Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az emberek elsősorban az ár alapján válogatnak, amikor egy terméket megvásárolni készülnek. Ugyanakkor sok esetben fontos az érzelmi kapcsolat is az adott termékkel, meghatározó az is, hogy mennyire tartja értékesnek a vásárló az adott terméket. Tippek arra, hogyan is lehet egy terméket értékesebbé varázsolni, és sok esetben így az ártól is nagyobb részt függetlenül lehet eladni az felkínált árut.
A Business Insider összeszedett pár olyan szempontot, mellyel teljes áron – ha még drága a termék, akkor úgy is – el lehet adni szinte bármit, vagy legalábbis nagyobb lesz az esély erre. A legfontosabb, hogy a kiskereskedelemben dolgozók mennyire tekintik értékesnek azt a terméket, amit el akarnak a vásárlóknak adni.
Először is érdemes még azelőtt felkelteni az érdeklődést, vágyakozást a termék iránt, mielőtt azt még a vásárlónak prezentálná a kiskereskedelmi alkalmazott. Például érdemes lehet bedobni azt a mondadot, hogy "mindjárt hozom azt a terméket, amit imádni fog", vagy "várjon egy kicsit, és hozom az önnek tökéletesen megfelelő árut". Emellett nem csak odadobni érdemes a terméket a vásárlónak, hanem be kell azt inkább mutatni. Érdemes például két kézzel odaadni az árut, ez azt mutatja, hogy fontos, értékes termékről van szó.
A vásárlóknak a bemutatás után ki is kell próbálniuk a terméket, ezzel is jobban tudnak kötődni az adott áruhoz. Ha a potenciális vásárlók nekiállnak tapizni, bekapcsolni például a terméket, nagyobb az esélye, hogy meg is fogják vásárolni. Emellett nem igazán érdemes a termék jó tulajdonságairól beszélni, inkább segíteni kell a vásárlónak abban, hogy ő maga tapasztalja ezeket meg. Ha a kiskereskedelemben mindezt jól is akarják csinálni, akkor érdemes elpróbálni ezt az alkalmazottak között és később kiértékelni, hogy mi ment jól, illetve rosszul, aztán élesben is bevetni ezeket a kisebb praktikákat.
Végül álljon itt egy igen emlékezetes bolti eladás, melyben Rowan Atkinson kicsit túltolja a fent említett praktikák egy részét (eredeti nyelven Magyarországon nem elérhető a videó, az itt tekinthető meg, beilleszteni nem lehet) az Igazából szerelem c. filmben:
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.