésére az érintettek nem is tudtak kellően felkészülni – mint azt a mezőkövesdi bírságolás is bizonyítja.
Az MSZTOSZ értelmezése szerint ugyanis hiába, hogy a mentesség elvileg mától él, ha a július 2-i hatályba lépést követően a díjmentes viszonylati jegy váltására jogosító hatósági bizonyítványt kiállító jegyzőnek a kérelem beérkezésétől számított 3 napon belül kell kiállítania. Vagyis: úgy van mentesség, hogy amíg nincs jegyzői dokumentum, nincs, és fizetni kell. A szövetség közleményében rámutat: az ügyintézés nehézkességét az is csak fokozza, hogy a jegyző által kiállított hatósági bizonyítvánnyal az egyetemes útdíj-szolgáltatónál a hatósági bizonyítványban megjelölt útdíjköteles elemi útszakaszokra díjmentes viszonylati jegyet kell kiállíttatnia a kérelmezőnek. Az időjárási viszonyok változása miatt módosuló betakarítási, szállítási helyszínváltozás esetén viszont nincs lehetőség arra, hogy újabb fizetés nélkül történjen a szállítás.
A szabályozás megkésett, ám a titkár szerint az nagyobb problémákat okoz, hogy a jelenleg hatályos jogszabályozásból kimaradt az élőállatok, gyümölcsök, szőlő, cukorrépa, burgonya, silókukorica, szálastakarmányok, szalmák és egyéb növényi termékek, tej és tojás szállításainak díjmentessége. „Ez a szűkítés alkotmányossági aggályokat is felvet, mert a termelők joggal várták, hogy a kormány ne csak részben hajtsa végre a törvény rendelkezéseit” – mondta Tóth István. A törvény a mezőgazdasági termények betakarítása idejére a növénytermesztésre, valamint az élőállatok szállítására kiterjedően szabályozza a mentességet. A titkár szerint azonban több más, ellentmondásos szabályozási pont is került a szövegbe, „ezek kínosak a konzultációkat nélkülöző rendeletalkotási munka következményei a rendeletalkotó, de az érintettek számára is” – tette hozzá a MOSZ titkára.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.