Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Az Európai Bizottság döntése értelmében az állami MVM és az MFB tulajdonában álló Magyar Gáz Tranzit (MGT) Zrt. nem üzemeltetheti a beruházásában épülő magyar-szlovák gázvezetéket – derül ki a Népszabadság birtokába került bizottsági határozatból.
A napilap pénteki cikke szerint a dokumentum értelmében az MGT-nek egy, a felektől tulajdonilag teljesen független, üzemeltetési gyakorlattal bíró magyarországi céget kell megbíznia a vezetékszakasz működtetésével. A bizottság egy zárójeles megjegyzés erejéig a Mol-tulajdonú FGSZ Zrt.-t ajánlja üzemeltetőnek.
A 35,65 milliárd forintba kerülő beruházás bevételeit a magyar kormány beépítette a jövőbeni gáztarifába, ami a 2015-ös átadást követően néhány tízfilléres tételt tehet ki a több mint százforintos köbméterenkénti díjban. Az, hogy a bevételek miként oszlanak meg majd a vezetéket továbbra is tulajdonló MGT és az üzemeltető között, egyelőre nem ismert. Annyi bizonyos, hogy az összes többi magyarországi gázvezetéket üzemeltető FGSZ szeretne legalább a működtetési költségeihez hozzájutni, míg az MGT-t szorítják a beruházás kifizetésére felvett hitelek – ismerteti a Népszabadság.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Meghosszabbították a BAY Voucher programot – október közepéig lehet pályázni.
A kocsik hasítanak, de a sztárok csak gügyögnek Brad Pitt új filmjében.
A párt fővárosi frakciója hajlandó részt venni a hétfői közgyűlésen, de kérnek is cserébe.
Nem tudni, mit hoz a jövő, de Litkai Gergely a BKK-leállás után kidolgozta a Fővárosi Csődelodázási Csomagot.