Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Egy év alatt negyedével estek az árak a németországi elektromos autók piacán, és így bár 2010-ben még a hagyományos gépkocsik árának a duplájába kerültek, ma már kevesebb, mint 45 százalék az átlagos felár.
Az előző évhez képest csaknem 25 százalékot estek a villanyautóárak, míg 2013-ban még csak 20 százalékos volt az árcsökkenés 2012-höz képest, ha ez a gyorsuló ütem a továbbiakban is megmarad, akkor 2020-ra az elektromos autók felára 10 százalék alá zsugorodik Németországban – olvasható az IFUA Horváth & Partners nemzetközi tanácsadó frissen megjelent közleményében. A német utakon 2014 végén 26 ezer elektromos személyautó közlekedett, ami viszont mintegy 80 százalékos bővülést jelent az előző évi számokhoz képest.
A tanácsadó cég szerint, ha az elmúlt három évben tapasztalható trend folytatódik, a villanyautók száma Németországban 2020-ra elérheti a 820 ezret, egy évvel később pedig azt az egymilliót, amit a berlini kormány eredetileg 2020-ra tűzött ki célként. Arányait tekintve ez akkor is kb. az ottani személyautó-állomány bő egy százaléka lehet – arányaiban tehát nem nagy a különbség a magyarországi kormányzati elképzelésekhez képest, mivel Budapest azzal számol, hogy 2020-ban nálunk mintegy 45 ezer elektromos autó lehet majd forgalomban – ami szintén 1 százalék körüli arányt jelent.
Óvatosan tennénk csak hozzá: mégis, az egy-egy százalékok között micsoda különbség van!
A prognózist némiképp árnyalják azok a korábbi jelentések, mely szerint az idén olyannyira felrobbant az európai e-autópiac, hogy márciusban minden gond nélkül adtak el 18 ezer kocsit az autókereskedések, noha ez az egy évvel korábbinak a háromszorosa. Az ágazat idei év célszáma: a 150 ezer – ez az eladási mutató azóta sincs veszélyben, pedig tavaly ez is csak 58 ezerig jutott. A bővülési tempóval úgy látszik, nem lesz gond Európában.
Németország azonban e tekintetben (is) érdekesebb piac más tagországinál, mivel jól lehet, hogy a bővülési statisztikákat Norvégia vezeti, de az északi ország pusztán felvevőpiac, míg a németeknél az autógyárak alanyi jogon a másik oldalon, a termelésben is érintettek. És mindegyikük drasztikusan emelni is kezdte az elektromos, illetve hibrid hajtásláncú modelljelinek gyártási számait. Sőt, a BMW a minap azt is bejelentette, hogy minden egyes modelljét átalakítja elektromos hajtásláncúvá. Mindezt a bajorok annyira komolyan gondolják hogy a már elindult profilátalakítás a legkelendőbb, 3-as szériába bevezetést célozza, mely azonban csak az első lépés ahhoz, hogy az elektromos hajtáslánc választhatósága minden BMW-modell jellemzőjévé váljon.
Az is a német kép része, hogy éppen az ottani autóipar jellemzőjévé vált: az elektromos modellekkel nem kizárólag a luxus vagy felső kategóriára lőnek, hanem a teljes piac felső felére. A Volkswagen e-Golfja és GTE-je, a BMW i3-ja, az Audi A3 e-Tronja jól fogy, a májusi adatok például már azt mutatják, hogy lassan minden ötödik eladott e-autó VW, és a Top10-ben pedig már öt német modell neve szerepel.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Mit mutatnak a kutatási adatok? Kell aggódni a munkahelyek elvesztése miatt?
Változásokat jelentettek be a Demján Sándor Tőkeprogramhoz kapcsolódó Demján Sándor Tanácsadási Voucher Programban.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Az együttműködés fontosságát hangsúlyozta Vlagyimir Putyin orosz és Donald Trump amerikai elnök is a pénteki alaszkai orosz-amerikai csúcs után tartott sajtótájékoztatón, ám részleteket egyikük sem árult el. Trump viszont már Vlagyimirnek hívja a „nagyszerű politikusnak” nevezett orosz vezetőt.
A szakemberek érdeklődve figyelték, miként viselkedik az amerikai és orosz elnök a tárgyalásuk előtt.