Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Az Európai Bizottság döntése értelmében az állami MVM és az MFB tulajdonában álló Magyar Gáz Tranzit (MGT) Zrt. nem üzemeltetheti a beruházásában épülő magyar-szlovák gázvezetéket – derül ki a Népszabadság birtokába került bizottsági határozatból.
A napilap pénteki cikke szerint a dokumentum értelmében az MGT-nek egy, a felektől tulajdonilag teljesen független, üzemeltetési gyakorlattal bíró magyarországi céget kell megbíznia a vezetékszakasz működtetésével. A bizottság egy zárójeles megjegyzés erejéig a Mol-tulajdonú FGSZ Zrt.-t ajánlja üzemeltetőnek.
A 35,65 milliárd forintba kerülő beruházás bevételeit a magyar kormány beépítette a jövőbeni gáztarifába, ami a 2015-ös átadást követően néhány tízfilléres tételt tehet ki a több mint százforintos köbméterenkénti díjban. Az, hogy a bevételek miként oszlanak meg majd a vezetéket továbbra is tulajdonló MGT és az üzemeltető között, egyelőre nem ismert. Annyi bizonyos, hogy az összes többi magyarországi gázvezetéket üzemeltető FGSZ szeretne legalább a működtetési költségeihez hozzájutni, míg az MGT-t szorítják a beruházás kifizetésére felvett hitelek – ismerteti a Népszabadság.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
Sajtóértesülések szerint az izraeli hadsereg és több vezető biztonsági tisztviselő is ellenzi a lépést.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek.